تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821233676




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اعلام آمادگی هند برای مذاکره با پاکستان و چراغ سبز اسلام آباد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: اعلام آمادگی هند برای مذاکره با پاکستان و چراغ سبز اسلام آباد اسلام آباد - ایرنا - رسانه های پاکستان روز یکشنبه از اعلام آمادگی دولت هند برای انجام مذاکرات امنیتی - سیاسی در سطح مشاوران عالی امنیت ملی دو کشور به میزبانی دهلی نو در هفته آخر ماه جاری میلادی (23 آگوست) خبر دادند.


این اقدام دهلی نو برای مذاکره با مقامات عالی پاکستان در امور امنیت ملی، کمتر از یک هفته بعد از حادثه حمله تروریستی در شهر گورداسپور هند صورت گرفته است.
طرف هندی تاکید کرده است که یکی از اصلی ترین محورهای این مذاکرات، موضوع مبارزه با تروریسم و تهدیدهای تروریستی علیه دو کشور خواهد بود.
منابع دیپلماتیک پاکستان تایید کرده اند که پیام دولت هند را مبنی بر اعلام آمادگی این کشور برای مذاکره در روز 23 آگوست (اول شهریور ماه) به میزبانی دهلی نو، دریافت کرده اند. این منابع اعلام کردند که پاکستان به دلیل فشردگی برنامه های کاری سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر این کشور در امور خارجی و امنیت ملی، هنوز به این پیام هند پاسخ نداده است.
در جریان دیدار ماه گذشته محمد نواز شریف و نارندرا مودی نخست وزیران دو کشور در حاشیه اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که در شهر "اوفا" در روسیه برگزار شد، دو طرف توافق کردند مذاکراتی در سطح مشاوران امنیت ملی دو کشور برگزار شود. درصورت برگزار شدن این مذکرات، سرتاج عزیز به نمایندگی از دولت پاکستان در آن حضور خواهد یافت.
اگرچه منابع دیپلماتیک پاکستان اعلام کرده اند که دولت اسلام آباد هنوز پاسخ رسمی به اعلام آمادگی هند برای مذاکره در روز اول شهریور به میزبانی دهلی نو نداده است، اما این کشور امروز 183 نفر از ماهیگیران هند را که به جرم ورود غیرقانونی به آبهای پاکستان بازداشت شده بودند، به نشانه حُسن نیت آزاد کرد. این افراد که در زندان کراچی بسر می بردند، قرار است امروز با قطار به لاهور منتقل شوند و از آنجا با انتقال به مرز هند، تحویل مسوولان مرزی هند شوند.
آزادی ماهیگیران هندی از سوی پاکستان، بدون تردید چراغ سبز اسلام آباد برای تمایل به حضور در مذاکراتی است که دهلی نو برای انجام آن اعلام آمادگی کرده است.
بعد از دیدار مهم ماه گذشته نخست وزیران دو کشور، رویدادهای زیای بین دو همسایه جنوب آسیا رخ داد. تنش های مرزی که منجر به کشته شدن دست کم چهار شهروند پاکستانی شد، ماجرای سرنگون شدن پهپاد جاسوسی هند به دست نیروهای پاکستانی و اخیرا هم حادثه تروریستی حمله به یک دستگاه اتوبوس و پاسگاه پلیس در شهر گورداسپور هند، از جمله رویدادهای ناگوار در روابط دو کشور طی روزها و هفته های اخیر است. اگرچه پاکستان حمله تروریستی شهر گورداسپور هند را محکوم کرد اما دهلی نو انگشت اتهام را به سمت پاکستان نشانه رفت.
آساق**1723



11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن