تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816694951




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش دختران ، ساختن فردای ایران است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: احمدی در اجلاس: آموزش دختران ، ساختن فردای ایران است خبرگزاری پانا:مدیر کل امور زنان آموزش و پرورش معتقد است که اگر برای خیل فارغ التحصیلان دختردراشتغال ، مسئولیت ها و مشارکت در برنامه ریزی ها فکری نشود ، ممکن است این موضوع به بحران تبدیل شود .
۱۳۹۴ سه شنبه ۱۳ مرداد ساعت 10:42

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، مهناز احمدی در سی ودومین اجلاس رؤسای آموزش وپرورش سراسر کشور که در مرکز همایش های برج میلاد درحال برگزاری است ، دربارة تأثیرات توافق هسته ای در آموزش و پرورش گفت : با توجه به گشایشی که بعد از توافق دراقتصاد ، سیاست و فرهنگ کشور ایجاد خواهد شد ، حتما درآموزش و پرورش نیز گشایشی حاصل می شود . وی افزود : وقتی فضا بازاست و کانون توجهات و مسائل کلان کشور در سطح دنیا مطرح است ،یقینا" زیرمسائل اقتصادی و سیاسی ، فرهنگ خواهد بود ولازمة توجه به فرهنگ ، توجه به آموزش و پرورش است. به عبارت دیگر ، آموزش وپرورش حتما" جزو اولویت های دولت است ، دولت آن را زیربنای توسعة اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی کشورمی داند .
 
احمدی همچنین دربارة سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش بیان کرد: سندتحول خیلی خوب تدوین شده است درمدتی که دکتر فانی مسئولیت وزارت آموزش و پرورش را به عهده گرفته است ، حدود 40 راه کار عملی از سند بیرون آمده که قراراست به برنامة عملیاتی تبدیل شوند ودرحوزه های گوناگون ازآن ها استفاده شود .
 
مدیرکل امور زنان آموزش و پرورش ادامه داد: پرداختن به اموردختران دانش آموز و زنان فرهنگی و رسیدگی به امور خانواده ، جزو مسائلی هستند که قرار است به آن ها توجه ویژه ای شود. در راستای اجرایی شدن سند طی دوسال اخیروگام های خوبی در سطح آموزش و پرورش برداشته شده است. که افزایش پوشش تحصیلی دختران هم یکی از همین دغدغه های مسئولان آموزش و پرورش است .طرح های خیلی خوبی در حوزه آموزش ابتدایی و متوسطه برای بالا بردن پوشش تحصیلی دختران درحال اجراست.
 
وی افزود : همة ما اعتقاد داریم ،آموزش دختران یعنی ساختن فردای ایران . چرا که دختران امروز قراراست مدیران و مادران آیندة کشور باشند و هرچه مدیر تحصیلات بیشتری داشته باشد ، درتربیت فرزندان موفق خواهد بود.
 
احمدی درادامه توضیح داد : یکی از تکالیف دفترما بحث افزایش پوشش تحصیلی است . حوزة کار ما حوزة ستادی ، سیاست گذاری و برنامه ریزی است .اجرای این برنامه ها به عهدة دفاتری است که مسئولیت اجرایی این طرح ها را برعهده دارند. در واقع ، برای بهبود شرایط دختران دانش آموز به ویژه درمدارس شبانه روزی از نظر شرایط بهداشتی ، وارتقای سلامت جسمی و روحی ، در سال های اخیر طرح های خیلی خوبی با کمک معاونت زنان ریاست جمهوری اجرا شده اند. این طرح هاکه با عنوان های «طرح مشکات» و «طرح بُشرا» ؛هم برای ارتقای سلامتی جسمی و روحی و هم برای آموزش های مهارتی ارتباطی مؤثر بین دختران دانش آموز ، اولیای مدرسه و اولیای دانش آموزان  تلاش می کنند.  موضوعی که متأسفانه در برخی جاها از نبود آن رنج می بریم .
 
وی دررابطه با زنان فرهنگی نیز خاطر نشان کرد : یکی از رسالت های دفتر ما این است که مدیران ما از سطح مدیریتی  مدرسه ارتقای جایگاه پیدا کنند و بتوانند درمدیریت های کلان آموزش و پرورش حضور داشته باشند.در سی ودومین اجلاس رؤسای مدیران آموزش و پرورش حدود 760 رئیس حضور دارند، اما دراین بین ، تعداد خانم ها به تعداد انگشتان دو دست هم نمی رسد، درحالی که این کار چندان سخت نیست وزنان مدیردرسطح مدارس نشان داده اند که خیلی خوب ازعهدة مسئولیت مدیریت بر می آیند.
 
 مدیرکل امورزنان آموزش و پرورش افزود : این که چرا از حضورخانم ها در این مسئولیت ها ، اعم از ریاست آموزش و پرورش ، و مدیریت درسطح ادارات کل یا ستاداستفاده نمی شود،مسائل خاص خودش را داردکه ما انتظار داریم بعد از 36 سال که ازانقلاب می گذرد ، این اصلاح نگرش ، بینش و ساختار اتفاق بیفتد. چون تغییرات در سطح جامعه آن قدر به سرعت اتفاق می افتندو دختران دانش آموز ما چنان گوی سبقت را در تحصیل و حضور دردانشگاه ها از پسران بوده اند که مابا خیل فارغ التحصیل دختردرآیندةنزدیک رو به رو هستیم .و اگراز حضور آن ها دراشتغال ، مسئولیت ها و مشارکت در برنامه ریزی ها استفاده نکنیم، ممکن است این موضوع که به بحرانی اجتماعی تبدیل شود .
 
وی اظهار داشت : ان شاءالله رؤسای اداراتی که در اجلاس مدیران آموزش و پرورش حضور دارند ، شرایطی را فراهم کنند. که از توانمندی وظرفیت بسیار بالای زنان فرهنگی -که بیش از نیمی از جمعیت فرهنگیان کشور را تشکیل              می دهند بیشتر استفاده شود. امید داریم کم لطفی ها و بی مهری ها را کنار بگذارند و اجازة رشد و پیشرفت در مسئولیت ها ، سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها را به خانم ها نیزبدهند .
 
احمدی درپایان خاطر نشان ساخت : در بسیاری از محافل و جلسات علمی و رسمی دولتی شاهدیم که معلمان گروه مرجع اول تلقی می شوند و مردم نیز در نظر خواهی ها عمدتا" اعتماد خود رابه  معلمان ابراز می دارند .برای اینکه این سرمایة اجتماعی را حفظ کنیم،  باید دو کار انجام دهیم : اول اهتمام ویژه ای که دولت مردان باید برای ارتقای شرایط و وضعیت فرهنگیان اعم از زن و مرد داشته باشند و گشایشی در مسائل زندگی فرهنگیان ایجاد کنند ، و دوم اینکه فرهنگیان خودشان سعی کنند با تلاش و هدایت های هوشمندانه ای که برای دانش آموزان داشته باشند این اعتماد را حفظ کنند تا خدشه ای درآن وارد نشود .
 
    
 
 
 
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن