تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نصيحت كردن در حضور ديگران، خُرد كردن شخصيت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820066151




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نگاه شما: چرا به هر لطیفهای می خندیم؟! |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: نگاه شما: چرا به هر "لطیفه"ای می خندیم؟!
بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۵۲۱۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹ - 04 August 2015


محمد ماکویی: با وجودی که لطیفه ای که بر زبان آوردم فوق العاده خنده دار بود,حتی لبخند هم نزد و این کار را به تلافی جوک خنده داری که گفته بود و من در برابرش عکس العملی نشان نداده بودم, انجام داد!

این اعمال و عکس العمها که بصورت تک و پاتک انجام شد زاییده کدورت و قهری بود که یکی دو روزی بود در وجودمان جا خوش کرده بود و قرار بود دستکم چند روزی مابینمان "مهمان" باقی بماند!

واقعیت اینست که این خوش خنده بودن ما ایرانیها نیست که باعث می شود به همه جوک ها و لطیفه های لوس و بیمزه هم به اندازه جوک ها و لطیفه هایی که انصافا با مزه و خنده دارند و آدم را از زور خنده روی زمین ولو می کنند,بخندیم!زیرا خندیدن ما به همه لطیفه ها و جوک ها از آداب دانی ما نشات می گیرد و از اینکه اصلا و ابدا نمی خواهیم که دوست یا همکار و یا بسته مان در جلو دیگران که به جوک و لطیفه اش نخندیده اند ,به اصطلاح "بور" و "کنفت" بشود!

تاسف بار این است که وقتی آدم تهرانی نیست و اهل یکی از شهرستان هایی است که در باره مردمان آن ها بیش از دیگران جوک و لطیفه ساخته و پرداخته وتوزیع می شود, انتظار می رود که "او" خوش خنده تر از دیگران هم باشد و به ویژه موقعی که جوک و لطیفه ای توهین آمیز را در باره همشهریانش دشت می کند,صدای قهقهه اش گوش فلک را کر کند!زیرا در غیر اینصورت او نه تنها به بی ادبی و بی نزاکتی متهم می شود,بلکه به علت اینکه در باره همشهریانش متعصب نیز هست ,شایسته انزوا و تک ماندگیی مثال زدنی ,  نیز قلمداد خواهد شد!

به عبارتی دیگر جوک ها و لطیفه هایی که قومیتی بوده و شهرستانی ها را هدف قرار می دهند را تنها نمی باید جرم و گناه تولیدکنندگان آنها دانست زیرا عرضه آنها به علت تقاضاهای مردمی نیز هست که جهت توزیعشان از هیچ کوششی فروگذار نمی کنند!

با این حساب اگر هم از تولیدکنندگانی که به جوک ها و لطیفه های دست سازشان افتخار می کنند نیستیم,نمی توانیم نسبت به توزیعی که توسط خودمان ارزانیشان می شود خرده نگیریم و در عین حال "چرا این جوک ها و لطیفه ها تمامی ندارند" بگوییم!؟هر چند اگر در حال حاضر برایمان سخت است که بر وسوسه ارسال جوک ها و لطیفه هایی که خنده دار می نمایند فائق شویم,بد نیست که در گام نخست هم از ارسال جوک ها و لطیفه های لوس و بی مزه ای که بوی توهین های قومیتی می دهند خودداری کنیم و هم با شنیدن آنهایی که مصداق کامل تبعیض نژادی هستند,خودمان را حسابی قلقلک بدهیم که گوینده متوجه شود فرح بخشی و نشاط آوری جوک ها و لطیفه ها نشات گرفته از هر چه باشد,به توهین آمیز بودن آنها و اینکه کسانی را که در اقلیتند مورد مسخره و استهزای خود قرار دهند بر نمی گردد!












این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن