تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن در سرشتش دروغ و خيانت نيست و دو صفت است كه در منافق جمع نگردد: سيرت نيكو و د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805274034




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساماندهي پسماندهاي عفوني و صنعتي يکي از دغدغه‌هاي استان قزوين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۴۴ب.ظ)
ساماندهي پسماندهاي عفوني و صنعتي يکي از دغدغه‌هاي استان قزوين موج - مدير کل حفاظت محيط زيست استان قزوين گفت: تاکنون گام‌هاي موثري در راستاي ساماندهي پسماندهاي استان برداشته شده است که از جمله آن مي‌توان به راه‌اندازي سايت‌هاي بي‌خطرسازي پسماندهاي عفوني و صنعتي اشاره کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، استاندار قزوين به همراه اعضاي شوراي گفت و گوي دولت، بخش خصوصي و جمعي از نمايندگان استان در مجلس شوراي اسلامي از سايت بازيافت زباله‌هاي خانگي، بيمارستاني و صنعتي محمد آباد بازديد کردند.
صدرالدين عليپور، مدير کل حفاظت محيط زيست استان قزوين، در جلسه اي که در حاشيه بازديد از سايت تشکيل شد، اظهار کرد: برنامه‌هاي آينده و حمايتي خصوصاً در بخش آموزش کاهش توليد زباله از مبدأ بسيار مهم است و بايستي با سرعت اجرايي شود و هر چقدر در مبدأ توليد کمتر زباله باشد ساير هزينه‌هاي اجتماعي در حوزه‌هاي مختلف کاهش پيدا خواهد کرد.
وي افزود: ساماندهي پسماندها؛ به ويژه پسماندهاي عفوني و صنعتي يکي از دغدغه‌هاي استان قزوين بود که نياز به راهکارهاي عملي داشت و در راستاي ساماندهي پسماندهاي استان به ويژه پسماندهاي عفوني و صنعتي با تدابير استاندار قزوين، کارگروه‌ها و جلسات مختلفي تشکيل شد و به دنبال آن اقدامات مؤثر زيادي صورت گرفت.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان قزوين اضافه کرد: تاکنون گام‌هاي موثري در راستاي ساماندهي پسماندهاي استان برداشته شده است که از جمله آن مي‌توان به راه‌اندازي سايت‌هاي بي‌خطرسازي پسماندهاي عفوني و صنعتي اشاره کرد.
عليپور با تأکيد بر لزوم ساماندهي پسماندهاي روستايي افزود: با توجه به اينکه پسماندهاي توليد شده در روستاها با اين پسماندها در شهرها تفاوتي ندارد، ساماندهي و مديريت صحيح آن‌ها ضروري است.
وي عنوان کرد: تشکل‌هايي درحوزه آموزش و فرهنگ‌سازي براي ساماندهي پسماند درسطح استان داريم که فعاليت بسيار زيادي دارند و اميدواريم بتوانيم با حمايت اين تشکل‌ها فرهنگ‌سازي خوبي در حوزه پسماند انجام دهيم به گونه‌اي که از مبدأ پسماند کمتري داشته باشيم.
عليپور خاطرنشان کرد: در حوزه صنعت نيز اگر واحد صنعتي قرار باشد هزينه‌اي براي ساماندهي و دفن بهداشتي پسماندي که توليد مي‌کند، پرداخت کند قطع‌يقين به دنبال راهکارهايي براي کاهش پسماند توليدي رفته و ميزان پسماند توليدي واحد صنعتي به ميزان قابل توجهي کاهش مي‌يابد.
مدير کل حفاظت محيط زيست استان قزوين يادآور شد: فرهنگ‌سازي در زمينه کاهش پسماندهاي توليدي در حوزه عفوني و بيمارستاني از اهميت دوچنداني برخوردار است زيرا پسماندهاي عفوني وقتي وارد يک محيط مي‌شود آلايندگي آن‌ها به مراتب بيشتر و خطرناک‌تر از بقيه پسماندها است.
صدرالدين عليپور، مدير کل محيط زيست استان قزوين، در ادامه گفت: ماهيت کار بسيار ارزشمند است و جاي تقدير دارد و بايد براي تداوم و استمرار اين حرکت همت کرد و براي رسيدن به موفقيت داشتن هماهنگي بين حوزه‌هاي زباله‌هاي صنعتي، بيمارستاني و خانگي ضروري است که در اين ميان توجه به زباله‌هاي روستايي نيز بايد مورد توجه جدي قرار گيرد.
عليپور از حمايت‌هاي استاندار محترم و معاونين و همه مديران مرتبط با موضوع پسماند تشکر و قدر داني کرد.
نماينده مردم قزوين، آبيک و البرز در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين مراسم از راه اندازي مرکز بي خطرسازي زباله‌ها و پسماندهاي عفوني استان در مجتمع محمد آباد به عنوان يک اقدام مبارک و قابل ستايش ياد کرد و گفت: اين اتفاق بدون شک به ارتقاي سطح بهداشت و سلامت در استان کمک مي‌کند.
داوود محمدي با بيان اين که اسلام از سلامت جان در کنار دين، مال، شرافت و عقل به عنوان پنج ارزش ياد کرده است، افزود: يکي از راه‌هاي حفظ و تأمين سلامت در دنياي امروز پرداختن به موضوعات بهداشتي و زيست محيطي هست که ساماندهي زباله‌ها در رأس آن‌ها است.
وي، حفظ محيط زيست و تلاش براي ارتقاي شاخص‌هاي بهداشتي را يکي از دغدغه‌هاي مهم دولت‌ها و کشورها در دنياي امروز دانست و گفت: مجمع نمايندگان استان نيز در کنار مديران اجرايي، فعالان بخش خصوصي و مردم براي موضوع ساماندهي زباله‌ها به‌طور جدي پاي کار است.
مرتضي روزبه، استاندار قزوين، در ادامه جلسه، در خصوص روش‌هاي دريافت پسماند، تفکيک، دفع ودفن پسماندهاي صنعتي، توضيحاتي دادند واز تمامي مديران واحدهاي صنعتي درخواست همکاري بيشتري داشته و مسئولين دولتي را موظف به اقدام مناسب در زمينه مديريت پسماند دانستند.
وي در مورد مشکلات زباله‌هاي صنعتي واحدهاي توليدي استان تصريح کرد: در زمينه جمع آوري، تفکيک، مصرف مجدد، بازيافت، بي خطر سازي، دفع و دفن اصولي اقدامات خوبي صورت گرفته و معرفي پيمانکار و نحوه صحيح جمع آوري از مهم‌ترين برنامه‌هاي مديريت پسماند صنعتي استان عنوان نمودند.
روزبه تصريح کرد: ما در حوزه سلامت مردم با هيچ‌کس تعارف نداريم و در حوزه مديريت شهري، پسماند، ترافيک، ساختمان بايد فرهنگ سازي مناسب صورت گيرد و تمامي صنوف آموزش‌هاي لازم را ببينند.
استاندار قزوين در ادامه اظهار کرد: موضوع سلامت جامعه يک مطالبه عمومي مردم است که تشکل‌هاي زيست محيطي مي توانند پيگير برنامه‌هاي مديريتي آن باشند.
روزبه استفاده از تکنولوژي نوين، حمايت از بخش خصوصي در مديريت پسماند وسرعت بخشيدن به موضوع مديريت زباله در استان را مهم دانست و پيگيري موضوعات مربوط به پسماند و سلامت مردم را خواستار شد.
مرتضي روزبه اظهار داشت: عوامل تهديد کننده سلامت مردم و محيط زيست که با زندگي عمومي سروکار دارد بايد به‌ سرعت از بين برود تا در آينده هزينه‌هاي سنگين درماني را متقبل نشويم.
استاندار بيان کرد: اگر در سال‌هاي قبل از استان شدن قزوين به فکر ساماندهي زباله‌هاي شهري و صنعتي و عفوني بوديم امروز در همين سايت محمدآباد يکي از بزرگ‌ترين و مدرن‌ترين مراکز بازيافت و ساماندهي پسماندهاي کشور را داشتيم و ديگر نگران سلامت مردم نبوديم.
پروزبه تصريح کرد: آمار ناباروري و سرطان در استان بالا رفته که ريشه آن در آلوده بودن هوا، آب، غذا و محيط زيست است که ما مديران نيز در بروز آن نقش داشته‌ايم.
استاندار با تشکر از فعاليت‌هاي انجام شده در خصوص ساماندهي زباله‌هاي استان يادآورشد: هنوز تکليف زمين قبلي در ليا مشخص نشده و فرايند توليد زباله خانگي از ابتدا تا انتها اشکال دارد و در بخش عفوني نگراني‌ها زياد و در زباله صنعتي هم پيشرفت کار تدريجي است که بايد مديريت شود.
استاندار توجه به فعاليت‌هاي فرهنگي در کاهش ميزان توليد زباله را ضروري خواند و اظهار داشت: با آموزش بايد مردم را به نقطه اي برسانيم تا همه بدانند زباله چيست و در برابر آن چه مسئوليتي دارند لذا از مديران شهرداري انتظار داريم به جاي برگزاري جلسات و دوره‌هايي که هيچ ارتباطي با وظايف آن‌ها ندارد در امور آموزش شهروندي تلاش کنند.
وي اضافه کرد: به جاي داير کردن کلاس‌هاي رياضي، خط و نقاشي، آي تي، بايد مردم را با حقوق شهروندي، نحوه آپارتمان نشيني، رد شدن از خيابان، رانندگي، توليد و جمع آوري زباله، آشنا کنيم و اگر فرهنگسرا ساخته شده بايد براي آموزش صنوف مختلف با فعاليت‌هاي شهري باشد.
روزبه ضمن انتقاد از بي توجهي برخي مديران به مسائل اساسي و مهم اظهارداشت: دنبال کارهاي آماري و دهن پر کن هستيم و بازي مي‌کنيم تا مديريت ما سپري شود به همين دليل وضعيت زباله‌هاي خانگي، بيمارستاني و صنعتي در استان مطلوب نيست اما اگر مديري يک بيمار سرطاني در خانه داشت حتماً نگران مي‌شد و اقدام مي‌کرد.
وي گفت: بدون شک نتيجه مديريت ما باعث شده بيماري‌هاي سرطان و ناباروري اضافه شود ولي از يکديگر تعريف مي‌کنيم اما بايد بدانيد اگر امروز آر فرصت‌ها استفاده نکنيم معلوم نيست فردا بازهم فرصتي براي مسئولان براي خدمت باشد.
استاندار بيان کرد: چرا بايد مردم دنيا از همين طلاي کثيف به‌خوبي استفاده کنند و سايت‌هاي پسماند آن‌ها هم زيبا و هم تميز و بهداشتي باشد و مردم در کنار آن زندگي کنند اما وضعيت سايت ما اين‌گونه باشد که حتي مردم روستاي اطراف از آمدن اين سايت نگران شوند و دغدغه‌هايي داشته باشند.
استاندار گفت: در ساير بخش‌ها هم مشکلاتي داريم که در ادامه اين طرح بايد نسبت به ساماندهي زباله‌هاي کشاورزي و الکترونيک اقدام شود.
وي بيان کرد: در موضوع زباله بايد نگاه استاني داشته باشيم و حتي روستاها را نيز تحت پوشش قرار دهيم زيرا در حال حاضر ميزان توليد زباله خانگي در روستاها بالا رفته و آلودگي‌هاي آن نگران کننده است.
استاندار اظهارداشت: يکي از اولويت‌هاي مهم ما ساماندهي زباله‌هاست و از همه دستگاه‌هاي اجرايي انتظار داريم با همکاري با شرکت متولي اين کار به فعاليت‌ها سرعت بخشند.
وي از مديران سايت خواست با دادن برنامه زمان بندي فعاليت‌هاي آينده سايت را مشخص و از همه ظرفيت‌هاي موجود به‌خوبي استفاده کنند.
روزبه گفت: زنگ خطر آلودگي‌هاي زيست محيطي به صدا درآمده و بي توجهي به آن آثار زيانباري را خواهد داشت و هزينه‌هاي سنگيني را بر دولت تحميل خواهد کرد لذا بايد مراقب باشيم و فرصت را از دست ندهيم.
گفتني است در ادامه اين جلسه در جهت ساماندهي هر چه بهتر سايت محمدآباد به منظور بهبود شاخص‌هاي بهداشتي استان اعضا حاضر در جلسه سايت را مورد بازديد قرار دادند. در مجتمع 111 هکتاري دفن زباله و پسماند محمدآباد، روزانه 450 تن زباله 11 شهر و 50 دهياري استان بصورت بهداشتي دفن مي‌شود و حدود 70 درصد زباله‌هاي شهري براي ساماندهي وارد سايت مي‌شود که به‌زودي ساير شهرهاي استان نيزتحت پوشش قرار مي‌گيرند.
در بخش پسماند صنعتي با اختصاص 10 هکتار زمين در کنار اين سايت بيش از دو ميليارد و 500 ميليون تومان براي خريد تجهيزات هزينه شده تا نسبت به مديريت زباله‌هاي صنعتي اقدام گردد ودر آينده نزديک نيز زباله‌هاي صنعتي بيش از 250 واحد صنعتي و توليدي قزوين در اين مجتمع ساماندهي مي‌شود. سايت محمدآباد در 20 کيلومتري جنوب شهر قزوين در محدوده جغرافيايي شهرستان بويين زهرا واقع شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن