تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 7 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بلا را برطرف مى كند و مؤثرترينِ داروست. همچنين، قضاى حتمى را برمى گرداند و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818780712




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مشکلات حوضه زاینده رود وکارون با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس ومعاون وزیر نیرو در شهرکرد بررسی شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: مشکلات حوضه زاینده رود وکارون با حضور اعضای کمیسیون انرژی مجلس ومعاون وزیر نیرو در شهرکرد بررسی شد شهرکرد - ایرنا - مشکلات آبی حوضه زاینده رود وکارون در چهارمحال وبختیاری روز پنجشنبه در جلسه ای با حضور معاون وزیر نیرو، اعضای هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور در شهرکرد بررسی شد .


به گزارش ایرنا، در این جلسه که در استانداری چهارمحال وبختیاری برگزار شد، مسائل تخصص آب از زاینده رود به کشاورزان و تعطیلی طرحهای در حال اجرای این حوضه آبخیز، کاهش منابع آبی زیرزمینی وسطحی چهارمحال وبختیاری، سیاستهای برخورد بابهره برداران متخلف در حوضه زاینده رود بین دو چهارمحال وبختیاری واصفهان و اجرای طرحهای انتقال آب از چهارمحال وبختیاری به فلات مرکزی از عمده مسایلی بود که مطرح و بررسی شد .
به گزارش ایرنا، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای چهارمحال وبختیاری در این جلسه اظهارداشت: در مصوبه اخیر شورای عالی آب مقرر شده تا برداشت از رودخانه زاینده رود تا زمان اعلام تخصیصها و بررسی میزان برداشت کشاورزان استانهای چهارمحال وبختیاری و اصفهان ممنوع شود .
حسین صمدی ادامه داد: براین اساس، مجوز طرحهای کشاورزی که از پیش از سالهای 86 در استان صادر شده بود برای سال 93 از سوی شرکت آب منطقه ای تمدید نشد و مشکلاتی برای کشاورزان استان ایجاد کرد.
وی بیان داشت: وزارت نیرو سهم تخصیصی چهارمحال وبختیاری از زاینده رود را 237 میلیون متر مکعب اعلام کرد و به درخواست این وزارتخانه میزان برداشتهای غیر مجاز (بدون مجوز از شرکت آب منطقه ای) در حاشیه زاینده رود بررسی شد.
صمدی افزود: مجموع برداشتهای غیرمجاز در این منطقه تنها 29لیتر در ثانیه بوده که میزانی معادل برداشت از یک چاه در این حوضه است .
وی بیان داشت: با اینکه وزارت نیرو سهم چهارمحال وبختیاری اززاینده رود را 237میلیون متر مکعب تعیین کرده، مجموع برداشت آب در این منطقه توسط کشاورزان استان حدود 217میلیون متر مکعب برآورد شد .
صمدی با بیان اینکه چهارمحال وبختیاری در مقابله با برداشتهای غیرمجاز ازمنابع آبی بیشترین برخورد را نسبت به دیگر استانها داشته است تصریح کرد: براساس آمار این استان کمترین میزان برداشت غیرمجاز آب را دارد و شرکت آب منطقه ای استان در مواردی که قادر بوده با تمام توان با متخلفان برخورد کرده است .
وی ادامه داد: در این راستا سال گذشته برای حفاظت ازمنابع آبی 15 مزرعه پرورش ماهی غیرمجاز در منطقه کاوند اردل و فروردین ماه امسال 11 مزرعه غیر مجاز در برنجکان تخریب شد .
صمدی افزود: این شرکت در مواردی که بتواند به شدت با متخلفان برخورد می کندد اما مجوزهایی را که سالهای گذشته برای طرحهای کشاورزی صادر شده و مشکل حقوقی نیز ندارد، را نمی تواند ابطال کرد.
وی در این جلسه پیگیری مشکل ابصال مجوز کشاورزان وطرحهای حاشیه زاینده رود را که مازاد بر برداشت از این رودخانه را نداشته اند، خواستار شد .
8125/ 6014/



08/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 41]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن