تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802531765




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنايع دستي صنايع آينده بشر است/ بايد درب بازارهايمان را بر روي کالاهاي نامرغوب کشورهاي غيرعضو ببنديم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۲ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۲۰ب.ظ)
صنايع دستي صنايع آينده بشر است/ بايد درب بازارهايمان را بر روي کالاهاي نامرغوب کشورهاي غيرعضو ببنديم موج - معاون صنايع دستي و هنرهاي سازمان ميراث فرهنگي گفت: تبادل تجاري به ويژه تجارت در صنايع فرهنگي و دستي يکي از راه هاي نزديکي کشورهاي عضو اکو است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، مسعود سلطاني فر رئيس سازمان ميراث فرهنگي در نشست مشترک همفکري و تعامل کشورهاي عضو اکو گفت: روزگاري مردمان ساکن در اقصي نقاط جهان با يکديگر مراودات فرهنگي، ادبي، هنري و اجتماعي ژرفي داشتند که اين مراودات در دوره معاصر با ظهور تفکرات جديد که يکي از اصلي ترين آنها دوري از جمعيت و گرايش به فرضيت بوده موجب دوري ميان ملل شده است.
وي در ادامه اقتصاد را يکي از مهمترين محورهاي مراوداتي در عصر جديد عنوان کرد و افزود: بسياري از کشورها از طريق سازمان هاي مشترک اقتصادي و همچنين معاهدات فرهنگي روابط خود را استحکام بخشيده اند.
سلطاني فر سازمان اکو را يکي از اين موسسات مشترک اقتصادي دانست و افزود: وجود چنين نهادها و سازمان هايي در منطقه موجب مي شود بخش هاي خصوصي که به علت مسائل سياسي از يکديگر دور مانده اند، فارغ از محاسبات سياسي پذيراي روابط با يکديگر شوند.
رئيس سازمان ميراث فرهنگي عرصه توليد صنايع دستي را به عنوان يک صنعت بومي که ريشه در تاريخ، فرهنگ و هويت کشورهاي عضو اکو دارد عنوان و خاطر نشان کرد: اين صنايع علاوه بر تاثيرگذاري در اقتصاد و تعيين معيشت مردم عرصه ظهور و بروز خلاقيت ها و نبوغ هنرمندان است.
وي مراودات بين کشورهاي عضو اکو را عاملي براي انتقال ارزش هاي فرهنگي، معنوي و اعتقادي مردم دانست و گفت: چنان که همگرايي و هم افزايي ميان اين کشورها گسترش يابد مي توانند نقش مهمي در کسب بازارهاي جهاني صنايع دستي ايفا کنند و ارزشهاي والاي فرهنگي خود را به رخ جهانيان بکشانند.
بهمن نامور مطلق، معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي نيز با اشاره به جمعيت 400 ميليوني کشورهاي عضو اکو گفت: اين کشورها از نظر زيبايي شناسي و سليقه، تشابهاتي با يکديگر دارند که تا به حال از آنها استفاده شايسته اي نشده است.
وي در ادامه گفت: دخالت هاي بيگانگان باعث شده است کشورهاي همسايه و نزديک از يکديگر دور شوند و کشورهاي دور به ما نزديک شوند و اين دوري يک تراژدي است.
نامور مطلق فرهنگ اسلامي و فرهنگ کشورهاي همسايه ايران را بسيار غني دانست و اذعان کرد: منطقه ما بيش از هر زماني نياز به انسجام و همکاري دارد چرا که در حال حاضر تروريسم به عنوان يک تهديد مشترک منطقه ما را مورد هدف قرار داده و براي حل اين معضل نيازمند تعامل با يکديگر هستيم.
معاون صنايع دستي سازمان ميراث فرهنگي با بيان اين مطلب که بايد ملت ها و دولت ها را در منطقه به يکديگر نزديک کنيم، گفت: يکي از مهمترين راه هاي نزديکي کشورها گردشگري، صنايع دستي و ميراث فرهنگي است.
وي عنوان کرد: اگر مردم منطقه همديگر را بهتر بشناسند و امين تر درک کنند خطر در منطقه از ميان خواهد رفت.
نامور راه ديگر نزديکي کشورها را تبادل تجاري عنوان کرد که به گفته وي تجارت در صنايع دستي فرهنگي يکي از انواع اين تجارت است.
وي افزود: صنايع فرهنگي، صنايع آينده بشر است که ما در اين عرصه تا به حال بسيار کم با يکديگر همکاري کرده ايم.
معاون صنايع دستي ميراث فرهنگي گفت: بازارهاي کشورهاي عضو اکو مملو از کالاهاي نامرغوب کشورهاي غيرعضو است که با بازکردن درهاي بازار ميان کشورهاي منطقه مي توان از ورود اين کالاها جلوگيري کرد.
وي تسهيل مبادلات بازرگاني در حوزه صنايع دستي با تعرفه هاي ترجيحي گمرکي، مبادلات مواد اوليه صنايع دستي ميان کشورهاي عضو، همچنين تقويت ساختار صنايع دستي ميان اعضاي اکو را از راهکارهاي بهبود شرايط همکاري ميان اين کشورها خواند.
افتخارحسين عارف رئيس موسسه فرهنگي اکو نيز در ادامه اين نشست گفت: اين سازمان فعاليت هاي زيادي در جهت توسعه مراودات ميان کشورهاي عضو انجام داده است و براي احياي اشتراکات ميان آنها تلاش مي کند.
وي پيشنهاد کرد: در جهت توسعه همکاري هاي صنايع دستي همچنين تبادل آثار هنري ادبي ميان کشورهاي عضو اکو همکاري ها افزايش پيدا کند.
به اعتقاد وي مفهوم جهاني شدن که موجب سرعت بخشيدن به امور و تغييرات مثبتي در جهان شده در حال از بين رفتن است اما از آثار منفي آن فراموشي هويت فرهنگي و غرب زده شدن مردم منطقه بوده است.
از ميان نمايندگان کشورهاي حاضر در اين نشست جوان شير آخوندخ سفير آذربايجان ايده برگزاري نمايشگاه صنايع دستي به طور منظم و اشتغالزايي براي توانمندسازي زنان و دختران و از بين بردن فقر از طريق اين صنعت را پيشنهاد داد.
سفير تاجيکستان نيز ايجاد يک مرکز آموزشي گردشگري و صنايع دستي و نمايشگاه هاي مخصوص بانوان را پيشنهاد داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن