تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پرهيزكارى منافق جز در زبانش ظاهر نمى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819171403




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بيشترين ترانزيت ريلي کالا از مسير راه‌آهن سرخس - بندرعباس بود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۹ب.ظ)
رئيس کميته ترانزيت ريلي: بيشترين ترانزيت ريلي کالا از مسير راه‌آهن سرخس - بندرعباس بود موج - ساير رسانه ها؛ رئيس کميته ترانزيت ريلي راه‌آهن جمهوري اسلامي از رشد 109 درصدي تزانريت کالا طي چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: بيشترين ترانزيت ريلي کالا از مسير راه‌آهن سرخس - بندرعباس و بالعکس بوده است.
ايرنا نوشت:
آنه محمد غراوي، رئيس کميته ترانزيت ريلي راه‌آهن جمهوري اسلامي، از رشد 109 درصدي تزانريت کالا طي چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: بيشترين ترانزيت ريلي کالا از مسير راه‌آهن سرخس - بندرعباس و بالعکس بوده است.
آنه محمد غراوي، اظهار داشت: از ابتداي سال جاري تا پايان تير در مجموع 452 هزار تن کالا توسط خطوط ريلي کشور به کشورهاي آسياي ميانه و حاشيه خليج‌فارس جابه‌جا شده است.
وي با بيان اين‌که ترانزيت کالا از طريق خطوط ريلي از برندهاي مالي و محل‌هاي کسب درآمد راه‌آهن جمهوري اسلامي است، افزود: به‌طور ميانگين حدود 40 درصد درآمدهاي راه‌آهن از ترانزيت کالا حاصل مي‌شود.
به گفته وي، راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران از محل ترانزيت اين مقدار کالا حدود 690 ميليارد ريال درآمد به دست آورد.
غراوي، ازبکستان، ترکمنستان، تاجيکستان و قزاقستان را مهم‌ترين کشورهاي مبدأ و مقصد ترانزيت کالا دانست و اضافه کرد: انواع کود شيميايي، پنبه، گوگرد، مهم‌ترين اقلام کالاهاي ترانزيت شده از خطوط ريلي ايران بوده است.
وي با اشاره به برخي ظرفيت‌هاي صادراتي کشورهاي آسياي ميانه ازجمله صادرات 10 ميليون تني گندم در قزاقستان و ذخاير عظيم معدني اين کشور و نيز توان صادرات يک‌ميليون تني پنبه در ازبکستان، تصريح کرد: خطوط ريلي جمهوري اسلامي توانمندي ترانزيت حداقل 50 درصد ظرفيت صادراتي اين کشورها را دارد.
عضو هيات مديره راه‌آهن جمهوري اسلامي همچنين با بيان اين که درآمد و ارزش ترانزيت هر تن کالاي خارجي برابر با 3 تن کالاي داخلي است، يادآور شد: ظرفيت‌هاي ريلي راه‌آهن کشور فرصت خوبي براي کسب درآمد است.
غراوي با اشاره به راه‌اندازي راه‌آهن ايران - ترکمنستان، قزاقستان طي آذرماه 93 با حضور روساي جمهور سه کشور به‌عنوان بخشي از کريدور شمال - جنوب کشور، گفت: اين خط ريلي ظرفيت خوبي براي ترانزيت کالا از دو کشور همسايه است که بايد با تعاملات تجاري از اين ظرفيت به نحو احسن استفاده شود.
ساخت راه‌آهن بين‌المللي ايران - ترکمنستان - قزاقستان از سال 90 با توافق اين سه کشور در طول نزديک به 926 کيلومتر آغاز شد و آذر سال 93 با حضور روساي جمهوري اين کشورها در مرز اينچه برون استان گلستان به بهره‌برداري رسيد.
80 کيلومتر از اين خط آهن در ايران (مرزاينچه برون)، 700 کيلومتر در ترکمنستان و بيش از 120 کيلومتر آن در خاک قزاقستان واقع شده است.
اين خط آهن از شهر اوزن (Uzen) در قزاقستان تا قزل قايا در مرز قزاقستان و ترکمنستان و از آن نقطه تا شهر برکت در ترکمنستان و از برکت تا اترک و اينچه برون در مرز ايران و ترکمنستان و از اينچه برون تا شهر گرگان ساخته شده است.
اين پروژه بزرگ، مسير حمل‌ونقل تجارت جهاني ميان شرق از چين تا آسياي مرکزي و غرب جهان به ويژه اروپاي غربي را حدود 10 هزار کيلومتر راه زميني کاهش مي‌دهد و زمينه‌ساز رونق اقتصادي و سياسي اين منطقه است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن