تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 13 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799259948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تغییر سیاست های آمریکا؛ تنها راه بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: تغییر سیاست های آمریکا؛ تنها راه بازگشت کره شمالی به میز مذاکرات پکن - ایرنا - مواضع سرسختانه کره شمالی برای بازگشت به مذاکره و تلاش های فزاینده آمریکا و کره جنوبی دو روی سکه از سرگیری مذاکرات شش جانبه پکن برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره است.


در حالی که کره شمالی می خواهد به عنوان قدرتی که دارای بمب اتمی و تسلیحات هسته ای است در مذاکرات حاضر شود آمریکا و کره جنوبی می گویند قبل از هر اقدامی این برنامه ها باید متوقف شود.
همین مساله و سیاست هایی که کره شمالی آن را خصمانه می داند باعث شده است تا این مذاکرات از پایان سال 2008 میلادی به این طرف به بن بست کشیده شود.
شاید همان بن بست باعث شد که کره شمالی پس از آن تاریخ دو بمب اتمی دیگر را آزمایش کند تا نشان دهد که به دنبال اجرای سیاست های قوی بازدارنده تسلیحات هسته ای در برابر آمریکا است و اگر قرار است مذاکره ای هم باشد باید این سیاست از سوی واشنگتن پذیرفته شود.
حالا طبیعی است که اگر هم قرار باشد مذاکراتی صورت گیرد از دیدگاه کره شمالی باید یک بده و بستان کامل را در بر گیرد و اگر کره شمالی قرار است برنامه تسلیحات هسته ای را کنار بگذارد باید بداند که در عوض چه بدست خواهد آورد.
تنها تحولی که در این میان امیدهای بیشتری برای از سر گیری مذاکرات میان طرفین بوجود آورده، توافق هسته ای وین میان ایران و شش قدرت بزرگ دنیا است.
کره شمالی این توافق را برای خود مناسب نمی داند و تاکید کرده است که این دو موضوع با یکدیگر جور در نمی آیند زیرا ایران سلاح هسته ای نداشته است و تلاشی هم برای آن نکرده است در حالی که وضعیت در کره شمالی با سلاح های هسته ای این کشور که آزمایش هم شده، فرق دارد.
شاید همین امیدها موجب شده است که «سیدنی سیلر» فرستاده هسته ای آمریکا به منطقه سفر کند و بعد از گفت و گو با مقام های کره ای به چین بیاید و این هفته هم عازم ژاپن شود تا با فرستاده های هسته ای این کشور و کره نشستی سه جانبه داشته باشد.
آمریکا احتمالا آماده انعطاف پذیری بیشتر هم شده و این را «سیدنی سیلر» در مصاحبه هایی که در کره داشت بارها عنوان کرد.
در عوض هنوز از کره شمالی صدایی مبنی بر پذیرش گفت و گوها شنیده نشده است بلکه بر عکس این کشور ظاهرا خود را برای پرتاب یک راکت دوبرد در ماه اکتبر آماده می کند.
برای مثال می توان به اظهارات سفیر کره شمالی در چین اشاره کرد که روز سه شنبه گفت: باید پذیرفت کشورش واقعا یک قدرت تسلیحاتی هسته ای است و در این راستا کاملا ماهیت برنامه هسته ای این کشور و ایران تفاوت دارد.
«جی جایه ریونگ» در مصاحبه مطبوعاتی در پکن با اشاره به اینکه آمریکایی ها گفته اند از توافق هسته ای ایران می توان برای حل مساله هسته ای شبه جزیره کره هم الهام گرفت، تاکید کرد: این دو موضوع تفاوت های اساسی با یکدیگر دارد.
وی گفت که از دیدگاه کره شمالی توافق هسته ای ایران یک دستاورد مهم است اما به دلیل اینکه ماهیت دو موضوع یکسان نیست نمی توان برای هر دو کشور یک مسیر را طی کرد.
جی تاکید کرد: تا زمانی که آمریکا سیاست هایش را در قبال کره شمالی تغییر ندهد این کشور همچنان یک قدرت تسلیحاتی هسته ای خواهد بود.
در عوض همانطور که در بالا ذکر شد، «سیدنی سیلر» فرستاده هسته ای آمریکا که روز گذشته برای دیدار از چین، کره جنوبی را ترک کرد ، اعلام کرده است که می توان انعطاف پذیری هایی در ارتباط با توافق هسته ای با کره شمالی در نظر گرفت و مانند ایران با این کشور هم توافقاتی حاصل کرد، اما این درخواست مورد قبول کره شمالی قرار نگرفته است.
این دومین بار است که به طور رسمی کره شمالی درخواست آمریکا را برای مذاکراتی شبیه با ایران رد می کند.
وزارت خارجه کره شمالی پیشتر با انتشار بیانیه ای توقف برنامه تسلیحاتی هسته ای برای گفت و گو با آمریکا را رد کرده بود.
مذاکرات شش جانبه پکن از پایان سال 2008 به دلیل روابط خصمانه کره شمالی و آمریکا برگزار نشده است.
«سویی زی یانگ» کارشناس دانشگاه «تونگجی» شهر شانگهای در شرق چین می گوید : بازگشت کره شمالی از مسیری که رفته است به مانند ایران آسان نیست زیرا کره شمالی از لحاظ فنی در سطح بالاتری در برنامه هسته ای قرار گرفته است.
وی افزود که به هر صورت باید قبول کنیم که سیاست تسلیحاتی هسته ای کره شمالی شکل جدی به خود گرفته است و اگر قرار است به هدف عاری سازی منطقه از سلاح هسته ای برسیم باید به شکلی متفاوت و با قبول یک اجماع نظر در این زمینه کار مذاکرات را آغاز کنیم.
با این حساب به غیر از اعزام هیات های مذاکره کننده هسته ای به کشورهای کره جنوبی، چین و ژاپن؛ امید دیگر طرفین این است که چین و روسیه به دلیل قرابت های سیاسی و نزدیکی با حکومت کره شمالی بتوانند در هیات حاکمه این کشور نفوذ کرده و راه را برای مذاکرات هموار کنند.
با این حال، آنچه به نظر می رسد اینکه اگر آمریکایی ها دستکم در برخی از سیاست های خود در قبال کره شمالی مانند حضور نظامی گسترده در منطقه و یا برگزاری رزمایش های مشترک با کره و تحریم های سخت علیه پیونگ یانگ تغییری ندهند، بعید است کره شمالی به این سادگی و تنها با اظهارات «سیلر» مبنی بر اینکه آمریکا آماده انعطاف پذیری است روبروی هیات واشنگتن در میز مذاکرات دوجانبه و چند جانبه حاضر شود.
کره جنوبی، ژاپن، چین، روسیه، آمریکا و سازمان ملل متحد از سال 2003 مذاکراتی را با هدف عاری ساختن شبه جزیره کره از سلاح های هسته ای آغاز کردند اما این مذاکرات پس از آزمایش های هسته ای کره شمالی در سالهای 2006 ، 2009 و 2013 به تعلیق در آمد.
تلاش برخی کشورها جهت برطرف کردن تنش ها میان پیونگ یانگ با جامعه جهانی و از سرگیری این مذاکرات نیز چند سالی است بدون نتیجه مانده است.
آساق*1597



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن