تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خاطر خداى سبحان از چيزى بگذرد، خداوند بهتر از آن را به او عوض خواهد داد. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798477493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

چهار نیروگاه اتمی جدید و خشم صهیونیست ها


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: چهار نیروگاه اتمی جدید و خشم صهیونیست ها تهران - ایرنا - پایگاه اینترنتی امید هسته ای ایرانیان، خشم صهیونیست ها از خبر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی مبنی بر طرح ساخت نیروگاه جدید اتمی را دستمایه یادداشت روز یکشنبه قرار داده است.


در این یادداشت آمده است: بدون شک صهیونیست ها در زمره ی بازندگان اصلی توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 هستند، این توافق آن چنان منافع رژیم اسرائیل در خاورمیانه را تهدید می کند که بعد از انتشار متن توافق هیچ روزی نبوده که مطبوعات رژیم اسرائیل اخبار هسته ای جمهوری اسلامی ایران را پوشش ندهند.
به گزارش پایگاه خبری امید هسته ای، در این بین درج خبری متفاوت خشم مطبوعات اسرائیلی را بسیار بر انگیخت، در تاریخ 31 جولای 2015 ها آرتص نوشت حذف گزینه نظامی از روی میز، مذاکرات در مقابل ایران را تضعیف کرد و کنگره آمریکا باید این خطر را بار دیگر ایجاد کند.
روزنامه تایمز اسرائیل، با خشمی مثال زدنی صحبت های علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران به ساختن دستکم چهار نیروگاه اتمی جدید در کشور ظرف یک دهه آینده را نشانه پیروزی قاطع تیم مذاکره کننده هسته ای ایران دانست.
تایمز آف اسرائیل در ادامه نوشت: علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و دولت جمهوری اسلامی ایران مصمم به ساختن دستکم چهار نیروگاه اتمی جدید در ایران ظرف یک دهه آینده هستند. این در حالی است که یکی از اعضای کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه جزئیاتی از معامله اتمی بین ایران و شش قدرت جهانی را بازگو کرد.
به گفته نوذر شفیعی سخنگوی کمیته، ایران به منابع جدید اورانیوم طبیعی نیاز دارد و کارشناسان تاکنون 60 درصد کشور را به این منظور جستجو کرده اند.
صالحی همچنین توافقنامه اتمی را که به گفته او ایران را قادر خواهد ساخت توانایی های فناوری صلح جویانه خود را به شیوه ای که قبلا ممکن نبود توسعه دهد، ستوده است.
صالحی همچنین گفت توافق به ایران اجازه می دهد به یک «بانک سوخت هسته ای» بین المللی بپیوندد که از طریق آن می تواند اورانیوم غنی شده را در محل بفروشد و در مقابل اورانیوم طبیعی دریافت کند، روندی که قبلا ایران از انجام آن ممنوع شده بود.
یک کارشناس برنامه اتمی ایران در دانشگاه تل آویو به تایمز اسرائیل گفت:ایران همچنین موافقپت کرده است تاسیسات آب سنگین اراک را در یک دوره 15 ساله به واحد دیگری تبدیل کند.
صالحی تاکید کرد: بازرسی های بین المللی از تاسیسات نظامی ایران بطور پنهانی انجام خواهد گرفت. هدف این است که معلوم شود آیا برنامه اتمی ابعاد نظامی داشته است یانه.
این کارشناس گفت: توافقنامه به اندازه کافی به این مساله نپرداخته است. بخش برنامه بازرسی آژانس بین المللی انرژی اتمی محرمانه نگاهداشته شده است و بر این نگرانی افزوده می شود که ایران شیوه بازرسی ها را در کنترل خواهد داشت.
همه اینها در حالی به وقوع می پیوندد که معاون وزیر خارجه ایران در نشست اوایل هفته جاری خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که از تلویزیون دولتی ایران پخش شد، گفت: طبق توافق صورت گرفته بارزسان آمریکایی و کانادایی آژانس بین المللی انرژی اتمی نمی توانند به ایران اعزام شوند.
همچنین به گفته آقای عراقچی دیگر عضو تیم مذاکره ایران "این تفاهم و اسناد مربوط به آن بین ایران و آژانس محرمانه است و بر اساس قوانین بین المللی، آژانس وظیفه حفاظت از این اسناد را دارد؛ از این رو در اینجا اعلام می کنم در برجام و ضمایم آن هیچ سند محرمانه ای وجود ندارد".
معاون حقوقی و بین الملل وزیر خارجه ایران همچنین در پاسخ به پرسشی درباره برنامه آژانس برای انتخاب بازرسان به منظور بازدید از مراکز هسته ای کشور گفت: "آژانس در فرآیندی قانونی 150 نفر را به ایران معرفی کرده و ما بعد از بررسی سوابق آنها، در صورت لزوم، این بازرسان را تایید کرده و آژانس هم از میان آنها تعدادی را به ایران اعزام می کند"
به گزارش خبرگزاری تلویزیون دولتی ایران، عباس عراقچی در ادامه اظهارات خود در نشست کمیسیون مجلس، تاکید کرد که "البته در توافق ذکر شده که بازرسان باید از کشورهایی باشند که با ایران روابط دیپلماتیک داشته و به طور مثال بازرسان آمریکایی و کانادایی نمی توانند به ایران اعزام شوند".
ایران پیشتر برخی بازرسان آژانس را به جاسوسی از تاسیسات هسته ای خود متهم کرده است و گفته این نهاد نظارتی هسته ای سازمان ملل متحد اطلاعات محرمانه ایران را به بیرون درز داده است.
منبع: پایگاه اینترنتی امید هسته ای ایرانیان
اول**1577



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن