تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804074844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مقام سابق آمریکایی: توافق ایران، ایرادات و نواقص جدی دارد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: مقام سابق آمریکایی: توافق ایران، ایرادات و نواقص جدی دارد
معاون سابق وزیر خارجه آمریکا مدعی شد توافق هسته ای ایران دارای ایرادات و نواقص اساسی است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی روابط خارجی سنا، «رابرت جوزف،» معاون سابق وزیر امور خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی و امنیت بین الملل، در جلسه سنا، توافق هسته ای با ایران را دارای ایرادات و نواقص اساسی توصیف کرد. 


وی مدعی شد: «از نظر من این توافق هسته ای، 5 عیب اساسی دارد. اولین مورد، تائیدیه بی اثر و ناکارآمد است. اوباما خاطرنشان کرده است که برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام، بر مبنای اعتماد نیست، بلکه براساس نظارت و تائید است. ایران بارها در هر توافقی که امضا شده، تقلب کرده است. پیش بینی ها براساس تجربه بیست ساله این است که ایران اگر راهی پیدا کند، بار دیگر فریبکاری خواهد کرد.»


وی در ادامه ادعا کرد:«مسئله این است که بعید به نظر می رسید ایران فریبکاری را در جلوی روی ناظران بین المللی انجام دهد و این کار را بیشتر در اماکن اعلام نشده از جمله پایگاه های نظامی انجام خواهد داد.» 


وی در ادامه افزود: «برجام، راه ایران در تولید مواد لازم برای ساخت بمب اتم را مسدود نمی کند. این توافق، ظرفیت تسلیحات هسته ای ایران را نفی نمی کند، در حالی که این مسئله یکی از اهداف آمریکا در مذاکرات از مدت مدید بود.»


وی اضافه کرد: سومین نقص این توافقنامه، متلاشی کردن رژیم تحریم‌ها بود. حدود ده سال طول کشید که تحریم های اعمال شده علیه ایران، تاثیر خود را بر اقتصاد این کشور نشان دهد. حالا  که تحریم ها پایان می یابد و کار بسیار دشواری خواهد بود که بتوان بار دیگر آنها را بازگرداند.
 
این مقام سابق آمریکایی در ادامه گفت: چهارمین عیب این توافقنامه، زمان گریز هسته ای است که از دو تا سه ماه به دوازده ماه افزایش یافته است. درپایان محدودیت ها بر برنامه غنی سازی ایران، ما در وضعیت بسیار بدتری خواهیم بود و با ایرانی با قابلیت های بیشتر هسته ای مواجه خواهیم بود.


جوزف همچنین گفت: «پنجمین نقص این توافقنامه، در ارتباط با موشک های بالستیک است. آمریکا مسئله موشک‌های بالستیک را، که در ابتدا بخشی از مذاکرات بود، از آن خارج کرد. سئوالی که در اینجا مطرح می شود، این است که اگر توافق، واقعا راه ایران را به سمت ساخت تسلیحات هسته ای مسدود کرده است، چرا تهران همچنان به کار بر روی این سیستم پرهزینه تسلیحاتی که بدون کلاهک اتمی، کارایی ندارد، ادامه می دهد.»


وی ادعا کرد: با توجه به موارد و نواقض بالا می‌توان گفت که این توافقنامه ناکارآمد خواهد بود و فرض بر این است که آمریکا و جامعه بین المللی، به شواهدی مبنی تقلب ایران واکنش نشان خواهد داد، پیش از آن که ایران بتواند کلاهک های هسته ای خود را بر روی موشک های بالستیک سوار کند. هیچ کدام از این فرضیه ها، تحت بررسی دقیق ارائه نشده است. در نتیجه تهدید برای سرزمین آمریکا و هم پیمانان ما در ناتو از سوی یک ایران مجهز به تسلیحات هسته ای افزایش پیدا خواهد کرد.


وی مدعی شد: این تهدید نیز وجود دارد که کشورهای حاشیه خلیج (فارس)، به سمت اشاعه تسلیحات هسته ای بروند و این مسئله احتمال بروز یک جنگ در این منطقه را تشدید کند. در ادامه به چهار مورد از تبعات این استراتژی می پردازم. 
وی اعلام کرد: اولین مورد، برای من به طور شخصی دورنمای اشاعه تسلیحات هسته ای و موشک های بالستیک است.  یکی از نتایج افزایش قابلیت و نفوذ ایران این است که دیگر دولت های حاشیه خلیج فارس، ممکن است تصمیم بگیرند تا همانند ایران به ظرفیت قدرت در آستانه هسته ای دست یابند. 


جوزف مدعی شد: دومین پیامد این استراتژی،  این توافق در واقع رژیم بین المللی اشاعه نکردن سلاح هسته ای را تضعیف می کند. این مسئله می تواند اقتدار آژانس را تضعیف کند. 


جوزف در ادامه ادعاهای خود اعلام کرد: مورد سوم این است که ایران با میلیاردها دلار ناشی از رفع فوری تحریم ها و پول های هنگفتی که به سمت این کشور سرازیر می شود، به منابع بیشتری برای دستیابی به موشک های بیشتر دسترسی خواهند داشت، بیشتر از اسد ( رئیس جمهور سوریه) حمایت خواهند کرد و به فعالیت های تروریستی بیشتری دست خواهند زد. 


وی ادعا کرد: چهارمین مورد، احتمال افزایش بروز جنگ در منطقه در نتیجه این توافق هسته ای است. با افزایش ظرفیت های نظامی ایران و گزینه تسلیحات هسته ای که هر زمان لازم باشد به سمت آن خواهد رفت، این کشور رویکرد تهاجمی‌تری در منطقه در پیش خواهد گرفت. این وضعیت، متحدان آمریکا در منطقه را تضعیف خواهد کرد، شرایطی که به ضرر منافع ملی آمریکا خواهد بود. 


انتهای پیام/






۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن