تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس درصدد عيب جويى برادر مؤمنش برآيد، تا با آن روزى او را سرزنش كند، مشمول اين ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803100341




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درخواست تفويض اختيارات محيط زيست مناطق آزاد به سازمان حفاظت محيط زيست


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۱ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۳۲ق.ظ)
درخواست تفويض اختيارات محيط زيست مناطق آزاد به سازمان حفاظت محيط زيست موج - در پيش نويس برنامه ششم توسعه محيط زيست، تصويب قانوني جهت تفويض اختيارات محيط زيست مناطق آزاد کشور به سازمان حفاظت محيط زيست درخواست شده است.
به گزارش خبرگزاري موج، معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: در پيش نويس برنامه ششم توسعه محيط زيست خواستار تفويض اختيارات محيط زيست مناطق آزاد کشور به سازمان حفاظت محيط زيست شده‌ايم.
پروين فرشچي، ادامه داد: از آنجا که اولويت مناطق آزاد همواره توسعه و عمران است، لذا توجه به حفاظت محيط زيست اين مناطق آنچنان که بايد مورد توجه قرار نمي‌گيرد.
فرشچي خاطرنشان کرد: بنابراين ما خواستار اين هستيم که مسووليت حفاظت محيط زيست در مناطق آزاد؛ به ويژه در جزاير کيش و قشم به سازمان حفاظت محيط زيست واگذار شود.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: در اين راستا بايد قانوني تصويب شود که بر اساس آن مجوز تأسيس دفتر محيط زيست در اين مناطق با مديريت سازمان حفاظت محيط زيست را تأييد کند.
وي ادامه داد: همچنين در شرايطي ديگر اين دفتر محيط زيست مي‌تواند توسط سازمان مناطق آزاد مديريت شود اما مدير آن دفتر به طور مستقيم از سوي سازمان حفاظت محيط زيست تعيين شود.
اين مقام مسوول در سازمان حفاظت محيط زيست اذعان داشت: به اين ترتيب سازمان حفاظت محيط زيست مي‌تواند همواره نقش نظارتي خود را بر عملکرد زيست محيطي سازمان مناطق آزاد؛ به ويژه در جزاير کيش و قشم اعمال کند.
فرشچي تصريح کرد: اميدواريم با تصويب قانوني ويژه در برنامه ششم توسعه شرايطي فراهم شود تا بتوانيم حفاظت محيط زيست در مناطق آزاد کشور را ساماندهي دهيم.
وي گفت: بايد توجه داشت که سازمان محيط زيست به تنهايي نمي‌تواند در مناطق آزاد عمل مناسبي داشته باشد، بلکه نيازمند همدلي و همياري مسوولان مناطق آزاد براي عملکرد هر چه بهتر است.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: بنابراين در اين راستا سازمان حفاظت محيط زيست به پشتيباني سازمان منطقه آزاد بسيار نيازمند است.
وي در ادامه سخنان خود از برگزاري گردهمايي کنوانسيون منطقه اي حفاظت از محيط زيست دريايي خليج فارس و درياي عمان در آينده نزديک خبر داد.
به گفته فرشچي، اين جلسه در تاريخ بيستم مرداد سال جاري در کشور قطر و با حضور نمايندگان هشت کشور عضو اين کنوانسيون برگزار خواهد شد.
اين مقام مسوول در سازمان حفاظت محيط زيست اذعان داشت: جلسات کنوانسيون راپمي به دو جنبه حفاظت محيط زيست دريايي خليج فارس و درياي عمان مي‌پردازد.
وي در ادامه يادآور شد: يک جنبه مسائل علمي مرتبط با محيط زيست دريايي را مورد بحث و بررسي قرار مي‌دهد و ديگر اين که سياست گذاري‌هاي لازم جهت حفاظت بيشتر از محيط زيست خليج فارس و درياي عمان را اعمال مي‌کند.
به گفته معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست يکي از مهم‌ترين مواردي که در جلسه پيش رو به آن پرداخته خواهد شد، برنامه ريزي جهت تعيين زمان دقيق انجام گشت‌هاي دريايي 2016 توسط هشت کشور عضو اين کنوانسيون است.
وي متذکر شد: همچنين در اين جلسه پارامترهايي که بايد طي انجام گشت دريايي 2016 مورد پايش و بررسي قرار گيرد نيز تعيين خواهد شد.
فرشچي اذعان داشت: هر ساله با همکاري مشترک کشورهاي حاشيه خليج فارس و درياي عمان، گشت دريايي مشترک به منظور آگاهي از وضعيت محيط زيستي اين آب‌ها در نقاط مختلف انجام مي‌شود.
به گفته وي اين کنوانسيون، سند قانوني است که کشورهاي حوزه خليج فارس و درياي عمان يعني ايران، بحرين، عراق، قطر، عربستان سعودي، کويت، عمان و امارات متحده عربي در آن متعهد شده‌اند کوشش‌هاي خود را براي حفاظت از محيط زيست دريايي مشترکشان به کار ببندند.
وي اذعان داشت: در اين کنوانسيون از کشورهاي عضو خواسته شده که فعاليت‌هاي اقتصادي و اجتماعي خود را در سرزمين‌هاي خود به گونه اي تنظيم کنند که موجب آلودگي محيط زيست دريايي حوزه نشوند.
30 سال از تشکيل کنوانسيون کويت مي‌گذرد و در اين مدت هشت کشور حاشيه خليج فارس فعاليت‌هاي زيادي در زمينه حفاظت زيست محيطي دريايي اين پهنه آبي انجام داده‌اند. راپمي (سازمان منطقه اي حفاظت از محيط زيست خليج فارس) بازوي اجرايي کنوانسيون کويت است.
کنوانسيون منطقه اي کويت براي همکاري درباره حمايت و توسعه محيط زيست دريايي و نواحي ساحلي در برابر آلودگي بين هشت کشور حاشيه خليج فارس و درياي عمان ايجاد شده است.
اين کنوانسيون داراي ۳۰ ماده است و با هدف تعيين وظايف اعضا براي حفاظت و حمايت از محيط زيست دريايي خليج فارس و درياي عمان تدوين شده که همواره در معرض تهديد آلودگي ناشي از دريا و حمل و نقل دريايي است.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن