تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813277994




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مادران جامعه در فرهنگ‌سازي مصرف آب و برق تأثيرگذارترند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۱۵ب.ظ)
مادران جامعه در فرهنگ‌سازي مصرف آب و برق تأثيرگذارترند موج - وزير نيرو گفت: نقشي که مادران جامعه مي‌توانند در فرهنگ‌سازي نسل آينده کشور در مديريت مصرف آب و برق داشته باشند از هيچ‌کس ديگري ساخته نيست.
به گزارش خبرگزاري موج، حميد چيت‌چيان، امروز (سه‌شنبه) در دوازدهمين نشست مشاورين امور زنان و خانواده دستگاه‌هاي اجرايي کشور که با حضور شهين دخت مولاوردي، معاون رئيس‌جمهور در امور زنان و خانواده، در ساختمان ستادي وزارت نيرو برگزار شد،‌ با بيان اين مطلب اظهار داشت: ذهنيت و تفکر و تدبير مادران مي‌تواند در جامعه تحولي ايجاد کند که تأثيرگذاري آن را در برنامه فرزندان و نسل آينده در مديريت مصرف آب و برق شاهد باشيم.
وي ادامه داد: از اولين روزهاي زندگي کودکان، رفتار پدر و مادر مي‌تواند آن چنان تأثيري را در زندگي فرزندان بگذارد که نسل‌هاي آينده شاهد اين تأثيرگذاري‌ها در زمينه‌هاي مختلف از جمله مديريت در مصرف آب و برق باشند.
وزير نيرو با بيان اين مطلب که تأمين آب و برق جامعه دو خدمت بسيار بزرگ و حساس است که به عهده وزارت نيرو است، تأکيد کرد: شايد بعضي از جنبه‌هاي اين دو خدمت به دليل اين که تمام جامعه را اعم از شهر و روستا تحت پوشش قرار مي‌دهد نسبت به خدمات ساير وزارتخانه‌ها منحصربه‌فرد باشد.
وي ادامه داد: دومين ويژگي خدمت در وزارت نيرو اين است که خدمات 24 ساعته و لحظه‌اي به تمام جامعه ارائه مي‌دهد و تمام افراد شهري و روستايي در هرلحظه از شبانه‌روز به اين خدمات نيازمند هستند و قطع لحظه‌اي آن ممکن است باعث ايجاد آسيب‌هاي جبران‌ناپذير و اختلال در نظم جامعه شود.
چيت‌چيان با بيان اين‌که خدمات وزارت بهداشت و درمان در زمان بروز حادثه و بيماري و خدمات آموزش و پرورش در زمان تحصيل و خدمات ساير وزارتخانه‌ها در زمان‌هاي خاص مورد نياز انسان‌ها است، افزود: آب و برق دو مقوله‌اي هستند که به‌ طور مستقيم انسان‌ها، صنعت، کشاورزي، اقتصاد، نظم عمومي، پليس و... را در هرلحظه منتفع مي‌کنند و در صورت قطع برق ما علاوه بر ايجاد خلل در تمام سامانه‌هاي برقي و دولتي، راه و ترابري، تأمين مايحتاج و ايجاد ترافيک، حتي قادر به دريافت پول از دستگاه‌هاي خودپرداز نيز نخواهيم بود.
وي با اشاره به اين‌که آب را مي‌تواند در سدها و مخازن ذخيره کرد ولي برق قابل ذخيره‌سازي در مقياس بزرگ نيست، اظهار داشت: يکي از مراکز مهم در برق کشور، مرکز ديسپاچينگ است که بايد به‌ طور لحظه‌اي نياز برق کشور را رصد کند و توليد برق و مصرف را به‌ طور هم‌زمان با هم تنظيم کند.
وزير نيرو ادامه داد: وظيفه ديسپاچينگ برقراري توازن بين توليد و مصرف است؛ زيرا توليد بيش از حد مصرف و مصرف بيش از حد توليد مي‌تواند به کشور آسيب جدي وارد کند.
وي با بيان اين‌که پرسنل زحمتکش وزارت نيرو در تمام مدت شبانه روز آماده خدمت‌رساني به جامعه هستند، بيان داشت: اگر همکاري مردم نباشد ما قادر به خدمت‌رساني نيستيم.
چيت‌چيان نقش مردم را در مديريت مصرف که زندگي فعلي و نسل آينده را متأثر خواهد ساخت، کليدي دانست و افزود: همکاري مردم با وزارت نيرو و به خصوص نقش مادران در خانواده اجتماع؛ به خصوص در تربيت نسل جديد به منظور آموزش فرهنگ صحيح مصرف در بخش آب و برق مي‌تواند کمک شاياني باشد تا نسل آينده را از نگراني اين دو نعمت الهي برهاند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 70]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن