تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 22 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيرت از ايمان است و بى بند و بارى از نفاق.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806265629




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشتی گیران پیشکسوت؛ رقابت توام با رفاقت


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کشتی گیران پیشکسوت؛ رقابت توام با رفاقت خرم آباد- ایرنا- سرمایه های سالهای نه چندان دور کشتی کشور در یک تورنمنت کشوری گرد هم آمدند و با برگزاری مسابقات کشتی قهرمانی پیشکسوتان کشور در خرم آباد با رفاقت به رقابت پرداختند.


در این مسابقات حس اعتماد به نفس، ترویج خصایص پهلوانی و قهرمانی، رفاقت و دوستی همراه با احترام به رقیب در میان پهلوانان پیش کسوت کشتی موج می زد و امید است جوانان ایران زمین با الگو برداری از روحیات این پهلوانان در جهت سربلندی ایران و به اهتزاز در آوردن پرچم سه رنگ مقدس جمهوری اسلامی ایران در میادین المپیک و جهانی برتری کشتی کشورمان را در دنیا به اثبات برسانند.
پای صحبت چند تن از پهلوانان پیشکسوت کشتی کشور نشستیم و آنان از خاطرات سالهای جوانی کشتی گرفتن و مشکلات امروز کشتی پیشکسوتان گفتند.
مهدی عبدالرحمانی که کشتی گیر پیشکسوت و همچنین وکیل پایه یک دادگستری و مشاور حقوقی نیز هست می گوید: برگزاری مسابقات ورزشی برای پیشکسوتان حرکتی زیبا و خاطره انگیز است اما متاسفانه کشتی گیران با هزینه شخصی در این مسابقات شرکت می کنند و حتی مبلغی نیز برای حضور در مسابقات از کشتی گیران دریافت می شود.
به گفته وی این مبلغ نه برای ورزشکار و نه برای فدراسیون مبلغ چشمگیری نیست بلکه نفس کار غلط است و احترام به پیشکسوت زیر سوال می رود لذا انتظار داریم در اینگونه مسابقات از ورزشکاران پول دریافت نشود.
پیشکسوت دیگری که خواست نامش عنوان نشود گفت: کشتی، ورزش نخست مملکت و پر مدال آورترین ورزش در مسابقات المپیک ،جهانی و بین المللی است لذا در مقایسه با ورزشی همچون فوتبال شاهد هستیم هزینه هایی که برای برگزاری مسابقاتی همچون فوتبال صرف می شود در کشتی خبری از این هزینه ها و دست و دل بازیها نیست که جای تاسف دارد.
علی اصغر دن کشتی گیر پیشکسوت مازندرانی نیز می گوید: در حوزه مدیریت مسابقات کشتی پیشکسوتان با ضعف هایی مواجه است زیرا در آرنج گذاری مسابقات کشتی پیشکسوتان ایراداتی وجود دارد،من بعد از 6 ماه تمرین سخت و طاقت فرسا به عشق کشتی به مسابقات آمدم ولی مرا در آرنج تیم مازندران جا ندادند و با موافقت مسوولان کشتی لرستان خواستم برای لرستان کشتی بگیرم که با مخالفت آقای رضایی سرپرست مسابقات نتوانستم کشتی بگیرم.
مسعود لطف الله نژاد از کشتی گیران پیشکسوت نیز اظهار داشت: هدف از برگزاری این مسابقات جمع آوری سرمایه های کشتی کشور ،دوستان قدیمی و پیشکسوتان کشتی است تا تداعی خاطره های زیبا برای آنان باشد و فدراسیون در خصوص این مسابقات نباید حساسیت زیادی به خرج دهد.
پیشکسوت دیگری که سابقه حضور در تیم ملی را نیز دارد گفت: این حساسیت به نفع کشتی کشور نیست چرا که سبب می شود عده ای فقط به فکر رفتن بر روی سکو و قهرمانی در این مسابقات باشند و به خود و دیگر کشتی گیران آسیب بدنی وارد کنند.
کشتی گیر پیشکسوت لرستانی نیز می گوید: این مسابقات بهتر است به عنوان یک تورنمنت ورزشی و تفریحی برگزار شود و هدف اصلی آن پرورش و به نمایش گذاشتن خصایص پهلوانی برای جوانان باشد.
کشتی گیر پیشکسوتی از استان تهران که استاد دانشگاه نیز هست می گوید: در یک کشتی دنده چپ من آسیب دید و حریفم با آگاهی از این موضوع وقتی که من در خاک نشستم از اجرای فن بارانداز امتناع کرد و کشتی را ادامه نداد تا داور سرپا اعلام نماید...این معرفت ، مرام و خصلت پهلوانی ورزشکاران ایران زمین خاطره ایست که از هزار مدال طلا برای من با ارزشتر است.
کشتی گیران دیگری نیز در خصوص ساماندهی مناسب خوابگاهها ورزشی مسابقات،اهمیت تغذیه مناسب کشتی گیران در طول مسابقات ،نصب بنر در ورودی شهرها برای راهنمایی ورزشکاران به سالن برگزاری رقابتها ،انجام تست های دوپینگی برای مسابقات پیش کسوتان و ...نظراتی ارایه کردند و انتظار داشتند که این مسائل نیز به طور جدی پیگیری شود.
به گزارش ایرنا، بی شک برگزاری مسابقات کشوری همواره با توجه به محدودیت های بودجه ای و مواردی از این قبیل با کاستی ها و نواقص جزیی همراه است، امید است مسوولان ورزشی کشور نسبت به رفع این نقایص که در برگزاری اینگونه مسابقات به وجود می آید اقدام های مفیدی انجام دهند و شاهد رضایت همه پیشکسوتان ورزش این آب و خاک باشیم.
مسابقات قهرمانی کشتی آزاد و فرنگی پیشکسوتان کشور هفتم تا نهم مرداد ماه سال جاری در سالن کشتی شهید چاغروند شهرستان خرم آباد برگزار شد.
7267/6001



12/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 17]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن