تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 11 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):مؤمن، خاموشى اختيار مى‏كند تا سالم بماند و سخن مى‏گويد تا سودى ببرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799007201




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حساب یکپارچه مدارس گردش مالی آن ها در یک ویترین قرار می دهد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: کارگروه راهکارهای چابک سازی نظام اداری و کاهش تمرکز در آموزش و پرورش: حساب یکپارچه مدارس گردش مالی آن ها در یک ویترین قرار می دهد خبرگزاری پانا:معاون پشتیبانی توسعه و مدیریت آموزش و پرورش گفت: در حساب یک پارچه مدارس گردش مالی مدرسه را در یک ویترین می گذاریم به طوریکه همه آن را میبینند و می توانند گردش مالی مدرسه را با زدن یک دکمه مشاهده کنند.
۱۳۹۴ دوشنبه ۱۲ مرداد ساعت 18:57

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرنگار سرویس آموزش و پرورش، کارگروه سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در جهت تحول در ساختار مالی اداری و نظام مدیریتی با تاکید بر 1. بازمهندسی ساختار اداری در کلیه سطوح با رویکرد چابک سازی، پویاسازی و ظرفیت سازی و 2. بهبود مدیریت منابع و مصارف با هئف ارتقای کیفیت و بهره وری نظام آموزش و پرورش امروز دوشنبه 12 مردادماه در ادامه اجلاس روسای آموزش و پرورش کشور در محل مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. در این کارگروه 3 دستور کار اصلی شامل 1: حساب یکپارچه مدارس 2:چابک سازی نظام اداری و سازمانی 3: بیمه تکمیلی پیگیری شد.
 
در ابتدای این میزگردمنصور مجاری معاون مالی وزارت آموزش و پرورش در خصوص حساب یکپارچه مدارس گفت: ساختار حساب یکپارچه مدارس با همکاری بانک ملی و آموزش و پرورش با کمک فناوری های نوین برای سازماندهی، ارتقای بهره وری، شفاف سازی و تقویت سیستم نظارت و وجوه دریافتی از اولیا طراحی شده است.
 
وی افزود: کلیه وجود دریافتی منابع غیردولتی نامیده می شودو عموما شامل کمک های مردمی ، هزینه کتاب، پوشاک و کلاس های فوق برنامه به منظور ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی مدارس پرداخت می شود.
 
مجاوری ادامه داد: هدف از استقرار این نظام کنترل مداخل و بهبود توان مدیریت مالی و اداری از طریق تحدید آن گروه از رفتارهای مالی است که به اتلاف و تخصیص نامناسب منابع یا بروز فساد می انجامد.
 
مهاجرانی در خصوص اجرایی شدن طرح حساب یکپارچه مدارس گفت: 25 مدرسه به صورت پایلوت انتخاب شدند و در این سیستم یک حساب 17 رقمی برای مدارس در حال افتتاح است و همه پرداخت های والدین از طریق یک شناسه واریز انجام می شود.
 
وی افزود: این سیستم یکپارچه تحت نظارت آموزش و پرورش قرار می گیرد و علاوه بر آن سود هم به سپرده ها تعلق می گیرد.
 
نقاط ضعف طرح
 
در ادامه میزگرد برخی از شرکت کنندگان به طرح مشکلات و نقاط ضعف طرح و پرسش از مدیران میزگرد پرداخت.
 
یکی از مدیران اظهار داشت: ضعف این سیسیتم این است که پرداخت های والدین فقط از طریق کارت بانکی که با شناسه پرداخت انجام شود صورت نمی گیرد. بعضی از والدین برای هزینه ها چک می دهند که مدت ها وصول آن به طول می انجامد حتی شاید اصلا وصول نشود.
 
یکی دیگر از روسای آموزش و پرورش اظهار داشت: بعضی مدارس در نقاط محروم هیچ دریافتی از اولیا ندارند یا این مبلغ حداقل است. ممکن است فقط یک کمک 10 هزار تومانی باشد شما چطور می خواهید به این والدین کم سواد و محروم برای واریز 10 هزار تومان شناسه واریز بدهید؟ آیا شخص برای این مبلغ به بانک می رود؟
 
پاسخ به پرسش ها
 
مجاوری در پاسخ به این پرسش ها گفت: ما برای چک هم فکر کردیم. بانک و مسئول مدرسه باهم در تماس هستند تا مشخص شود مبلغ چک بابت چه فعالیت هایی است؟
 
جمع بندی
 
سید محمد بطحایی معاون پشتیبانی توسعه و مدیریت آموزش و پرورش ضمن جمع بندی بحث حساب یکپارچه مدارس آن را در چند دسته به شرح زیر خلاصه کرد:
 
1: بیایید فرآیند اجرا را ساده کنیم. با توجه به اینکه کارها به بانک شیفت شده کار پیچیده شده است چون برای پرداخت مبلغ 30-40 هزار تومان بابت هزینه کتاب و بیمه و ... باید بارها این شناسه واریز را وارد کنیم. من پیشنهاد می کنم بهتر است در سال نخست این طرح از برخی فواید سیستم چشم پوشی کنیم و خدمات را به جای 10 مورد به 2 یا 3 مورد کاهش دهیم ولی توام با تسهیل کار و حصول نتیج باشد.این پیشنهاد بطحایی با موافقت حاضران در جلسه مواجه شد.
 
2: ما پیشنهاد می کنیم بخشی از پول واریز شده به حساب مدارس به عنوان پاداش جذب مشارکت در اختیار مدیر مدرسه گذاشته شود و حق برداشت از آن را به مدیر ندرسه بدهیم.
 
3:به عنوان سال اول شیب کار را کم کنیم یعنی برخی از مدارس را از گردونه خارج کنیم بنابراین بیایم مدارسی که اجرای طرح برایشان سخت است و ممکن است هزینهزیادی برای طرح ایجاد کنند را تحت پوشش نگیریم.
 
4:داریم گردش مالی مدرسه را در یک ویترین می گذاریم به طوریکه همه آن را میبینند و می توانند گردش مالی مدرسه را با زدن یک دکمه مشاهده کنند و این موضوع نوعی مقاومت ایجاد می کند. باید فرهنگ سازی کنیم تا مدرسه به این نتیجه برسند که حساب یک پارچه به نفع خودش است.
 














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن