تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802547366




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تحلیل هافینگتون‌پست دربارۀ مخالفان توافق هسته‌ای: دلواپسان برای جنگ عراق شادی می‌کردند


واضح آرشیو وب فارسی:نامه نیوز: تحلیل هافینگتون‌پست دربارۀ مخالفان توافق هسته‌ای: دلواپسان برای جنگ عراق شادی می‌کردند
هافینگتون پست نوشت: برخی از مخالفان توافق هسته ای با ایران زمانی از حامیان و تمجیدکنندگان جنگ عراق بودند.
به گزارش نامه نیوز، مایکل مک اولیف در تحلیلی برای این روزنامه آمریکایی نوشت: ارل بلومنائر(Earl Blumenauer)،‌ نماینده دموکرات عضو مجلس نمایندگان آمریکا گفت برخی از افرادی که در کنگره زمانی برای جنگ عراق، سرو دست می شکستند و فریاد شادی شان بلند بود، اکنون تلاش می کنند تا توافق هسته ای با ایران را که می تواند مانع بروز یک درگیری به مراتب شدیدتر و خطرناکتر در منطقه شود، بکشند.
 
باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا چندان امیدوار نیست که اعضای کنگره با این توافقنامه که برنامه هسته ای ایران را محدود کرده است موافق باشند و در رای گیری پاییز و زمانی که قانونگذاران از تعطیلات تابستانی بازمی گردند از آن حمایت کنند.
 
در همین حال، پیتر راسکام، عضو جمهوری خواه کنگره روز دوشنبه اعلام کرد حمایتهای لازم برای تصویب قطعنامه ای در ابطال توافق هسته ای با ایران به دست آمده است، ولی اوباما قصد دارد هر قطعنامه ای را در ابطال این توافق رد کند و به همین دلیل تمرکز خود را بر روی دموکرات ها گذاشته است تا آنها بتوانند او را در وتوی قطعنامه کمک کنند.
 
بلومنائر، یکی از این دموکرات ها گفت نگرانی های همکارانش را درباره این توافق درک می کند، ولی در عین حال استدلال کرد این توافق بهترین فرصت را برای ممانعت از ورود ایران به جبهه هسته ای فراهم کرد. ئی در ادامه گفت، مخالفان این توافق همان کسانی هستند که همواره از این که آمریکا وارد جنگ با کشوری شود بسیار خوشحال بودند.
 
وی در ادامه گفت: هیچ گزینه بهتری برای توافق وجود نداشت. هیچ کس طرح دومی در اختیار نداشت. آنها درباره این که می شد به یک توافق بهتر دست یافت، صحبت می کنند. ما چطور می توانستیم بدون این همه حمایت بین المللی به یک توافق بهتر دست یابیم؟ 

او در ادامه خاطرنشان کرد آمریکا احتمالا حمایت بسیاری از کشورهایی را که دوست دارند روابط تجاری بیشتری با ایران داشته باشند از دست خواهد داد.
 
وی در ادامه گفت: بدون حمایت بین المللی، تنها گزینه برای توقف ایران از ساخت تسلیحات هسته ای، استفاده از زور خواهد بود. 

بلومنائرتاکید کرد: هیچ جایگزین خوبی وجود ندارد، مگر این که شما بخواهید برای جنگ با ایران آماده شوید. کشوری که از نظر جغرافیایی دو برابر وسعت افغانستان و عراق را دارد و از نظر جمعیت هم بسیار بیشتر از این دو کشور است. شما درباره هفتاد میلیون جمعیت صحبت می کنید. مردم این کشور بسیار پیچیده تر، ثروتمند تر و پیشرفته تر از مردم دو کشور افغانستان و عراق هستند.
 
وی در ادامه افزود: افکار عمومی آمریکا نیز دیگر هیچ تمایلی به راه افتادن یک حمله نظامی دیگر ندارند. اگر ما بخواهیم در آن مسیر حرکت کنیم من فکر می کنم این مسئله را از رهبران نظامی مورد احترام شنیده اید که فکر می کنند اوضاع به شدت هم می ریزد و همه به جان هم می افتند. ما در این وضعیت هیچ ایده ای نداریم که در نهایت کار به کجا خواهد کشید و این یک وضعیت فاجعه بار را رقم خواهد زد.
 
بلومنائر در ادامه با اشاره به برخی اظهار نظرها درخصوص مخالفت مردم آمریکا با این توافق اظهار داشت: بیشتر افرادی که با توافق ایران مخالف هستند، درباره عراق هم به اشتباه فکر می کردند و آنها هم اکنون می گویند،‌رویکرد متفاوت بهتر است. 

وی افزود: برخی از افرادی که قاطعانه علیه این توافقنامه سخن می گویند، همان کسانی هستند که در زمان حمله به عراق بسیار هیجان زده بودند، از جمله بنیامین نتانیاهو که در همان زمان بسیار اشتباه کرد. دیگر این حرف نتانیاهو مشهور است که از سال ها پیش همواره می گوید ایران تنها چند ماه با ساخت بمب اتم فاصله دارد.


منبع: خبرآنلاین


۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: نامه نیوز]
[مشاهده در: www.namehnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن