تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در عمل مؤمن يقين ديده مى‏شود و در عمل منافق شك.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813206822




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت نوعی LED با قابلیت استفاده در تولید نمایشگرهای با کیفیت بالا


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: ساخت نوعی LED با قابلیت استفاده در تولید نمایشگرهای با کیفیت بالا تهران- ایرنا- محققان دانشگاه تورنتو کانادا با استفاده از نقاط کوانتومی کادمیمی موفق به ساخت نوعی LED با قابلیت تولید رنگ سبز خالص و پهنای باند بسیار باریک شدند که می تواند در تولید نمایشگرهای با کیفیت بالا استفاده شود.


به گزارش ایرنا، شدت نور این LED قابل تنظیم است و می تواند نور سبز و آبی خالص ایجاد کند که بخشی از طیف الکترومغناطیس است و چشم انسان حساسیت بالایی به آن دارد.
چشم انسان به سختی می تواند تفاوت میان سایه رنگ ها را تشخیص دهد بر همین اساس محققان با استفاده از این LED سعی می کنند رنگ خالصی ایجاد و از آن در ساخت نمایشگرهای با کیفیت تر استفاده کنند.
LED ساخته شده با این روش، با ولتاژ 2.1 ولت کار می کند و قادر است محدوده طول موج بسیار باریکی در حدود 12.5 نانومتر ایجاد کند. همچنین رنگ ایجاد شده با این LED بسیار خالص است به طوری که از آن به عنوان خالص ترین رنگ سبز ایجاد شده نام برده می شود.
محققان این طرح پژوهشی قصد بهبود بیشتر کارایی LED ها را دارند و تلاش می کنند رنگ های دیگر را نیز به صورت خالص با LED ایجاد کنند.
نتایج این طرح پژوهشی در نشریه Nano Letters منتشر شده است.
علمی (1) ** 9340**1834



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن