تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):خدايا ... نيّتم را به بهترين نيّت ها و عملم را به بهترين اعمال برسان، خدايا به لطف خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802736433




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز عرضه ساختمان‌هاي عمده و سپس عرضه مسکن خرد به مردم/راه‌اندازي بورس مسکن به بنگاه‌داري بورس کمک مي‌کند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۶ب.ظ)
آغاز عرضه ساختمان‌هاي عمده و سپس عرضه مسکن خرد به مردم/راه‌اندازي بورس مسکن به بنگاه‌داري بورس کمک مي‌کند موج - عضو ناظر مجلس در شوراي عالي بورس و رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران شب گذشته در برنامه تلويزيوني پايش بر سر موضوع بورس مسکن با يکديگر به مناظره پرداختند.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدرضا پورابراهيمي که شب گذشته (يکشنبه، ۱۱ مرداد) به همراه حسام عقبايي، رئيس اتحاديه مشاوران املاک تهران، ميهمان تلفني برنامه تلويزيوني پايش در خصوص بورس مسکن بود، به عنوان موافق اين طرح گفت: بعد از تصويب قوانين در سال ۸۴ و قوانين بعدي راه‌اندازي بورس مسکن در دستور کار شوراي عالي بورس و سازمان بورس قرار گرفت. شفاف شدن معاملات دولتي از عمده مباحثي است که در فعاليت‌هاي بازار سرمايه پيگيري مي‌کرديم و به اين نتيجه رسيديم که با استناد به قوانين و احکام برنامه پنجم، به وزارت راه و شهرسازي تکليف شده که عرضه زمين‌ها و مسکن شهري از طريق بورس انجام شود.
نماينده مردم کرمان و راور در مجلس شوراي اسلامي افزود: فاز اول راه‌اندازي بورس مسکن براي عرضه عمده بخش‌هاي دولتي و غيردولتي مانند شهرداري‌ها و بانک‌ها است. در فاز دوم بورس مسکن، مردم نيز مي‌توانند از طريق بورس مسکن، مسکن خود را تأمين و اقدام به خريد و فروش مسکن کنند.
عضو ناظر مجلس در شوراي عالي بورس در پاسخ به اين سوال که آيا اين کار در کشورهاي ديگر انجام شده است؟، اظهار کرد: در اين‌که تابلويي در بورس تحت عنوان بورس مسکن داشته باشيم، خير، چنين چيزي نيست، ولي؛ در حوزه فعاليت‌هاي اين بخش اقداماتي صورت گرفته است.
عضو کميسيون اقتصادي مجلس عنوان کرد: راه‌اندازي بورس مسکن چند فايده دارد، اول اين که بازار غيرشفاف مسکن تبديل به بازار شفاف مي‌شود و رانت اطلاعاتي از بين مي‌رود. عرضه و تقاضا مسکن با راه‌اندازي بورس مسکن مديريت مي‌شود و مي‌توان به نظارت دقيق‌تر دستگاه‌هاي نظارتي کمک کرد.
وي يادآور شد: کاهش بروکراسي اداري، کاهش قيمت مسکن و تضمين ارائه تعهدات دو طرفه از مزاياي راه‌اندازي بورس مسکن است.
حسام عقبايي نيز در اين باره گفت: طراحان ايده بورس مسکن هيچ‌گونه مطالعاتي براي راه‌اندازي اين بورس نکرده‌اند. معمولاً در دنيا کالاهاي همگن را در بورس عرضه مي‌کنند مانند نفت و طلا، در حالي که مسکن يک کالاي همگن نيست. ممکن است در يک ساختمان واحد غربي با واحد شرقي بسيار متفاوت باشد.
رئيس اتحاديه صنف مشاوران املاک استان تهران افزود: کساني که طرح بورس مسکن را طراحي کرده‌اند، بايد ببينند اين طرح چه کمکي به تأمين مسکن قشر فقير جامعه مي‌کند. طراحان اين طرح عنوان مي‌کنند در فاز اول املاک دستگاه‌هايي مانند ستاد اجرايي فرمان امام (ره) و بنياد مستضعفان را بفروشيم کجاي دنيا چنين بازار بورسي را راه‌اندازي مي‌کنند که بورس کارگزار فروش ملک شود و کارمزد دريافت کند. راه‌اندازي بورس مسکن به بنگاه‌داري بورس کمک مي‌کند و تجربه بنگاه‌داري بانک‌ها اينجا نيز اتفاق مي‌افتد.
کارشناس بازار مسکن ادامه داد: مصوبات هيأت مديره بورس نمي‌تواند قوانين بالادستي را نقض کند، مسکن کالايي نيست که قيمت‌گذاري آن در اختيار بورس و يا دولت باشد. اتحاديه صنف مشاوران املاک به شدت مخالف راه‌اندازي بورس مسکن است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن