تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به پاداش بهشت نمى رسد مگر آن كس كه باطنش نيكو و نيّتش خالص باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804032286




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ديدار وزير راه با وزير صنعت و تجارت جمهوري آذربايجان/توسعه ترانزيت، تجارت دريايي و حمل‌ونقل ترکيبي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۴ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۵۶ق.ظ)
ديدار وزير راه با وزير صنعت و تجارت جمهوري آذربايجان/توسعه ترانزيت، تجارت دريايي و حمل‌ونقل ترکيبي موج - وزير راه و شهرسازي با وزير صنعت و تجارت جمهوري آذربايجان ديدار و در خصوص توسعه ترانزيت بار و کالاي آذربايجان از طريق مسير ريلي ايران گفت و گو کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، شاهين مصطفي‌اف، وزير صنعت و تجارت جمهوري آذربايجان، بعدازظهر امروز (سه‌شنبه، ۱۳ مرداد) با عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، در خصوص موضوع توسعه ترانزيت، تجارت دريايي و حمل‌ونقل ترکيبي در محل اين وزارت ديدار و گفت و گو کرد.
وزير راه و شهرسازي در اين نشست با اشاره به ظرفيت فراوان بنادر جنوبي و شمالي ايران گفت: ما در بنادر شهيد رجايي و چابهار در جنوب ايران در حال اجراي دو فاز توسعه‌اي هستيم که هم‌اکنون نيز ظرفيت‌هاي خالي دارند؛ همچنين دو بندر اميرآباد و انزلي در شمال ايران ظرفيت مناسبي براي استفاده تجاري جمهوري آذربايجان دارند که قابل تبديل شدن به حمل‌ونقل ترکيبي «دريا ـ ريل» هستند.
وي با ابراز علاقه‌مندي نسبت به تعريف کردن روابط و همکاري درازمدت ايران با آذربايجان ادامه داد: مي‌توانيم در اين تفاهم‌ها در خصوص دسترسي به اهداف کمي و تعرفه‌هاي گمرکي به يک ديدگاه مشترک برسيم؛ ضمن اين که مي‌توانيم تسهيلات لازم از جهت مالي و نيز مقررات تجاري را تدوين کنيم.
آخوندي با بيان اين که ايران آمادگي دارد پنجره‌هاي مشخصي در بنادر جنوب ايران در اختيار آذربايجاني‌ها قرار دهد، خطاب به هيأت آذري اظهار کرد: شما مي‌توانيد هم از طريق راه‌آهن و هم از طريق جاده به درياي جنوب ايران برسيد؛ ما هم تا بندر امام خميني (ره) و هم تا بندر شهيد رجايي خط آهن داريم.
وي با اشاره به قرارداد ايران و ترکمنستان براي جابه‌جايي بار اين کشور از طريق ايران به ميزان ۱۰ ميليون تن بار در سال از طريق ريل و تردد روزانه هزار خودرو از طريق مرزهاي جاده‌اي که مي‌بايست ظرف سه سال به اين هدف‌گذاري برسيم، خاطرنشان کرد: مي‌توانيم با جمهوري آذربايجان نيز به يک قرارداد روشن براي حمل بار از طريق بنادر جنوب ايران دست يابيم.
رئيس ايراني کميسيون مشترک اقتصادي ايران و آذربايجان با ابراز علاقه طرف ايراني به انجام سرمايه‌گذاري مشترک در خصوص ترانزيت شمال جنوب به عنوان مسير قابل رقابت با ساير مسيرهاي ترانزيتي منطقه بيان کرد: حاضريم در خصوص تعرفه‌هاي گمرکي نيز تخفيف‌هايي ارائه دهيم تا اين مسير مزاياي رقابتي براي شما داشته باشد.
وزير راه و شهرسازي سپس به مسير راه‌آهن قزوين ـ رشت ـ آستارا اشاره و تأکيد کرد: اين مسير ريلي با سرعت خوبي در حال ساخت است؛ به گونه‌اي که در زيرسازي، ۸۷ درصد و در روسازي ۱۵ درصد پيشرفت فيزيکي داشته‌ايم و ظرف ۱۸ ماه آينده اين خط به انزلي مي‌رسد.
آخوندي اعلام آمادگي کرد: ايران پذيراي سرمايه‌گذاري آذربايجان در تکميل اين خط آهن است که با توجه به شرايط جديد سياسي ايران پس از توافق با کشورهاي ۱+۵، شرايط اجراي اين سرمايه‌گذاري فراهم شده است، اما؛ همچنان آمادگي داريم تا اگر شما پيشنهاد خاصي در اين زمينه داريد، درباره آن گفت و گو کنيم.
وي روش انتقال بار آذربايجان به ايران در شرايط موجود را دو راه حمل‌ونقل ترکيبي «ريل جاده ريل» و «دريا به ريل» ذکر و خطاب به هيأت آذري اظهار کرد: يک روش اين است که شما بار خود را با قطار به نزديکي مرز ايران بياوريد و از آنجا با استفاده از جاده به نزديک‌ترين خط آهن ايران براي انتقال به بنادر جنوبي منتقل شود؛ روش ديگر اين است که بار از طريق دريا به بندر اميرآباد ايران که به راه‌آهن سراسري متصل است حمل و سپس با قطار به بنادر جنوبي برده شود. لازمه اين کار اين است که در مرز دو کشور، سيستم همکاري مشترک جامعي ايجاد کنيم.
وزير راه و شهرسازي با اشاره به امکان ايجاد لجستيک‌پارک در منطقه مرزي دو کشور، گفت: مي‌توان بخشي از اين لجستيک‌پارک را در ايران و بخش ديگري را در خاک آذربايجان احداث کنيم. همچنين مي‌توان با احداث ترمينال باري بزرگي با امکان ارائه انواع خدمات مانند انبار، سيلو، بارانداز و... در منطقه مرزي، کالاي آذربايجان را از طريق قطار به اين ترمينال منتقل کرد تا در آنجا براي انتقال جاده‌اي به کاميون بارگيري شود.
عضو کابينه دولت تدبير و اميد در بخش ديگري از اظهارات خود با اشاره به همکاري‌هاي اقتصادي آذربايجان و چين پيشنهاد داد:‌ ايران به عنوان مسير جنوبي درياي خزر، مي‌تواند جايگزيني به‌صرفه و اقتصادي براي مسير فعلي آذربايجان به چين (که شامل عبور از گرجستان، قزاقستان و درياي خزر است) بشود.
وزير راه و شهرسازي با اشاره برگزاري نشست وزيران حمل‌ونقل کشورهاي حاشيه درياي خزر در روزهاي ۱۵ و ۱۶ نوامبر (۲۴ و ۲۴ آبان) امسال در بندر اميرآباد، خطاب به وزير صنعت و تجارت آذربايجان گفت: در اين نشست قرار است وزير حمل‌ونقل آذربايجان نيز حاضر شود که عمده مباحث مطروحه در آن نشست،‌ در خصوص حمل‌ونقل در درياي خزر و استفاده از ظرفيت‌هاي بندري کشورهاي حاشيه خزر است.
همچنين در اين نشست که علاوه بر وزير صنعت و تجارت آذربايجان، معاون امور راه‌آهن وزير حمل‌ونقل اين کشور نيز حضور داشت، شاهين مصطفي‌اف با ارائه پيشنهاد تشکيل کارگروه مشترک براي بررسي توسعه ترانزيت و حمل‌ونقل ترکيبي ايران و آذربايجان، گفت: ما مطلع هستيم که بندر اميرآباد ايران به راه‌آهن سراسري متصل است ضمن اينکه بندر باکو نيز ظرفيت جابه‌جايي ۲۵ ميليون تن بار در سال را دارا است که مي‌توانيم از طريق باکو ـ اميرآباد، بار خود را با قطار به بنادر جنوبي حمل کنيم.
رئيس آذربايجاني کميسيون مشترک اقتصادي ايران و آذربايجان ادامه داد:‌ ما مي‌توانيم براي آغاز سالانه يک و نيم ميليون تن بار را از طريق ريل به ايران منتقل کنيم که با احداث راه‌آهن قزوين رشت آستارا و نيز با توجه به حجم فراوان روابط اقتصادي روسيه و هند اين ميزان به ۱۰ تا ۲۰ ميليون تن بار در سال قابل افزايش است.
وي با بيان اين که روس‌ها متمايل‌اند در احداث خط آهن قزوين ـ رشت ـ آستارا سرمايه‌گذاري کنند، گفت: اين مسير از نظر قيمت و زمان ۳۰ تا ۴۰ درصد براي روس‌ها صرفه‌جويي اقتصادي دارد. ضمن اين که مي‌توانيم براي اجرايي کردن اين پيشنهاد، اجلاس سه‌جانبه‌اي را در باکو برگزار کنيم، ولي؛ سرمايه‌گذاري آذربايجان به تنهايي در اين خط آهن، خارج از توان دولت باکو است.
عضو هيأت دولت آذربايجان با اشاره به توانمندي ايران در توليد محصولات پتروشيمي به عنوان چهارمين توليد کننده مواد پتروشيميايي، خواستار انتقال محصولات شيميايي ايران به آذربايجان از طريق خط آهن شد.
در انتهاي اين نشست، آخوندي کتاب پنج هزار سال مهندسي در ايران را به مصطفي‌اف هديه داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 88]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن