تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):خدا را بسيار ياد كنيد و هميشه به ياد مرگ باشيد و قرآن زياد بخوانيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819003936




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

امام جمعه تبریز: بی بصیرتی مردم عامل اصلی انحراف نهضت مشروطه بود


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: امام جمعه تبریز: بی بصیرتی مردم عامل اصلی انحراف نهضت مشروطه بود تبریز - ایرنا - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با تاکید بر بصیرت افزایی آحاد مردم ایران اسلامی گفت: عامل اصلی و مهم انحراف در نهضت مشروطه بی بصیرتی مردم بود که در نهایت منجر به پدید آمدن استبداد رضاخانی شد.


آیت الله محسن مجتهدشبستری در خطبه های نماز جمعه این هفته تبریز، با اشاره به فرا رسیدن 14 مرداد سالروز قیام تاریخی مشروطه، گفت: در آن سال های خفقان مردم ایران از ظلم و ستم شاهان قاجار به تنگ آمده و دست به قیام مشروطه خواهی زدند که متاسفانه در میانه راه با دخالت عوامل انگلیس به کلی منحرف شد.
وی افزود: رهبری نهضت مشروطه خواهی مردم در دست علمای بزرگواری همچون آیات عظام بهبهانی، آخوند خراسانی و فضل الله نوری بود تا در نهایت فرمان مشروطه در ایران صادر شد اما پس از آن به خاطر نفوذ انگلیس این قیام مردمی به کلی مسیر خود را عوض کرد.
آیت الله مجتهدشبستری ادامه داد: در حالی که مردم خواهان مشروطه بودند اما به دلیل بی بصیرتی آنها و نیز عزلت نشینی علما میدان به دست غرب زده ها و عوامل انگلیس افتاد تا از دل این قیام استبداد رضاخانی و خاندان پهلوی سر در بیاورد.
وی، با تاکید بر اینکه بصیرت امروز مردم ایران اسلامی به دلیل وجود رهبری عالی قدر بسیار متفاوت از آن دوران است، گفت: باید مراقب باشیم این بصیرت روز به روز تقویت و حفظ شود.
خطیب جمعه تبریز با اشاره به رفت و آمدهای هیات های سیاسی و اقتصادی کشورهای مختلف به ایران پس از توافق هسته ای، گفت: نباید از این روابط سیاسی و اقتصادی ذوق زده و یا نگران شد زیرا که جمهوری اسلامی بر اساس منافع و مصالح خود تصمیم می گیرد.
آیت الله مجتهدشبستری با تاکید بر اینکه برای نظام اسلامی حفظ ارزش ها و منافع ملی در اولویت نخست قرار دارد، اظهار کرد: از خداوند می خواهیم به دولت و مجلس سخت کوش توفیق دهد تا بر اساس همتی اولویت های حرکت کنند.
وی اضافه کرد: انتظار می رود دولت محترم در عین رعایت مسایل دیپلماتیک، مصالح و حکمت و عزت نظام را نیز به دقت مورد توجه قرار دهد.
امام جمعه تبریز با اشاره به نامگذاری 9 مرداد به عنوان روز اهدای خون، از آحاد ملت خواست تا با اهدای بخشی از خون خود به کمک هم نوعان خود در بیمارستان ها و مراکز درمانی بشتابند.
3038/6183



09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 40]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن