تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804295494




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

الکتریسیته‌ اقتدارآفرین؛ از رادار تا ماشین‌برقی و تبلت + فیلم


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: الکتریسیته‌ اقتدارآفرین؛ از رادار تا ماشین‌برقی و تبلت + فیلم
باتری‌ها در زمینه‌های مختلف کاربرد فروانی دارند دراین میان باتری‌های لیتیومی به دلیل استفاده در حوزه‌های گوناگون از جمله صنایع دفاعی جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده‌اند.
به گزارش خبرنگار دفاعی_امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  امروز از باتری‌در زندگی روزمره استفاده‌های فراوانی می‌شود. شاید مهمترین ویژگی این نوع ذخیره‌سازهای انرژی قابل حمل بودنشان است که آنها را نسبت به دیگر حامل‌های انرژی مثل خطوط انتقال برق که می‌بایست از نیروگاه تا محل مصرف چند رشته سیم آن‌را انتقال دهد، متمایز می‌کند.اما وجود یک نقیصه بزرگ همواره این مزیت را تحت‌الشعاع خود قرار می‌دهد و آن سطح پایین ولتاژ و توان خروجی است.از همین رو انسان همواره به دنبال تولید ذخیره‌سازهایی بوده که بتواند این نقیصه را جبران کند.
باتری‌های اقتدارآفرین؛ از رادار تا ماشین برقی+فیلم
*** چاره کار، باتری‌های لیتیومیباتری‌های معمولی به دلیل دانسیته (میزان تراکم در واحد سطح) کم از قدرت انرژی پایینی برخوردار هستند، از همین رو از آنها نمی‌توان در وسایلی که نیاز به سطح ولتاژ بالا می‌باشد، استفاده کرد. اما ورود یک عنصر تحول عظیمی را در این زمینه ایجاد کرد "لیتیوم"، فلز سبک لیتیوم این مزیت را داراست که بتواند در سطحی کم میزان بالایی از انرژی را در خود ذخیره کند.سطح ولتاژ بالای این باتری‌ها نسبت به دیگر منابع انرژی قابل حمل، از دیگر ویژه‌گی‌های باتری‌های لیتیومی است، 
باتری‌های اقتدارآفرین؛ از رادار تا ماشین برقی+فیلم
مهندس حسن هدایت رئیس سازمان توسعه منابع انرژی ایران در این باره به خبرنگار دفاعی_امنیتی  باشگاه خبرنگاران جوان گفت:این نوع از منابع انرژی از دانسیته و ولتاژ بالایی برخوردارند.به طوریکه از ولتاژ 2برابری و دانسیته 3 تا 5 برابری نسبت به دیگر انواع باتری‌ها بهره‌مند هستند.
*** توان بالا در کنار وزن کم یکی دیگر از ویژگی‌های این نوع باتری کم وزن بودن آن است. این مزیت در حوزه‌های نظامی اهمیت فراوانی پیدا می‌کند، آنجایی که یک رزمنده برای تجهیزات مخابراتی خود مانند بیسیم نیازمند یک منبع انرژی سبک و با قدرت بالا است، باتری‌های لیتیومی این نیاز او را به بهترین نحو ممکن تامین می‌کنند.
باتری‌های اقتدارآفرین؛ از رادار تا ماشین برقی+فیلم
*** از رادار تا ماشین برقی باتری‌های لیتیومی در صنایع نظامی کاربرد فراوانی دارد که عمده‌ترین کاربرد آنها به تجهیزات الکترونیکی و مخابراتی بر می‌گردد. از بیسیم‌های کوچک تا متوسط و بزرگ گرفته تا تجهیزات راداری وسایلی هستند که برای تامین الکتریسیته مورد نیاز خود از باتری‌های لیتیومی بهره‌ می‌گیرند.اما کاربردهای باتری‌های لیتیومی صرفا در حوزه‌های نظامی خلاصه نمی‌شود. یکی دیگر از مهمترین کاربردهای باطری لیتیومی استفاده در خودروها و موتورسیکلت‌های برقی است.
باتری‌های اقتدارآفرین؛ از رادار تا ماشین برقی+فیلم
امروزه به دلیل بروز مشکلات زیست محیطی که ناشی از استفاده سوختهای فسیلی در وسایل نقلیه عمومی است، شرکت‌های گوناگون  خودروسازی به دنبال تولید ماشین‌هایی هستند که با منابع انرژی پاک کار می‌کنند.ازهمین رو خودروها و موتورسیکلت‌های برقی جایگاه ویژه‌ای به خود اختصاص داه‌اند،حال برای تامین انرژی مورد نیاز برای حرکت این نوع وسایط نقلیه نیازمند یک منبع انرژی قدرتمند هستیم.اینجاست که دوباره باتری‌های لیتیومی به کمک بشر امروز آمدند. به دلیل ویژگی‌هایی که به آنها اشاره شد، باتریهای لیتیومی در خودروها و موتورسیکلت‌های برقی کاربرد زیادی دارند چرا که می‌توانند با سطح ولتاژ بالای خود توان حرکتی اینگونه وسایط نقلیه را فراهم کنند. از سوی دیگر خودروهایی که با باتری‌های لیتیومی کار می‌کنند این مزیت را دارند که از طریق اتصال به برق شهری شارژ شده و توان حرکتی خود را تامین کنند.
*** باتری‌های لیتیومی در گوشی‌های همراه و تبلت‌ها  اما یکی دیگر از محل‌های مصرف باتری‌های لیتیومی تبلت‌ ، لپ‌تاپ‌ و گوشی‌های تلفن همراه هستند.
باتری‌های اقتدارآفرین؛ از رادار تا ماشین برقی+فیلم
 قابلیت شارژ مجدد و همچنین آسیب‌پذیری کم این نوع باطری در دفعات متعدد شارژ باعث شده در این حوزه باتری‌های لیتیومی کاربردهای فراوانی داشته باشد. امروزه تقریبا تمام گوشی‌های تلفن همراه و تبلت‌ها از این نوع ذخیره ‌سازهای انرژی استفاده می‌کنند.
*** الکتریسیته‌ای اقتدارآفرین به دست متخصصان ایرانیدانش تولید باطری‌های لیتیومی را چند کشور بزرگ در دنیا دارند چرا که به دلیل کاربردهای خاص و حساسی که از این نوع باتری می شود تولید آن نیازمند دانش فنی بالایی است.
باتری‌های اقتدارآفرین؛ از رادار تا ماشین برقی+فیلم
 کشور ما تا پیش از این نیازمند واردات این نوع محصول بود، اما با همت متخصصان سازمان توسعه منابع انرژی ایران وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با ایجاد خط تولید این نوع از ذخیره سازهای انرژی نیاز کشور به این نوع از باتری‌های استراتژیک به خارج از کشور مرتفع گردید. تولید این باتری‌ها در داخل کشور علاوه بر صرفه‌جویی ارزی و نیل به خودکفایی در تولید ذخیره‌سازهای انرژی این قابلیت را به صنایع دفاعی ایران می‌دهد تا نیم‌نگاهی هم به بازارهای خارجی داشته باشد.همانطور که اشاره شد، این نوع باتری به دلیل مزیت‌های برجسته اقتصادی خود کاربردهای فراوانی دارد از این رو بازارهای مصرفی این نوع منابع انرژی به سرعت در حال گسترش است.
بله! "ما می‌توانیم" برای دیدن گزارش تصویری از باتری های لیتییومی اینجا کلیک کنید
گزارش از میثم پوراعظم

انتهای پیام/






۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن