تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 3 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مبادا جز حق، با تو اُنس بگيرد و جز باطل، از تو بهراسد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1801773407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

رئیس جمهور چین برگزاری بهترین بازیهای المپیک زمستانی را وعده داد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: رئیس جمهور چین برگزاری بهترین بازیهای المپیک زمستانی را وعده داد پکن - ایرنا - رئیس جمهوری خلق چین با تقدیر از تلاش دست اندرکاران کمیته بین المللی المپیک (IOC) در انتخاب شهر پکن به عنوان میزبان المپیک زمستانی، وعده داد که دوستداران ورزش در سراسر دنیا شاهد برگزاری بهترین و بزرگترین بازیهای زمستانی در نوع خود خواهند بود.


«شی جین پینگ» روز شنبه با صدور پیامی به مسوولان آی.او.سی، از اینکه آنان شهر پکن را برای این رویداد مهم ورزشی انتخاب کرده اند، تشکر کرد.
او گفت که به طور حتم علاقمندان به ورزشهای زمستانی یکی از بهترین المپیک ها را در چین تجربه خواهند کرد.
به گزارش ایرنا، پکن اولین شهر آسیایی است که موفق شده میزبان دو المپیک باشد تا علاوه بر خود برای قاره آسیا نیز رکورد بر جای بگذارد. این شهر در سال 2008 هم میزبان بازیهای المپیک تابستانی بود.
پکن به همراه شهر «جانگ جیا کایو» موفق به کسب میزبانی این رویداد شده است و رئیس جمهور چین در پیام خود از اینکه به میزبانی این دو شهر اعتماد شده ابراز خرسندی کرده است.
وی با اشاره به اینکه میزبانی این رقابت ها آرزوی یک میلیارد و 300 میلیون نفر از مردم چین است تاکید کرد که به همراه کمیته بین المللی المپیک ضمن برگزاری این رویداد باشکوه به توسعه روح المپیک زمستانی کمک کرده و تلاش خواهد شد تا یکی از بهترین دوره ها برگزار شود.
همچنین انتخاب شهر پکن برای این مسابقات باعث شده از سوی انجمن ها و فدراسیون های ورزشی نقاط مختلف جهان پیام های تبریک به مسوولان ورزش این کشور ارسال شود.
رسانه های گروهی چین هم تصریح کرده اند چین بودجه یک میلیارد و 500 میلیون دلاری را به سه میلیارد دلار افزایش داده است و با داشتن منابع آب کافی می تواند برف مصنوعی برای این بازی ها ایجاد کند.
بسیاری در سراسر جهان پکن را بهترین میزبان المپیک در تاریخ این رقابت ها معرفی کرده اند بخصوص آنکه در سال 2008 میلادی ابتکارات این کشور در برگزاری این مسابقات باعث شد تا کسب میزبانی بازی های المپیک زمستانی برای سال 2022 میلادی برای چین تسهیل شود.
یکی از اقداماتی که چینی ها در دوران المپیک 2008 انجام دادند کاهش آلودگی و بهبود کیفیت هوا بود و اکنون هم همین انتظارات از آنها وجود دارد.
در شهری مانند پکن که اکنون 21 میلیون نفر جمعیت دارد و شش میلیون دستگاه خودرو در آن تردد می کند، آلودگی همیشه یک معضل اساسی بوده است.
برقراری ارتباط آسان بین شهر «پکن» و «جانگ جیا کایو» دیگر شهر میزبان که دهکده المپیک زمستانی قرار است در این شهر ساخته شود، از دیگر اقداماتی است که باید صورت داده شود.
البته چین با اعتبار 30 میلیون دلاری قصد دارد یک خط آهن تندرو بین این دو شهر برقرار کند تا بتوان بین 50 تا 70 دقیقه این مسیر را با همه امکانات از جمله شبکه اینترنت بی سیم در آن طی کرد.
تلویزیون مرکزی چین در گزارشی آورده است: ما یک بار برتری ها و قدرت خود را در برگزاری بازیهای المپیک و در برپایی مراسم افتتاحیه و اختتامیه در سال 2008 نشان دادیم و می توان این شگفتی را بار دیگر تکرار کرد.
چین اعلام کرده است به جز 100 هزار داوطلب برای ارایه خدمات، نزدیک به 10 میلیون نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در بخش های خدمات و حمل و نقل، ورزش، گردشگری و غیره با این رقابت ها مرتبط خواهند بود.
پیشتر شهرهای اسلو (نروژ)، استکهلم (سوئد)، کراکوف (لهستان) و لویو (اوکراین) برای میزبانی المپیک زمستانی 2022 اعلام آمادگی کرده بودند که در مراحل بعدی از تصمیم خود منصرف شدند و اکنون پکن میزبان این رقابت ها شد.
کمیته بین المللی المپیک روز گذشته - جمعه - در یکصد و بیست و هشتمین نشست خود در شهر کوالالامپور پایتخت مالزی با 44 رای پکن را به عنوان میزبان المپیک زمستانی 2022 انتخاب کرد و 40 رای نیز سهم شهر آلماتی قزاقستان دیگر شهر نامزد این مسابقات شد.
این کمیته همچنن در نشست دیروز خود، شهر لوزان سوئیس را به عنوان میزبان بازی های المپیک زمستانی جوانان در سال 2020 انتخاب کرد.
آساق*1597/1547



10/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 76]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن