تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ما اهل بيت، وعده‏هاى خود را براى خودمان، بدهى و دِين حساب مى‏كنيم، چنانكه رسول اكر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820365231




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هشدار مقام امنیتی آلمان در مورد حملات مرگبار به پناهجویان


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: هشدار مقام امنیتی آلمان در مورد حملات مرگبار به پناهجویان برلین- ایرنا- "هانس گئورگ ماسن" رییس سازمان امنیت داخلی آلمان (اداره حفاظت از قانون اساسی) در مورد افزایش حملات مرگبار به محل اسکان پناهجویان هشدار داد.


به گزارش ایرنا، ماسن" در گفت وگویی با نشریه "فوکوس" چاپ مونیخ هشدار داد وضعیت در هفته های اخیر وخیم تر شده است.
وی گفت: "نمی توان حمله راست های افراطی به پناهجویان و قربانیات احتمالی در پی این حملات را در آلمان منتفی دانست". ماسن شمار فراوان پناهجویان و مشکل آنها در یافتن مکان اقامت را مهم ترین دلیل برای وخامت وضعیت آنها در آلمان دانست.
بر اساس این گزارش، بیش از 200 حمله به محل اسکان پناهجویان در شش ماه اول سال جاری صورت گرفته است که این میزان نسبت به 175 حمله مدت مشابه سال قبل، افزایش قابل توجهی را نشان می دهد؛ با آنکه حتی در سال 2014 هم نسبت به سال 2013 سه برابر شده بود.
بعضی تحلیلگران می گویند آمار واقعی شاید از این هم بیشتر باشد. بسیاری از پناهجویان به دلیل جلوگیری از توجه بیشتر، حملات را به پلیس گزارش نمی دهند.
بیشتر حمله ها به شکل آتش سوزی عمدی و هدف قراردادن ساختمان های خالی تازه تعمیر شده ای بوده که قرار است پناهجویان در آنها مستقر شوند. این ساختمان ها در روستاهای کوچکی قرار دارند که خارجی ها در این مناطق زیاد شناخته شده نیستند.
افزایش تعداد پناهجویان در آلمان به بیشترین میزان بعد از جنگ دوم جهانی، بحث های زیادی را مبنی بر این پدید آورده است؛ در حالیکه به موجب قانونی جدید مهاجران باید به تعداد مساوی بین اقشار مختلف در شهرها، روستاها و شهرستان ها تقسیم شوند.
نزدیک به 180 هزار مهاجر در سال جاری تاکنون درخواست پناهندگی به آلمان داده اند. انتظار می رود آمار یادشده تا پایان سال به 400 تا 450 هزار نفر برسد در حالیکه این آمار در سال گذشته 202 هزار نفر بود که بیشتر از همه کشورهای اروپایی است.
دولت های محلی مدعی اند که برای جای دادن پناهجویان با دشواری های زیادی روبرو هستند در حالیکه فضاهای ورزشی بدون استفاده، اردوگاه ها و مدارس خالی را به محل اسکان پناهجویان تبدیل کرده اند.
از این گذشته، شکایت از کمبود بودجه محلی به دلیل افزایش هزینه هایی مانند خدمات ترجمه و حمل و نقل افزایش یافته است. بعضی از مهم ترین مخالفان از شرق آلمان هستند که کمتر از 4 درصد از ساکنان آن را مهاجران تشکیل می دهند؛ در مقایسه با آمار 20 درصدی مهاجران در غرب این کشور اما حتی مناطق ثروتمند مانند ایالت جنوبی "باواریا" و "ریالند- فالاتس" شاهد افزایش حملات به پناهجویان بوده اند.
حملات شامل تلاش برای آتش سوزی در محل اقامت مهاجران تا حمله فیزیکی به آنان را دربرمی گیرد. بدترین حمله به مهاجران در شهر شرقی "فرایتال" آلمان روی داده است که مهاجران در هتل محل اقامت خود گروگان گرفته شدند. شماری از ساکنان این شهر به آنها فحاشی و تهدید به آتش کشیدن هتل کردند.
یکی از سیاستمدارن محلی از حزب چپ گرای "لینک" که به این اقدام در فرایتال اعتراض کرده بود هفته گذشته با انتقام جویی مخالفان در منفجر کردن خودرویش روبرو شد.
نگرانی هایی از این بابت وجود دارد که موج حملات مرگبار علیه خارجی ها در سال های 1991 تا 1993 بار دیگر تکرار شود. دست کم 75 نفر در 25 سال گذشته در حملات راست های افراطی کشته شده اند که بیشتر این قتل ها در سال های اولیه دهه 1990 روی داده است.
اروپام**9157**1572



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 20]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن