تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بالاترين درجه دانايى، تشخيص اخلاق از يكديگر و آشكار كردن اخلاق پسنديده و سركوب ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821270344




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر توازن قوا در خاورمیانه/دیپلمات‌های عرب: اوباما می‌خواهد دشمنی با ایران را کنار بگذارد


واضح آرشیو وب فارسی:پایگاه خبری آفتاب: تغییر توازن قوا در خاورمیانه/دیپلمات‌های عرب: اوباما می‌خواهد دشمنی با ایران را کنار بگذارد
به مدت بیش از 30 سال میان طرفین، جنگ سردی در جریان بود. خصومت و قطع ارتباط در لایه لایه روابط دیپلماتیک دو کشور ایران و آمریکا دیده می‌شد. حالا پس از گذشت همه این سال‌ها که تحریم‌ها علیه ایران شدت بیشتری گرفته بود و آمریکا از تبادلات تجاری با این کشور جا مانده بود، توانستند به توافق برسند.
آفتاب : سرویس بین‌الملل- روزنامه فرانسوی لوموند، طی تحلیلی به بررسی اثرات این توافق در منطقه پرداخته که می‌تواند در آینده موجبات تغییرات بالانس قدرت را به وجود آورد.


به گزارش آفتاب، معتبرترین روزنامه فرانسوی‌زبان در جهان می‌نویسد: 14 جولای واشنگتن و تهران توانستند به توافق بر سر برنامه هسته‌ای ایران دست پیدا کنند. اگرچه ما هنوز در مباحث فنی این توافق متخصص نیستیم، اما به طور قطع اهالی رسانه ظرف دو ماهی که تا اعلام نظر نهایی کنگره آمریکا زمان باقی مانده، همه تلاش خود را خواهند کرد. به نظر می‌رسد مخالفین این توافق تلاش‌های خود را خواهند کرد تا با تکیه بر جزئیات آن به آنچه می‌خواهند برسند.


لوموند با بیان اینکه سابقا روابط ایران با غرب در وضعیت بغرنجی قرار داشته، می‌نویسد: با توجه به تمامی سوابقی که در کارنامه روابط این دو کشور وجود دارد و اتفاقات تلخ و بحرانی که در آن افتاده، امروزه آنها در منطقه و خاورمیانه دو همکار غیر رسمی محسوب می‌شوند.


مسئله‌ی اصلی همان مسئله‌‌ی چند سال پیش است؛ به نظر می‌رسد که ایران به دنبال بالا بردن حوزه‌‌ی نفوذ خود در سرزمین‌‌های دریای مدیترانه باشد، اما این بار، حوزه‌‌ی نفوذ آن‌ها یمن را نیز دربر می‌گیرد. 


در حال حاضر بازوهای ایران در منطقه رو به گسترش است؛ از لبنان گرفته تا یمن، عراق و سوریه شرایط به گونه‌ای است که برخی می‌گویند بیروت، دمشق، بغداد و صنعا تحت کنترل بالفعل ایران است.


اگر تحت فشار سخت تحریم‌ها و دشمنی شدید ایران با آمریکا، چنین شرایطی شکل گرفته، پس اگر توافق هسته‌ای باعث لغو تحریم‌ها شود و به دشمنی ابرقدرت پایان دهد، چه اتفاقی ممکن است رخ دهد؟


دیپلمات‌های عرب در گفت‌وگوهای خصوصی خود به این نکته اشاره می‌کنند که باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا تنها نگران میراثی است که از خود به‌جای می‌گذارد. او می‌خواهد دشمنی‌ها را با ایران کنار بگذارد و مجبور نیست که پس از ترک کاخ سفید طی ماه ژانویه ۲۰۱۷ بار دیگر به ایران فکر کند. این کشورهای منطقه هستند که باید در همسایگی ایران به مسیر خود ادامه دهند.






تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۹





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: پایگاه خبری آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن