تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن غبطه مى خورد و حسادت نمى ورزد، منافق حسادت مى ورزد و غبطه نمى خورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820868774




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

متراکم ترین شهر جهان نگران از زلزله اجتناب ناپذیر/ شرکت 11 میلیون فیلیپینی در مانور


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: متراکم ترین شهر جهان نگران از زلزله اجتناب ناپذیر/ شرکت 11 میلیون فیلیپینی در مانور کوالالامپور – ایرنا – 11 میلیون نفر از ساکنان مانیل پایتخت فیلیپین با شرکت در مانوری خود را برای وقوع زلزله اجتناب ناپذیر در متراکم ترین شهر جهان آماده کردند.


به گزارش ایرنا، در نخستین مانوری که دولت فیلیپین به منظور افزایش آگاهی شهروندان از زلزله انجام داد، اطلاعات مورد نیاز در هنگام فروپاشی ساختمان ها، استفاده از خدمات بالگردهای نجات و یافتن مسیرهای منتهی به پناهگاه ها به شهروندان آموزش داده شد.
به نوشته روز جمعه تارنمای "سان استار" فیلیپین، دولت این کشور از ماه ها پیش خود را آماده برگزاری این مانور کرد و حدود 11 میلیون نفر از جمعیت شهر مانیل و حومه آن در این مانور بزرگ شرکت کردند.
مانیل پایتخت فیلیپین و حومه آن حدود 36 میلیون نفر از جمیعت بیش از 100 میلیونی فیلیپین را در خود جای داده است.
علاوه بر حضور میلیونی مردم فیلیپین در این مانور، پلیس، نیروهای ارتش، مقامات آتش نشانی و سازمان های بشردوستانه نیز در این مانور حضور داشتند.
در مانور مقابله با زلزله، پایتخت فیلیپین به چهار بخش تقسیم شد که در این بین مناطقی نیازمند تخلیه بود و همچنین پناهگاه هایی که مردم می توانستند در آنها مستقر شوند، معرفی شدند.
پاکسازی آوارها، عملیات امداد و نجات و خاموش کردن آتش از دیگر تمرین هایی بود که به شرکت کنندگان در این مانور آموزش داده شد.
متخصصان زمین شناسی در فیلیپین پیش بینی کرده اند شهر مانیل به عنوان متراکم ترین شهر جهان در 50 سال آینده با زلزله مهیبی مواجه خواهد شد و پرهیز از آن امکانپذیر نیست.
در این زلزله براساس تخمین کارشناسان حدود 34 هزار نفر کشته و بیش از 110 هزار نفر زخمی می شوند.
دولت فیلپیین برای مواجهه با این زلزله، کمپین های آموزشی فراوانی در مدارس و سایر نهادهای دولتی این کشور برنامه ریزی کرده و با استفاده از شبکه های اجتماعی در تلاش است، آموزش بیشتری به مردم ارائه کند.
داده های علمی که مناطق بزرگ شهری جهان را از نظر آسیب پذیری در برابر بلاهای طبیعی رده بندی کرده نشان می دهد مانیل در سومین جایگاه از نظر بزرگترین و خطرناک ترین سکونتگاه بشر قرار گرفته است.
پایتخت فیلیپین در ساحل شرقی خلیج مانیل و در مصب رودخانه پاسیگ واقع شده است. حدود 36 میلیون نفر از ساکنان این شهر و حومه آن را خطر زمین لرزه تهدید می کند. دومین فاجعه طبیعی که می تواند زندگی مردم این منطقه را به مخاطره بیندازد، طوفان است و پس از آن خطر سیل قرر دارد.
آساق**241**1611



09/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن