تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819365274




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لرستان و اسپانيا مي‌توانند در زمينه‌ کشاورزي و پتروشيمي همکاري داشته باشند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۱۹ب.ظ)
نماينده‌ ولي‌فقيه در لرستان: لرستان و اسپانيا مي‌توانند در زمينه‌ کشاورزي و پتروشيمي همکاري داشته باشند موج - خرم آباد - نماينده‌ ولي‌فقيه در لرستان گفت: لرستان و اسپانيا مي‌توانند در زمينه‌ کشاورزي و پتروشيمي همکاري داشته باشند.
به گزارش خبرگزاري موج، سفير اسپانيا که به دعوت اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي خرم‌آباد به لرستان سفر کرده است، در دومين ديدار خود با نماينده‌ ولي فقيه در اين استان و امام‌جمعه خرم‌آباد گفت و گو کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيد احمد ميرعمادي در اين ديدار اظهار داشت: بعد از پيروزي انقلاب اسلامي، اسپانيا موضع‌گيري مثبت و سازنده‌اي داشته است.
نماينده‌ ولي‌فقيه در لرستان با بيان اينکه ما فراموش نمي‌کنيم که اسپانيا زير بار تحريم عليه ايران نرفت هرچند قانون اتحاديه اروپا را قبول کرد، تصريح کرد: حال که توافق هسته‌اي صورت گرفته است از کشورهايي که پيش از توافق روابط دوستانه‌اي با ايران داشته‌اند انتظار مي‌رود روابط خود را با ما مستحکم‌‌تر کنند.
امام‌جمعه خرم‌آباد اضافه کرد: در طول اين مدت اسپانيا نقش سازنده و مفيدي در اروپا داشته و سياست معتدلي را در پيش گرفته است.
حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادي با تأکيد بر اينکه مي‌توان همکاري‌هاي فراواني در زمينه‌هاي گوناگون بين لرستان و بعضي از شهرهاي اسپانيا برقرار کرد، ادامه داد: در اين راستا لرستان و اسپانيا مي‌توانند همکاري اقتصادي در زمينه‌ کشاورزي و پتروشيمي داشته باشند.
وي يادآور شد: لرستان آب و هواي معتدلي دارد و محصولات کشاورزي خوبي در آن توليد مي‌شود و اين موضوع مي‌تواند زمينه‌ساز همکاري‌هاي دو جانبه بين لرستان و اسپانيا باشد.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد از گردشگري به عنوان يکي ديگر از زمينه‌هاي همکاري اين استان با کشور اسپانيا نام برد و افزود: مردم اسپانيا اهل تفريح و خوش‌گذراني هستند و لرستان نيز داراي جاذبه‌هاي طبيعي و تاريخي فراواني است که مي‌تواند براي اسپانيايي‌ها جذاب باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادي يکي ديگر از زمينه‌هاي همکاري لرستان و اسپانيا را همکاري دانشگاهي و فرهنگي عنوان کرد و اظهار داشت: دانشگاه‌هاي لرستان سابقه‌ي بسيار خوبي دارند و برخي از رشته‌ها در کشور برتر مي‌باشد.
وي با بيان اين که آداب، رسوم و فرهنگ خاص لرستان براي مردم دنيا دلنشين است، خطاب به سفير اسپانيا گفت: اميدوارم در اين مدت کوتاهي که در لرستان حضور داريد از توانمندي‌ها و ظرفيت‌هاي استان آگاهي يابيد. آنچه ما توصيف کرديم به زبان بود و ديدن آن جذابيت بيشتري دارد.
امام‌جمعه خرم‌آباد در بخش ديگري از سخنان خود به ذهنيت خوب ايراني‌ها از مردم اسپانيا اشاره کرد و بيان داشت: ايراني‌ها علاقه مند هستند که روابط دو جانبه بين ايران و اسپانيا برقرار شود.
حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادي ادامه داد: آنچه مهم است روابط ملت‌ها با يکديگر است؛ چرا که اين نوع روابط تعيين کننده مسير است و مسائل اقتصادي، سياسي و... متأثر روابط ملت‌ها است.
وي به نصب مجسمه‌ي ابوعلي‌سينا در يکي از مراکز علمي اسپانيا اشاره و اضافه کرد: ايراني‌ها با شنيدن اين خبر خيلي خوشحال شدند. قطعاً روابط ملت‌ها پايدار خواهد بود.
نماينده ولي‌فقيه در لرستان در ادامه‌ي سخنان خود گفت: مردم ايران بعد از پيروزي انقلاب اسلامي با حفظ استقلال خود توانستند سرنوشت خودشان را به دست گيرند و در طول اين ۳۷ سال قدرت‌هاي برتر مادي نتوانستند اراده مردم ايران را سست کنند.
نماينده ولي‌فقيه در استان لرستان با بيان اين که اين اراده مردم موجب شد که امروز قدرت‌هاي بزرگ دنيا پاي ميز مذاکره با ايران آيند، گفت: اين مهم نشان‌دهنده‌ي اين است که قدرت ملت‌ها تعيين‌کننده است.
حجت‌الاسلام والمسلمين ميرعمادي خطاب به سفير اسپانيا گفت: سفر شما به لرستان را سفر ملت‌ها مي‌ناميم. بايد از لحظه‌ لحظه‌ اين سفر استفاده کرد. اميدواريم اين سفر موجب استحکام روابط لرستان و کشور اسپانيا در زمينه‌هاي مختلف باشد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن