تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد وضو و كليد هر چيزى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821162268




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کارشناس روس: بنیاد حمایت از دمکراسی ابزار دخالت آمریکا علیه کشورها است


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: کارشناس روس: بنیاد حمایت از دمکراسی ابزار دخالت آمریکا علیه کشورها است مسکو - ایرنا - ادوارد لیمونف کارشناس سیاسی و نویسنده روس با بیان اینکه «بنیاد حمایت از دمکراسی ابزار دخالت آمریکا است که مانند سیا علیه کشورهای مستقل فعالیت می کند»، تصمیم اخیر وزارت دادگستری روسیه برای منع فعالیت این بنیاد را اقدامی ضروری خواند که باید مدت ها پیش گرفته می شد.


به گزارش ایرنا، لیمونف در مقاله ای که روزنامه روسی ایزوستیا منتشر کرده، افزوده است: بنیاد ملی حمایت از دمکراسی آمریکا(US National Endowment for Democracy) ابزار اعمال نفوذ و دخالت واشنگتن در مناطق مختلف جهان است که به اصطلاح صدور دمکراسی انجام می دهد.
کارشناس روس در مورد تاریخچه این بنیاد آمریکایی گفت: بنیاد ملی حمایت از دمکراسی (NED) سال 1983در دوره حکومت رونالد ریگان رییس جمهوری پیشین آمریکا برای مبارزه با اتحاد شوروی سابق به وجود آمد.فعالیت این بنیاد علیه شوروی همزمان با روی کار آمدن میخاییل گورباچف آغاز شد که به آرمان های شوروی و حزب کمونیست پایبند نبود.
لیمونف افزود: به رغم این که دولت آمریکا نماینده ای در هیات مدیره بنیاد حمایت از دمکراسی ندارد و مدیران آن را مقام های سابق و استادان دانشگاه های این کشور تشکیل می دهند، اما بودجه این بنیاد از طرف دولت و کنگره تامین می شود.
کارشناس روس به استناد برخی گزارش ها و اطلاعات به نقش مخرب بنیاد ملی حمایت از دمکراسی آمریکا در کشورهای مختلف اشاره و اضافه کرد: این بنیاد در برخی کشورها نقش سیا را برای ضربه زدن به حکومت های مخالف سیاست های آمریکا بازی می کند.
لیمونف برای تبیین تشابه نقش مخرب بنیاد آمریکایی حمایت از دمکراسی در ضربه زدن به نظام های سیاسی کشورها با اقدامات قرون گذشته میسیونرهای کاتولیک در کشورهای آفریقایی به این موضوع اشاره کرد که فرستادگان کلیساها همراه ترویج دین مسیحیت، ساکنان کشورهای آفریقایی را برای پذیرش استعمار اروپایی و ترویج ارزش های غربی آماده می کردند.
وی ادامه داد: غربی ها به این صورت کشورهای آفریقایی را یکی پس از دیگری تصرف و منابع آنها را غارت کرده و اتباع این کشورها را به بردگی گرفتند.
لیمونف خاطرنشان کرد: در واقع بنیاد آمریکایی حمایت از دمکراسی نیز همین نقش میسیونرها را برعهده دارد با این تفاوت که از ساکنان کشورهای هدف نمی خواهد مذهب خود را تغییر دهند.
کارشناس سیاسی روس خاطرنشان کرد: بنیاد ملی حمایت از دمکراسی با پرداخت میلیون ها دلار وجه نقد به افرادی که مستعد اجرای سیاست ها و اقدامات مورد نظر آنها هستند در امور کشورهای مختلف دخالت می کنند و دلارها با شعار حمایت از دمکراسی پرداخت می شود.
لیمونف افزود: در سایت ویژه بنیاد ملی حمایت از دمکراسی آمریکا گزارشی در باره روسیه وجود ندارد که معلوم است آن را حذف کردند، اما گزارش کمک های مالی این بنیاد به سازمان های اوکراینی در سال 2012 قابل دسترس است.
وی گفت: در فهرست سازمان های مردم نهاد اوکراینی دریافت کننده کمک های مالی بنیاد ملی حمایت از دمکراسی آمریکا نام هایی همچون سازمان جوانان منطقه والینسکی، سازمان جوانان چرکاشینا، آژانس بوکووینسکی ،کمیته انتخاباتی اودسا و سازمان جوانان چرنیگوفسکی قرار دارد.
این سازمان های اوکراینی ماهانه کمک های مالی از 25 تا 50 هزار دلار از بنیاد آمریکایی دریافت کرده اند که اعضای آنها به مخالفان سرسخت دولت سابق اوکراین تبدیل شده و در ناآرامی های کی یف و شهرهای دیگر این کشور شرکت و با ماموران امنیتی درگیر شدند.
کارشناس روس خاطرنشان کرد: بنیاد آمریکایی حمایت از دمکراسی سال 2011 بطور گسترده به جوانان کشورهای عربی برای برپایی ناآرامی ها کمک مالی می کرد.
وی در پایان نتیجه گیری کرد: مسکو نباید اقدامات خود را فقط به منع فعالیت بنیاد حمایت از دمکراسی در روسیه محدود کند و تمامی عوامل آمریکایی را از کشور اخراج کند.
اروپام*5*391**1516






11/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن