تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): فضاى هر ظرفى در اثر محتواى خود تنگ‏تر مى‏شود مگر ظرف دانش كه با تحصيل علوم، فضاى آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819000729




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تأکيد بر اراده سياسي ايران و آذربايجان بر گسترش روابط


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۵۳ب.ظ)
تأکيد بر اراده سياسي ايران و آذربايجان بر گسترش روابط موج - معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت با تأکيد بر اراده سياسي ايران و آذربايجان بر گسترش روابط گفت: همکاري در بخش‌هاي مختلف نفت و گاز در فضاي جديد بين‌المللي گسترده است.
به گزارش خبرگزاري موج، اميرحسين زماني نيا، معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت، پس از ديدار صبح امروز (چهارشنبه، ۱۴ مردادماه) بيژن زنگنه، وزير نفت با شاهين مصطفي يف، وزير اقتصاد و صنايع آذربايجان، درباره مهم‌ترين محورهاي مذاکرات دو کشور گفت: نحوه همکاري‌هاي صنعتي در ساخت تجهيزات نفتي، همکاري‌هاي نفتي و گازي در درياي خزر، سوآپ نفت و صادرات گاز مباحثي بودند که در اين ديدار مطرح شدند.
زماني نيا با بيان اين‌که همکاري در بخش‌هاي مختلف نفت و گاز در فضاي جديد بين‌المللي گسترده است، تصريح کرد: قرار است مباحث مطرح شده در ديدار وزير نفت ايران و وزير اقتصاد و صنايع آذربايجان در سطح کارشناسي ادامه پيدا کند تا به نتيجه برسد.
معاون امور بين‌الملل و بازرگاني وزير نفت با بيان اين‌که اراده سياسي براي گسترش همکاري بين دو کشور وجود داشت که دو طرف بر آن تأکيد داشتند، افزود: همچنين درباره گسترش همکاري نفتي ميان دو کشور و سوآپ نفت گفتگوهايي انجام شد.
وزير اقتصاد و صنايع آذربايجان پيش از ديدار با وزير نفت با حسن روحاني، رئيس‌جمهوري ديدار و گفتگو کرد.
رئيس‌جمهوري در اين ديدار با اشاره به اشتراکات تاريخي، فرهنگي و ديني دو ملت ايران و جمهوري آذربايجان، تصريح کرد: جمهوري اسلامي ايران براي توسعه روزافزون روابط با کشورهاي همسايه از جمله جمهوري آذربايجان اولويت قائل است و از ارتقاي سطح روابط دو کشور در همه زمينه‌ها استقبال مي‌کند.
رئيس‌جمهوري با بيان اين‌که بعد از توافق هسته‌اي شرکت‌هاي متعددي از سراسر دنيا خواهان سرمايه‌گذاري در ايران هستند، اظهار کرد: بديهي است همسايگان و از جمله جمهوري آذربايجان در اين زمينه اولويت دارند.
روحاني با اشاره به اين‌که کريدور شمال - جنوب در تحکيم روابط دو کشور جايگاه ويژه‌اي دارد، گفت: جمهوري آذربايجان مي‌تواند دروازه ايران براي ارتباط با منطقه قفقاز باشد و آذربايجان نيز مي‌تواند از طريق ايران به خليج‌فارس و درياي عمان در ارتباط با ديگر مناطق دنيا قرار گيرد؛ ضروري است براي استفاده از اين ظرفيت، همکاري‌هاي خود را تقويت کنيم.
رئيس‌جمهوري همکاري در زمينه نفت و انرژي را يکي ديگر از موارد مهم در تحکيم روابط و همکاري‌هاي دو کشور دانست و گفت: سرمايه‌گذاري مشترک دو کشور در درياي خزر مي‌تواند آغاز مناسبي براي سرمايه‌گذاري‌هاي مشترک در بخش‌هاي مختلف نفت و گاز باشد.
شاهين مصطفي يف، وزير صنعت و اقتصاد جمهوري آذربايجان نيز در اين ديدار با تبريک موفقيت بزرگ کشورمان در موضوع هسته‌اي، اظهار کرد: دولت و ملت آذربايجان از اين دستاورد و موفقيت بزرگ دولت ايران بسيار خوشحال است و مطمئن هستيم که اين توافق به نفع صلح و ثبات در منطقه و جهان خواهد بود و مي‌تواند دستاوردهاي بسيار مفيدي براي ملت‌ها داشته باشد.
وي با بيان اين‌که روابط و همکاري‌هاي دو کشور پس از ديدار رؤساي جمهوري ايران و آذربايجان در سطح بسيار بالايي در حال پيشرفت است، به هيأت بلندپايه اقتصادي همراه خود در سفر به تهران اشاره کرد و گفت: جمهوري آذربايجان مصمم است با همه توان مناسبات خود را با ايران در زمينه‌هاي مختلف از جمله در بخش‌هاي انرژي، تجارت، حمل‌ونقل، صنعت، کشاورزي، نفت و پتروشيمي و بانکداري بيش‌ازپيش گسترش دهد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن