تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805693162




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تهيه طرح اوليه اتصال راه‌آهن قزوين-رشت-بندرانزلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۱ب.ظ)
تهيه طرح اوليه اتصال راه‌آهن قزوين-رشت-بندرانزلي موج - معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اين که تهيه طرح اوليه اتصال راه‌آهن قزوين-رشت-بندرانزلي به پايانه اين بندر انجام شده است، گفت: تحقق حمل‌ونقل ترکيبي در بندرانزلي و اتصال ريلي به اين بندر در واردات و صادرات کالا و ارتباط با کشورهاي همسايه بسيار مؤثر خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل روابط عمومي شرکت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل‌ونقل کشور، علي نورزاد، معاون وزير راه و شهرسازي با سفر به استان گيلان از پروژه‌هاي زيرساختي حمل‌ونقل اين استان بازديد کرد.
علي نورزاد در اين بازديد جمع پروژه‌هاي راه و بزرگراه در دست احداث شرکت ساخت در استان گيلان را ۳۷۲ کيلومتر عنوان کرد که تا پايان سال ۱۳۹۳ بيش از ۲۷۵ هزار ميليون ريال در آن‌ها هزينه شده است.
بزرگراه‌هاي رشت - انزلي، رشت - رامسر، رشت - فومن، باند دوم آستارا-رضوانشهر و راه اصلي فومن - رشت - سراوان از جمله پروژه‌هاي راه و بزرگراه در استان گيلان است که نورزاد در بازديد آن‌ها از نزديک در جريان روند عمليات اجرايي اين پروژه‌ها قرار گرفت.
مدير عامل شرکت ساخت و توسعه در حاشيه اين بازديد محور انزلي-رشت-رامسر را بخشي از محور کناره شمال عنوان کرد و گفت: اين بزرگراه از بندر انزلي آغاز و با عبور از شهرهاي رشت-آستانه-لاهيجان-لنگرود و چابکسر در استان گيلان به رامسر در استان مازندران متصل و تا بهشهر ادامه پيدا مي‌کند.
نورزاد افزود: از ۵۰۲ کيلومتر طول کل طرح، محور انزلي-رشت به طول ۶۱ کيلومتر و محور رشت-رامسر به طول ۱۰۴ کيلومتر در استان گيلان واقع شده است که ۴۴ کيلومتر از محور رشت-انزلي پايان يافته و کنارگذر بندر انزلي واقع در اين محور به طول ۱۶ کيلومتر در دست احداث است. از محور رشت-رامسر نيز ۹۰ کيلومتر آن اتمام يافته و کنارگذر لنگرود به طول ۱۱ کيلومتر و دو دستگاه تقاطع غير هم‌سطح در اين مسير در دست احداث است.
وي با بيان اين که محور آستارا-رضوانشهر بخشي از کريدور شمال-جنوب است، گفت: اين محور نيز از آستارا آغاز و با عبور از شهرهاي تالش، رضوانشهر، رشت و فومن در منطقه سراوان به محور امامزاده هاشم-قزوين متصل مي‌شود که از ۴۰۷ کيلومتر طول کل طرح، محدوده امامزاده هاشم-قزوين به طول ۱۵۰ کيلومتر تکميل و عمليات اجرايي باند دوم محورهاي آستارا-رضوانشهر به طول ۱۲۵ کيلومتر، فومن-رضوانشهر به طول ۵۰ کيلومتر، رشت-فومن به طول ۲۵ کيلومتر و راه اصلي فومن-شفت-سراوان به طول ۵۷ کيلومتر در دست اجرا است.
از ديگر پروژه‌هايي که معاون وزير راه و شهرسازي از آن‌ها بازديد کرد محور خلخال-رضوانشهر به طول ۶۰ کيلومتر بود که بخشي از محور رضوانشهر-خلخال-اردبيل-سرچم به حساب مي‌آيد و از شهرستان رضوانشهر در استان گيلان آغاز و با عبور از مسيري کوهستاني به شهرستان خلخال در استان اردبيل متصل مي‌شود. اين محور به طول ۴۲۸ کيلومتر موجب اتصال استان گيلان با استان‌هاي غرب و شمال غرب کشور مي‌شود که ۶۱ کيلومتر آن در استان گيلان و مابقي در استان‌هاي اردبيل و آذربايجان شرقي واقع شده است.
راه‌آهن قزوين-رشت-انزلي-آستارا به طول ۲۰۵ کيلومتر با مجموع خطوط اصلي و ايستگاهي ۳۱۷ کيلومتر به طول يک خطه و دو خطه پروژه ديگري بود که معاون وزير راه و شهرسازي از آن بازديد کرد.
در حال حاضر از اين پروژه بخش قزوين-رشت آن به طول ۱۶۴ کيلومتر در دست اجرا است که معاون وزير راه و شهرسازي در اين بازديد پيشرفت فيزيکي آن را در زيرسازي نزديک به ۸۹ درصد اعلام کرد و گفت: در صورت تأمين اعتبار زيرسازي اين پروژه تا پايان سال ۱۳۹۴ به اتمام خواهد رسيد و ضمن تکميل ۳۰ کيلومتر ريل‌گذاري ابتداي اين محور در خصوص اجراي عمليات روسازي و احداث ساختمان ايستگاه‌ها متناسب با تأمين اعتبار انجام خواهد شد.
نورزاد در خصوص وضعيت راه‌آهن رشت-انزلي نيز اظهار کرد: پيمانکار قطعه اول اين راه‌آهن مشخص و در حال تجهيز کارگاه است.
لازم به يادآوري است که راه‌آهن قزوين-رشت-انزلي از ايستگاه سياه چشمه واقع در شمال غرب شهرستان قزوين و پيش از شهرستان تاکستان از خط آهن اصلي تهران-تبريز منشعب مي‌شود و با گذر از محدوده کوهين-شيرين سو به سمت شهرستان‌هاي لوشان و منجيل ادامه مي‌يابد. سپس با گذر از رودبار، امامزاده هاشم و رشت به بندر انزلي ختم مي‌شود. مرحله بعدي احداث اين خط ريلي اتصال آن به شهرستان آستارا در ايران و سپس اتصال به جمهوري آذربايجان خواهد بود.
مدير عامل شرکت ساخت و توسعه در ادامه بازديد خود از بندر مسافربري دريايي انزلي بازديد کرد و از بررسي‌هاي صورت گرفته و تهيه طرح اوليه اتصال راه‌آهن قزوين-رشت-بندرانزلي به اين پايانه خبر داد و گفت: تحقق حمل‌ونقل ترکيبي در بندر انزلي و اتصال ريلي به اين بندر در واردات و صادرات کالا و ارتباط با کشورهاي همسايه بسيار مؤثر خواهد بود و فصلي جديد را در ارتباط با کشورهاي حوزه درياي خزر باز خواهد کرد.
نورزاد اضافه کرد: با تکميل کمربندي انزلي و اتصال راه‌آهن به اين بندر، مجاورت بزرگراه، راه‌آهن و بندر در اين بخش سبب افزايش ظرفيت حمل‌ونقل ترکيبي در استان گيلان به بيش از ۳۰ درصد مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن