تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دوست ندارم كه در كودكى از دنيا مى رفتم و وارد بهشت مى شدم و بزرگ نمى شدم تا پروردگارم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798734099




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«رام کردن زن سرکش» با شیوه نمایش سنتی تلفیق شد


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: «رام کردن زن سرکش» با شیوه نمایش سنتی تلفیق شد
مریم کاظمی کارگردان «رام کردن زن سرکش» درباره انتخاب نمایش و تلفیق با شیوه نمایش سنتی گفت.


مریم کاظمی کارگردان «رام کردن زن سرکش» در خصوص این نمایش در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت:  داستان این نمایش در دوره رنسانس اتفاق می‌افتد در شهر پادوا بازرگان ثروتمندی دو دختر بنام‌های «کاترین» و «بیانکا» دارد که دختر کوچکتر خواستگارانش زیاد است ولی پدر معتقد است تا دختر بزرگتر به خانه بخت نرود دختر کوچکتر حق ازدواج کردن را ندارد و ماجراهایی در این حین رخ می‌دهد...


وی در راستان انتخاب این نمایش بیان کرد: به نظرم «رام کردن زن سرکش» از بین کمدی‌های شکسپیر خاص‌تر است و قالبیت‌های خوبی برای بازیگری و کارگردانی داشت. شخصیت‌ها باور‌پذیر و قابلیت تبدیل به شخصیت‌های امروزی را داشت و استفاده از امکانات نمایش‌های کمدی سنتی برای هر بازیگر و کارگردانی خوشایند و چالش برانگیز است.


کارگردان نمایش «رام کردن زن سرکش» درباره اجراهای قبلی این اثر گفت: بار اول در جشنواره فجر سال 91 در سالن اصلی تئاتر شهر روی صحنه رفت و اجرای عمومی آن بعد از دو سال و چند ماه در تماشاخانه ایرانشهر (فروردین و اردیبهشت)  روی صحنه رفت که استقبال خوبی داشت. 


کاظمی در خصوص تغییرات ایجاد شده نسبت به اجرای قبلی افزود: مسلماً به علت تفاوت سالن‌های نمایش همیشه تغییراتی رخ می‌دهد. سالن ناظرزاده در مجموعه ایرانشهر دارای عمق و ارتفاع بیشتری است تالار ایوان شمس عریض است ولی عمق و ارتفاع چندانی ندارد اما در عین حال دارای امکانات صوتی خوبی است و تغییرات را بنابر ضرورت در تعداد بازیگران روی صحنه، میزانسن‌ها و استفاده از وسایل تعویض صحنه و همچنین جایگاه نوازندگان روی صحنه داده‌ام.


وی درباره چگونگی انتخاب بازیگران بیان کرد: بازیگران این نمایش هنرمندانی هستند که در سال‌های اخیر با گروه تئاتر مستقل همکاری کرده‌اند و در اکثر اجراها با من همراه بوده‌اند و همچنین از دیگر بازیگرانی که بنظر مناسب بودند هم دعوت به همکاری کرده‌ام.


کاظمی در خصوص تأثیر این اثر بر روی تماشاگران گفت: هیچ زمان هیچ گروهی نمی‌تواند مطمئن باشد که آنچه می‌خواستند بگویند بطور تمام و کمال از طرف مخاطب دریافت شده است ولی می‌توانم مطمئن باشم داستان به راحتی و سر راست  منتقل شده و با توجه به بازخوردهای گفتاری خوبی که داشته‌ایم نمایش «رام کردن زن سرکش» تأثیر مناسبی را داشته است.


وی در پایان درباره سبک این اثر بیان کرد: «رام کردن زن سرکش» از کمدی‌های اولیه شکسپیر و از داستان‌های فورکلوریک بسیار قدیمی‌تر از زمان خود اقتباس شده و با توجه به نوع صحنه‌پردازی‌ها و دیالوگ‌ها تصمیم گرفتم در اجرا کمی از شیوه کمدی ایتالیایی قدیمی موسوم به کمدیا دل آرته کمک بگیرم ولی به دلیل نا‌آشنا بودن شخصیت‌ها و تصنیف‌ها برای تماشاچی ایرانی با شیوه نمایش سنتی خودمان تلفیق کردم که حرکات و میزانسن‌های ترکیبی جدیدی در تمرین به وجود آمد.


گفتنی است؛ نمایش «رام کردن زن سرکش» تا 24 شهریور ماه در تالار ایوان شمس واقع در ابتدای اتوبان کردستان روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش در شبهای خاص است. علاقه‌مندان می‌توانند با دقت در تاریخ‌های زیر در صورت تمایل روز خود را انتخاب کنند.


«رام کردن زن سرکش» کمدی خانوادگی مناسب گروه‌های سنی پنج سال به بالا، 22 و 23 و 27 مرداد ماه ساعت 10 شب و شب‌های شهریور ماه اجرا ساعت 9 شب در تاریخ‌های 2 و 3 و 6ام – 9 و 10 و 12 و 13‌ام و 16 و 17‌ام – 23 و 24‌ام خواهد بود.


عوامل این نمایش:


نوشته: ویلیام شکسپیر


ترجمه: کوروش اسد‌الله‌ی


طراح و کارگردان: مریم کاظمی


بازیگران: حسین محب اهری، کاظم هزیرآزاد، جواد اعرابی، مریم کاظمی، حسین مزینانی، سعید دشتی، عماد سالکی، پریسا فلاح‌زاده، ‌نازنین صفا، حمید فتوحی، حسام کلانتری، سعید عابدی، بهروز مهرعلیان، سعید قره‌داغی، عماد جاوید‌پور، مهرداد زمانی، میلاد رمضانی، شیما مهر‌مهدی، حسین صفا و پانته‌آ صفا بخش.


مدیر صحنه: سعید قره‌داغی


طراح صحنه: فریبرز قربانزاده


موسیقی زنده: شهرام نجاتی


طراح لباس: مژگان عیوضی


طراح گریم، ماسک و کلاه گیس: افسانه قلی‌زاده.


طراح پوستر و بروشور: پریسا فلاح‌زاده، عماد سالکی






انتهای پیام/










۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن