تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه دارى (در حكم) دهانى است كه جز به خير سخن نگويد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816286591




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جولان وانت بارهای عرضه میوه در اراک، بدون پرداخت عوارض


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: جولان وانت بارهای عرضه میوه در اراک، بدون پرداخت عوارض
این روزها فروش میوه توسط وانت بارها و در کنار خیابان ها و میدان های اصلی شهر اراک، به نوعی سنت و شغل برای برخی صاحبان این خودروها شده و بخاطر قیمت های مناسب در فروش اقدام خود، از سوی خریداران مورد استقبال قرار گرفته است. اين در حالي است که سازمان میادین میوه و تره بار و نیز معاونت خدمات شهری شهرداری اراک فروش میوه توسط این وانت بارها را نوعی تخلف عنوان می کند از اين رو.در خصوص جمع آوری و ساماندهی دست فروش ها و ماشین های میوه فروش و تعدیل آنها در سطح شهر و معابر با حضور معاونت خدمات شهری شهرداری، ریاست اتاق اصناف، ریاست سازمان میادین میوه و تره بار و اعضای هیات رئیسه اتحادیه در محل شهرداری اراک جلسه ای تشکیل و تصمیماتی در این خصوص اتخاذ شد . قرار بود گشت های مشترکی با حضور شهرداری، نیروی انتظامی و اتحادیه به رفع اين مشکل اختصاص یابد اما تاکنون هیچ گونه اقدامي در اين خصوص از سوی شهرداری صورت نگرفته است.
نویسنده : فاطمه قاسمي 




میوه فروشان ما سالانه با افزایش چند برابری عوارض شهرداری و مالیات مواجه می باشند اما وانت بارها مالیات و عوارض پرداخت نمی کنند و همین امر باعث شده است که در چارچوب قانونی تنظیم بازار عمل نکنند. همچنین بدون هیچ گونه نظارتی و استفاده غیرمجاز از معابر، علاوه بر ایجاد ترافیک، بهداشت محیط شهری را با ریختن ضایعات به خطر اندازند. بر این اساس میوه فروشان خواستار ساماندهی این گونه کسبه در محل های مناسبی هستند تا از بروز بسیاری از فعالیت های سوء جلوگیری شود.
محمد علی محمدی، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار اراک در این باره گفت: حدود یک سال و چهار ماه است که با تمام ارگان های مرتبط درباره جمع آوری دست فروشها و وانت بارهای میوه فروش به بحث و گفتگو نشسته ایم اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
وی با بیان اینکه بالغ بر 700 نفر در این رسته عضو این اتحادیه هستند، افزود: صدای اعضای اتحادیه در آمده است چرا که وانت بارها بدون پرداخت حق عضویت و مالیات و عوارض در جای جای این شهر بدون داشتن هیچ کدام از این دغدغه ها به راحتی کاسبی می کنند و این در صورتی است که میوه فروشانی که پروانه کسب دارند و عضو این اتحادیه هستند از این پرداختی ها معاف نیستند.
محمدی ادامه داد: ما به دنبال این نیستیم که ماشین های میوه فروش را از نان خوردن بیاندازیم، بلکه می توان چند جای این شهر را به صورت بازار روز در نظر گرفت تا وانت بارها در آن مکان ساماندهی شوند. از سویی دیگر منبع درآمدی برای شهرداری هم محسوب می شود.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار اراک ضمن تاکید بر برخی سوء استفاده های وانت بارها و انجام رفتارهای نادرست از جمله مواد فروشی، گفت: برخی سوء رفتارهایی که وانت بارها انجام می دهند گاها به نام اعضای این اتحادیه رقم می خورد.
به گفته محمدی تعداد 600 باب واحد میوه فروشی دارای پروانه کسب در اراک فعالیت دارند که از این تعداد یکصد واحد گل فروشی هستند.
وی با اشاره به اینکه یکصد واحد میوه فروشی دیگر در دست اقدام است، گفت: با ساماندهی دست فروشان و وانت بارها افزایش تعداد واحدهای میوه فروشی در این رسته صنفی مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار اراک افزود: اراک یک کلانشهر است و حضور وانت بارها بر سر هر کوچه و چهار راه، چهره این شهر را زشت کرده است.
جولان 300 وانت بار میوه فروش در اراک
محمدی با اشاره به جولان حدود 300 وانت بار میوه فروش در کلانشهر اراک، گفت: وانت بارها در گذشته یک رقم میوه را عرضه می کردند اما امروزه اقدام به فروش و عرضه چندین رقم میوه می کنند و توجهی به موازین بهداشتی نمی کنند.
وی افزود: تا حدی که دیده می شود این وانت بارها و دست فروشان، سبزیجات را بر روی زمین می ریزند و به دست مشتری می دهند در حالی که اگر بهداشت چنین مورد غیربهداشتی را از مغازه دار ببیند سریع برخورد می کند.
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار اراک ادامه داد: وانت بارها تنها مالیات خودرو را می پردازند در صورتی که از مالیات فروش میوه معاف نیستند و دغدغه ای از این بابت ندارند.
محمدی ضمن اشاره به اینکه سال به سال به مالیات ها افزوده می شود، گفت: هر ساله بسته به محل کسب، معادل 10 تا 15 درصد به مالیات ها اضافه می شود.
وی افزود: از هر واحد میوه فروشی حداقل پنج تا شش خانواده ارتزاق می کنند از سویی دیگر حدود سه کارگر نیز در این مغازه ها مشغول به کار هستند و مغازه دار علاوه بر پرداخت حقوق و مزایای انهاف مالیات هم باید بپردازد در صورتی که صاحبان واحدها اگر مغازه های خود را بفروشند و پول خود را در بانک بگذارند در امد بیشتری نصیبشان خواهد شد ، از سویی دیگر دودش بر چشم کارگران می رود که بیکار می شوند.
با توجه به اینکه قیمت میوه در هریک از محله ها و قسمت های مختلف شهر با نرخ های متفاوت عرضه می شود، دلیل این تفاوت قیمت را پرس و جو کردیم که مدیرت صنفی این اتحادیه در این باره نیز گفت: در مرکز شهر به صورت درهم فروشی 20 تا 25 درصد بر روی قیمت میوه کشیده می شود و به صورت دستی نیز 30 تا 35 درصد بر روی قیمت میوه اضافه می شود.
محمدی افزود: با افزایش کرایه حمل بار به مراتب هزینه های کارگری نیز افزایش یافت و این مسائل باعث شد تا قیمت میوه و سبزی نسبت به سال گذشته 20 تا 30 درصد گران تر شود.



منبع : جوان آنلاين



تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن