تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على هر كس حلال بخورد، دينش صفا مى يابد، رقّت قلب پيدا مى كند، چشمانش از ترس خدا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813036950




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جشنواره رسانه‌هاي بخش کشاورزي باعث ارتقاي کيفيت رسانه‌ها مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۲۰:۰ب.ظ)
جشنواره رسانه‌هاي بخش کشاورزي باعث ارتقاي کيفيت رسانه‌ها مي‌شود موج - رئيس سازمان جهاد کشاورزي استان کرمانشاه گفت: برگزاري جشنواره‌ دوسالانه رسانه‌هاي بخش کشاورزي باعث ارتقاي سطح کيفيت فعاليت‌هاي رسانه‌اي اين بخش مي‌شود.
به گزارش خبرگزاري موج،علي‌اشرف منصوري در گفتگويي با روابط عمومي جشنواره، با اشاره به شعار اين جشنواره با نام "کشاورزي دانش‌بنيان، رسانه اثرگذار و افزايش بهره‌وري" گفت: در جشنواره رسانه‌هاي بخش کشاورزي، دست‌اندرکاران رسانه‌هاي بخش کشاورزي استان‌ها از تجربيات و يافته‌هاي يکديگر استفاده خواهند کرد، زيرا در هفت دوره گذشته اين جشنواره، شاهد اثرات زيادي در انتقال دانش کشاورزي و همچنين توانمند شدن کشاورزان در بخش کشاورزي بوده‌ايم.
وي با اشاره به برگزاري کارگاه‌هاي آموزشي در اين جشنواره، گفت: اين جشنواره باعث رشد و ارتقاي کمي و کيفي توليدات رسانه‌هاي بخش کشاورزي مي‌شود و به اين دليل اکثر نخبه‌هاي رسانه‌هاي بخش کشاورزي در اين جشنواره حضور دارند.
رئيس ستاد برگزاري هشتمين جشنواره دو سالانه رسانه‌هاي بخش کشاورزي اظهار داشت: در مراسم اختتاميه اين جشنواره از صاحبان ايده‌هاي جديد و موثر در توليدات رسانه‌اي بخش کشاورزي استان‌هاي کشور تقدير شده و از اين افراد به خاطر ارائه آثار، تجليل شايسته به عمل خواهد آمد.
منصوري از برگزاري نمايشگاه در اين جشنواره گفت: در حاشيه برگزاري جشنواره، نمايشگاهي در دو بخش داير شده که يکي خاص استان کرمانشاه است و در آن نمونه‌اي از توانمندي‌هاي بخش کشاورزي و صنايع دستي استان توسط کشاورزان و توليد کنندگان به صورت مستقيم به ميهمانان جشنواره عرضه مي‌شود.
به گفته وي، در بخش ديگر اين نمايشگاه، تعدادي از استان‌ها دستاوردهاي حوزه رسانه‌اي خود را به نمايش گذاشته‌اند تا بقيه استان‌ها آنها را به عنوان الگويي براي کارهاي توليدي رسانه‌اي خود مورد بهره‌برداري قرار دهند.
بنابه اين گزارش، مهندس ابوالحسني مشاور معاون وزير و مدير گروه راديويي و تلويزيوني جهاد نيز در نخستين روز برگزاري اين جشنواره گفت: بخش کشاورزي جزو بزرگي از اقتصاد کشور است که پرداختن به آن به صورت جامع و کامل امري اجتناب‌پذير است و در اين راستا ارتقاي کيفيت رسانه‌هاي آموزشي و ترويجي کشاورزي از اهميت بالايي برخوردار است.
وي هدف از برگزاري جشنواره را ارتقاي کيفيت رسانه‌هاي بخش کشاورزي دانست و افزود: اطلاع‌رساني، آموزش و ترويج يافته‌ها در حوزه کشاورزي بايد به طور دقيق و به موقع انجام گيرد بنابراين ما بايد توليدات رسانه‌اي خود را به صورت صحيح به مخاطبان و علاقه‌مندان بخش کشاورزي انتقال دهيم.
ابوالحسني با بيان اين که در سال‌هاي اخير برنامه‌هاي متفاوتي در بخش کشاورزي توليد و پخش کرده‌ايم، اظهار داشت: اين ميزان از فعاليت‌هاي رسانه‌اي که در بخش کشاورزي انجام شده توانسته رضايت بهره‌برداران اين حوزه را به دست آورد اما باز هم کافي نبوده و کشاورزان ما نياز بيشتري به آموزش و اطلاع‌رساني دارند.
وي تصريح کرد: رسانه‌هايي که در بخش کشاورزي فعال هستند بايد بيشتر سعي کنند کشاورزان را از لحاظ علمي به روش‌هاي مختلف ترويجي آموزش دهند تا بتوانيم بهره‌وري را در اين بخش افزايش دهيم.
مدير گروه راديويي و تلويزيوني جهاد گفت: در بخش رسانه‌هاي کشاورزي و برنامه‌هاي ترويجي راه طولاني در پيش داريم چرا که براي ارتقاي اين حوزه در بخش کشاورزي بايد زير ساخت‌هاي آن فراهم شود.
وي افزود: ايجاد زيرساخت‌ها در بخش کشاورزي نيازمند منابع مالي براي اجراي برنامه‌ها و طرح‌ها، آموزش نيروهاي کارشناس و متخصص در امر رسانه و تجهيز شدن رسانه‌هاي آموزشي و ترويجي به تجهيزات مدرن است.
مشاور معاون وزير و مدير گروه راديويي و تلويزيوني جهاد، با اشاره به اين که در دو سال اخير از شبکه بازار روزانه 2 ساعت برنامه‌هايي ويژه بخش کشاورزي پخش مي‌شود، تصريح کرد: تلاش داريم اين برنامه ‌را به 3 تا 6 ساعت در روز افزايش دهيم تا بتوانيم شبکه‌اي مستقل براي بخش کشاورزي را ايجاد کنيم.
وي يکي از دغدغه‌هاي فعالان رسانه‌هاي کشاورزي و ترويجي را شبکه‌اي مستقل ويژه بخش کشاورزي بيان کرد و يادآور شد: بايد در بخش رسانه‌هاي کشاورزي به تجهيزات مدرن و بروز دسترسي داشته و با نوآوري در رسانه، آن را اثرگذارتر کرده و خروجي مطلوبي را در بخش کشاورزي شاهد باشيم.
ابوالحسني ايجاد شبکه‌ سراسري کشاورزي در کشور ضروري دانست و افزود: تلاش ما اين است که شبکه‌اي مستقل در بخش کشاورزي در سال‌هاي آينده به‌وجود آيد تا نياز روزافزون به رسانه‎اي مستقل که به طور جامع به اين حوزه بپردازد برطرف شود.
مدير گروه راديويي و تلويزيوني جهاد، به بحث کيفيت در رسانه‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: در افزايش کيفيت رسانه‌هاي بخش کشاورزي مجهز شدن به رسانه‌هاي ديجيتالي مد نظر است زيرا گسترش رسانه‌هاي ديجيتالي در افزايش کيفيت اين رسانه‌ها مهم بوده و در اين زمينه توانسته‌ايم تا حدودي به رسانه‌اي ديجيتالي در کشاورزي برسيم ولي باز هم راه طولاني در زمينه ديجيتالي شدن پيش رو داريم.
وي افزود: يکي از اين اقدامات براي ديجيتالي شدن در حوزه رسانه‌‌اي بخش کشاورزي ديجيتالي کردن آرشيوهايي است که در مرکز وجود داشته و آموزش و مهارت‌آموزي به کساني که با اين گونه نرم افزارها سرو کار داشته و آنها را نگه‌داري و در مواقع نياز مورد بهره‌برداري قرار مي‌دهند.
گفتني است؛ هشتمين جشنواره دوسالانه رسانه‌هاي ترويجي و آموزشي بخش کشاورزي که با گراميداشت نام شهيد سيد مرتضي آويني به ميزباني استان کرمانشاه گشايش يافت و با همکاري سازمان تحقيقات، آموزش و ترويج کشاورزي و سازمان جهاد کشاورزي کرمانشاه در حال برگزاري است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن