تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ایمان هیچ بنده ای راستین نمی شود مگر زمانیکه اعتمادش به آنچه نزد خداست از اعتمادش به آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803999686




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طحان وقاسمی دستاورد رقابت های انتخابی/ابهام در وزنهای 50، 66 و 130 کشتی فرنگی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: طحان وقاسمی دستاورد رقابت های انتخابی/ابهام در وزنهای 50، 66 و 130 کشتی فرنگی تهران - ایرنا - بابرگزاری رقابت های کشتی آزاد وفرنگی جام های زیلکوفسکی وپیت لازینسکی درلهستان تکلیف برخی وزن های تیم های ملی کشتی ایران به نوعی مشخص و در برخی اوزان هنوز ابهاماتی وجود دارد.


به گزارش ایرنا، این دو مسابقه بین المللی همه ساله در ماه جولای (تیر ماه) و حدود 50 روز قبل از رقابت های قهرمانی جهان به عنوان آخرین مسابقه بین المللی برگزار می شود و به همین دلیل تیم های مطرح دنیا با شرکت در این دنیا ضمن ارزیابی کشتی گیران خود، نفرات برتر را در برخی وزن ها انتخاب می کنند.
به همین دلیل تیم هایی همچون ایران، روسیه، اوکراین،ژاپن،آمریکا، کره جنوبی،بلاروس، جمهوری آذربایجان، ترکیه واغلب کشورهای اروپایی با بهترین نفرات و کشتی گیران اصلی خود در لهستان شرکت می کنند.
در جام پیت لازینسکی که در این دوره در سطح بسیار بالایی برگزار شد کادر فنی تیم ملی در نظر داشت نفرات اصلی وزن های 59، 66، 98 و 130را انتخاب کند که شاید بعد از قهرمانی قاسم رضایی در وزن 98 کیلوگرم به نوعی تنها در این وزن کادر فنی توانست به جمع بندی برسد وضمن آنکه نباید ازتوانایی های مهدی علیاری بعد ازکسب مدال طلای بازیهای آسیایی و درخشش او در جام جهانی سال 2013 در تهران گذشت و نشان داده که می تواند مهره قابل اتکایی برای تیم ملی در وزن 98 کیلوگرم در سالهای آینده باشد.
اما موضوع حمید سوریان استثنا و به گونه ای دیگر است؛ چرا که او هر زمانی که اراده کرده و خواسته توانسته بر سکوی قهرمانی جهان بایستد و کسب 6 مدال طلای جهان و یک مدال طلای المپیک خود گویای این موضوع است.
این فوق ستاره کشتی بلد اهل جنوبی ترین نقطه تهران (شهرری) گرچه در رقابت های پیت لازینسکی مغلوب تازه واردی مانند ابراهیم لابازانوف روسی شد اما عدم آمادگی این قهرمان نامدار و شرایط روحی و روانی وی سبب شد تا نتواند نتیجه لازم را بگیرد.
در این وزن در رقابت های انتخابی تیم ملی محسن حاجی پور و عبدالحمید پاپی نیز به ترتیب اول و دوم شدند اما کشتی فرنگی سالهاست در وزن 59 کیلوگرم نتوانسته کشتی گیر شش دانگ و مطمئنی به غیر از حمید سوریان در میدان های بزرگی چون پیکارهای قهرمانی جهان و بازیهای المپیک به خود ببیند وآنچه که مسلم است کادر فنی در حدود یک ماه باقیمانده تا مسابقات قهرمانی جهان که کسب سهمیه المپیک نیز است چاره ای ندارد تا به سوریان اطمینان کنند و دوبنده تیم ملی را دوباره به وی بدهند.
در وزن 66 کیلوگرم تیم ملی به برکت برگزاری رقابت های انتخابی چهره هایی همچون مهدی زیدوند ومحمدعلی گرایی ظهورکرده اند که نشان می دهد کشتی فرنگی در سالهای آینده در این وزن مشکلی را نخواهد داشت.
اما یکی ازمشکلات اصلی وزن66 کیلوگرم بی تجربه بودن این دو کشتی گیر بسیار خوب در عرصه بین المللی است تا جایی که نتوانستند در جام پیت لازینسکی خواسته های کادر فنی را برآورده سازند و هر چند کادر فنی هیچگاه از اعتماد کردن به جوانان در عرصه های بین المللی ضرر نکرده است و به طور حتم این دو فرنگی کار که انگیزه های فراوانی برای نشان دادن قابلیت های خود دارند و فرصت میدان جهانی در صورت حضور به سادگی از دست نخواهند داد.
از سوی دیگر در این وزن امید نوروزی قهرمان المپیک لندن به واسطه حوادث رقابت های انتخابی تیم ملی، تیم ملی را از دست داد و باید به مدت ٦ هفته، حداکثر طی مدت ٦ ماه با حضور دراستان های مستعد کشتی فرنگی کشور به آموزش بپردازد.
امید نوروزی بارها ازعملکرد خود در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی در مشهد اظهار پشیمانی و ندامت کرده و خود را سرباز تیم ملی دانسته و این نشان می دهد که روح و قلب نوروزی برای پیروزی و سرافرازی تیم ملی در عرصه بین المللی می تپد.
به هرترتیب طی روزهای آینده باید دید که کادر فنی، مدیر تیم های ملی و شورای فنی تیم ملی در خصوص تعیین تکلیف این وزن که با ابهامات زیادی روبرو است چه تصمیمی می گیرد.
یکی از ابهامات این روزهای تیم ملی کشتی فرنگی در وزن 130 کیلوگرم است.
مهدی نوری وشهاب قوره جیلی دو فرنگی کار کشورمان در غیاب بشیر باباجانزاده که به لهستان نرفت، عملکرد ضعیفی را از خود در این رقابت ها به نمایش گذاشتند.
بعد ازمحرومیت علی اکبری،تیم ملی کشتی فرنگی مترصد یافتن فردی جایگزین بجای وی بود و هر چند بشیر باباجانزاده دارنده مدال برنز جهان در مواقعی خوب ظاهر شد اما او نیز به دلیل مصدومیت های پی در پی، نداشتن آمادگی و دور بودن از میادین نتوانسته جایگاه خود را محکم کند اما خواسته یا ناخواسته در حال حاضر بهترین سنگین وزن کشتی فرنگی کشورمان که دارای تجربه بین المللی است کسی جز او نیست که مانند دو وزن 59 و 66 کیلوگرم باید منتظر باشیم که شورای فنی تیم های ملی این مرتبه گوی و میدان را به جوانان می سپارد و یا اینکه دوباره بشیر باید پای به رقابت های جهانی بگذارد.
بدون شک بهنام مهدی زاده نیز در صورت حضور می توانست مهره ای کارآمد در این وزن باشد که او نیز بنا به مشکلاتی نمی تواند در رقابت های جهانی شرکت کند.
در رقابت های کشتی آزاد جام زیلکوفسکی نیز در وزن 74 کیلوگرم علیرضا قاسمی با کسب عنوان قهرمانی همچون مرحله نهایی انتخابی تیم ملی چهره جدید این روزهای تیم ملی در این وزن در حضور مرتضی رضایی قلعه، پیمان یاراحمدی و عزت الله اکبری است.
قاسمی آزادکار تهرانی تیم ملی کشتی های جسورانه و باانگیزه ای را در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی و جام زیلکوفسکی به نمایش گذاشت و با کسب مدال طلای کشتی آزاد لهستان کادر فنی را مجاب کرد که نفر اول تیم ملی در این وزن است.
قاسمی به هرحال در اولین تجربه رقابت های قهرمانی جهان در لاس وگاس آمریکا کار بسیار سختی را با وجود دو رقیب سرسخت و کشتی بلدی همچون جردن باروفس از آمریکا و دنیس سارگوش از روسیه پیش رو دارد و باید دید که وی می تواند طلسم شکست ناپذیری باروفس آمریکایی را در برابر کشتی گیران ایرانی بشکند.
دروزن 97 کیلوگرم نیز عباس طحان و محمدحسین محمدیان در غیاب رضا یزدانی پای به لهستان گذاشتند و دو آزدکار کشورمان به ترتیب مدال طلا و برنز این رقابتها را به گردن آویختند.
با این وجود به نظر می رسد کادر فنی نمی تواند از نام کشتی بلدی مانند یزدانی که سابقه کسب چهار مدال طلای و برنز رقابت های جهانی را دارد بگذرد و طحان برای پوشیدن دوبنده تیم ملی باید از سد محکمی همچون یزدانی بگذرد.
رقابت های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک 2016 برزیل 16 تا 21 شهریورماه در شهر لاس وگاس برگزار می شود و در هر وزن 6 نفر برتر در وزن های المپیکی سهمیه حضور در این مسابقات را به دست می آورند.
ورزشی**1067**1590



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن