تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن از اندك خدا خشنود مى شود و بسيارش او را ناراحت نمى كند و منافق از اندك خدا نا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819175774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امضاي تفاهم‌نامه مشترک بين وزارت کار و استانداري اصفهان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۳ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۲۴ق.ظ)
امضاي تفاهم‌نامه مشترک بين وزارت کار و استانداري اصفهان موج-تفاهم‌نامه مشترک بين وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و استانداري اصفهان با هدف کمک به افزايش سهم بخش تعاون، توسعه فرهنگ آن و توسعه همکاري‌هاي دو جانبه به امضا رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، رسول زرگرپور، استاندار اصفهان در ديدار با حميد کلانتري معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي، اظهار داشت: بخش تعاون داراي بار ارزشي است و علاوه بر نقش اقتصادي، نقش اجتماعي را نيز در جامعه ايفا مي‌کند.
وي با بيان اين که انتظارات مديريت استان از بخش تعاون هنوز برآورده نشده است، تصريح کرد: اين بدان معنا نيست که نيروهاي موجود عملکرد مطلوبي نداشته‌اند بلکه انتظارات از استان اصفهان بالاتر از اين است.
استاندار اصفهان با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي استان در بخش صنعت و علم، گفت: تعاون نيز جايگاه والايي دارد و شايد هيچ بخشي تا اين اندازه مورد توصيه مقام معظم رهبري قرار نگرفته است و تأکيد ايشان بر اين است که 25 درصد از سهم اقتصاد کشور بايد از آن تعاون باشد و اين نشان از ارزش‌گذاري مقام معظم رهبري به بخش تعاون است.
وي با بيان اين که 15 درصد توليد ناخالص ملي صنعت به استان اصفهان اختصاص دارد، تصريح کرد: در مقابل تنها 3 درصد از تعاوني‌هاي کشور در اين استان قرار گرفته‌اند که عدد قابل‌قبول و مورد انتظار براي استان نيست.
زرگرپور با تأکيد بر اين که تعاوني‌هاي غيرفعال که حدود 20 درصد از تعاوني‌هاي استان را تشکيل مي‌دهند بايد فعال شوند، اظهار داشت: بايد با تشکيل کارگروه ويژه درباره بررسي علل غيرفعال بودن آن‌ها اقدام شود.
وي بر شفاف‌سازي آمارها درباره تعاوني‌هاي فعال و غيرفعال تأکيد کرد و افزود: اصفهان مي‌تواند به يک الگوي موفق در بخش تعاون در سطح کشور تبديل شود.
استاندار اصفهان با بيان اين که بايد تعاوني‌هاي بزرگ کشور به مردم معرفي شوند، خاطرنشان کرد: ظرفيت‌ها و قابليت‌هاي تعاون هنوز براي مردم بازگو نشده است و مردم نگرش خوبي بر اين بخش ندارند و دچار نوعي کج‌فهمي در اين زمينه شده‌اند.
وي با اشاره به اين که بخش خصوصي در قالب شوراي گفت و گوي دولت و بخش خصوصي مسائل و مشکلات اين بخش را مطرح کرده است، افزود: بخش تعاون نيز به اين بخش ورود يافته و اولويت مديريت استان براي حل مشکلات، بررسي مسائل بخش تعاون خواهد بود.
زرگرپور با اعلام اين که اصفهان آماده اجراي طرح‌هاي پايلوت در سطح کشور است، افزود: در سطح کشور هر طرح پايلوتي وجود داشته باشد، مديريت استان اصفهان آماده اجراي آن خواهد بود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز در اين ديدار با اشاره به اهميت تعاون در کشور، تصريح کرد: تعاون از لحاظ عدالت اجتماعي، سرمايه اجتماعي، مديريت سرمايه‌هاي خرد و رفع محروميت و توانمندسازي مردم نقش مهمي را ايفا مي‌کند.
کلانتري بيان داشت: ايجاد اشتغال از چشمه جوشان تعاون و ارتقاي رشد اقتصادي از مهم‌ترين نقش‌هاي بخش تعاون است.
وي به آمار تعاوني‌هاي کشور در بخش‌هاي مختلف اشاره کرد و افزود: حدود 3 هزار تعاوني يعني 3 درصد تعاوني‌هاي کشور در استان اصفهان وجود دارد ولي قابليت اين استان بيشتر از اين تعداد تعاوني خواهد بود.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با بيان اين که درصدد گسترش تعداد تعاوني‌هاي دهياران هستيم، افزود: تعاوني توسعه عمران شهرستان‌ها از جمله تعاوني‌هاي چندمنظوره هستند که مي‌توانند طرح‌هاي عمراني را بدون مناقصه در اختيار گيرد که قرار است با همکاري استانداران، 40 مورد از اين تعاوني‌ها امسال ايجاد شود و سهميه استان اصفهان درباره ايجاد اين نوع تعاوني‌ها در سطح ملي بايد بيشتر شود.
وي با بيان اين که سلامت کار در تعاوني‌ها قطعاً نسبت به بخش دولتي و خصوصي بيشتر است، اظهار داشت: تعاوني‌ها مي‌توانند در قالب اقتصاد مقاومتي در شرايط پساتحريم و گسترش اعتماد عمومي ياري‌دهنده باشند.
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي با اعلام آمادگي براي برگزاري سمينارها و نشست‌هاي تخصصي وانجام کارهاي پژوهشي در استان اصفهان، گفت: از استاندار فرهيخته اصفهان تقاضامندم که علاوه بر بخش استاني، در سطح ملي نيز وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي را ياري و حمايت من‌اند.
وي از امضاي تفاهم‌نامه با استاندار اصفهان درباره عنايت بيشتر به بخش تعاوني خبر داد و گفت:‌ اين تفاهم‌نامه به منظور گسترش همکاري، تقويت مشارکت و استفاده بهينه از منابع، ظرفيت‌هاي بومي و امکانات منطقه‌اي و توانايي جغرافيايي استان با هدف تقويت و گسترش فرهنگ کارآفريني و ايجاد اشتغال پايدار و مولد توسط بخش تعاون به امضا خواهد رسيد.
گفتني است؛ در پايان اين ديدار تفاهم‌نامه مشترک في‌مابين وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي و استانداري اصفهان با هدف کمک به افزايش سهم بخش تعاون و رسيدن تا 25 درصد اقتصاد استان، توسعه فرهنگ تعاون در جامعه، توسعه همکاري‌هاي دو جانبه در راستاي تقويت و توسعه تشکل‌هاي تعاوني و افزايش سطح اشتغال مولد با تأکيد بر مالکيت و مديريت نيروي کار واحدهاي تعاوني به امضا رسيد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 80]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن