تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ كس نيتى را در دل پنهان نمى‏كند، مگر اينكه خداوند آن نيت را (در رفتار و كردا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815055355




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشف استعدادها و استعداديابي از سياست‎هاي جدي در آموزش و پرورش لرستان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۲۳ب.ظ)
مديرکل آموزش و پرورش لرستان : کشف استعدادها و استعداديابي از سياست‎هاي جدي در آموزش و پرورش لرستان است موج - خرم آباد-مديرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: کشف استعدادها و استعداديابي از سياست‎هاي جدي در آموزش و پرورش لرستان است.
به گزارش خبرگزاري موج،گودرز کريمي فر در اين همايش که در پرديس فرهنگيان علامه طباطبايي شهرستان خرم آباد برگزار شد، تاکيد کرد: آموزش و پرورش مهمترين مولد منابع انساني است که اساس آن ساختن انسان است.
وي با بيان اين مطلب که لذ ت حاصل از علم بي‎آلايش است، گفت : آموزش و پرورش جعبه سياه جامعه است وامروز و آينده جامعه را مي توان در آيينه آموزش و پرورش به عينه مشاهده کرد .
کريمي فر در ادامه سخنان خود گفت: آموزش و پرورش بايد رويکرد تفاهمي داشته باشد نه تزاحمي .کريمي‎فر ادامه داد: بايد گذشته آموزش و پرورش مرور شود تا بتوان آينده بهتري را براي اين سازمان ترسيم کرد.
مديرکل آموزش و پرورش لرستان با تأکيد بر اينکه برنامه محوري و پژوهش محوري با رويکرد ارتقاء کيفيت آموزشي از سياست‌‎هاي دستگاه تعليم و تربيت لرستان است، يادآور شد: مديريت در اين سازمان پديده‎اي ايستا نيست بلکه بايد مجموعه‎اي از تصميمات زيبا و کارا باشد که در راستاي آموزش و پرورش کيفي، مطلوب و بهينه اتخاذ شود.
وي با بيان اينکه معنا را بايد در آموزش و پرورش خلق کنيم، گفت: خلق معنا در اين سازمان خلاقيت، شناسايي استعداد و مهارت قابل يادگيري و پروراندن است.
کريمي فر در ادامه تصريح کرد: آموزش و پرورش حساس، ظريف، پيچيده و پهن‎پيکر را بايد با نگاه تعادلي، رويکرد تعاملي و نتيجه تکاملي اداره کرد و نمي‎توان به صورت سنتي به اين مهم دست يافت.
مديرکل آموزش و پرورش لرستان يادآور شد: ما مي‎خواهيم آموزش و پرورش مترقي، پيشرو و پيشتاز بسازيم و رمز دستيابي به اين حقيقت اين است که در آموزش و پرورش منطقي بيانديشيم ، عاقلانه فکرکنيم و هوشمندانه تصميم بگيريم.
کريمي‎فر اضافه کرد: کشف استعدادها و استعداديابي از سياست‎هاي جدي در آموزش و پرورش لرستان است. وي با بيان اينکه نياز است دانش‎آموز، مدير و معلم ،دانش و بينش متناسب با علم روز دنيا داشته باشند ، افزود: بايد در آموزش و پرورش فرصت‎سازي را جايگزين فرصت‎سوزي کنيم.
مديرکل آموزش و پرورش بيان کرد: بايد با ايجاد دماسنج محتوايي به اهدافمان برسيم وي دما را در آموزش و پرورش يک رمز قلمداد کرد و گفت : دما نماد توجه به دانش آموز ،معلم و اولياست و نشان از اين حقيقت دارد که بايد براي رسيدن به اهداف متعالي تعليم و تربيت به نقش دانش آموز ،معلم و اولياء توجه کرد. وي به تاکيد سند تحول بنيادين برنقش معلم، اولياء و دانش‎آموزان اشاره کرد و گفت: بايد مشارکت سه مولفه دانش آموز ،معلم و اولياء را در فرايند آموزش و پرورش نهادسازي و نمادسازي کرد.
کريمي فر همچنين به 3 عنصر موفقيت در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : ايستايي ،کارايي و زيبايي 3عنصري است که بايد به دقت مدنظر قرار گيرد .
وي در توضيح ايستايي گفت : منظور از ايستايي اصرار بر توفيقات است و کارايي هم به معناي اثر بخشي و کارآمدي در کار است.
وي زيبايي کار را در دستگاه تعليم و تربيت نتيجه مطلوب و حرکت منطقي ،معقول و هوشمندانه تعبير کرد و گفت : بايد زيبا ديد ، زيبا فکر کرد و زيبا هم عمل کرد . کريمي فر فاصله بين ساختن و باختن در آموزش و پرورش را يک کلمه خواند و گفت : خواستن و اراده اساس موفقيت يا شکست است.
وي اضافه کرد: براي رسيدن به آموزش و پرورش خلاق ،پويا و کارا بايد کفايت، هدايت، حمايت و نظارت را سرلوحه کار ها قرار داد . وي بر اين نکته پاي فشرد که در آموزش و پرورش بايد از نيروهاي با کفايت و لياقت استفاده کرد، آنها را در مسير درست و منطقي هدايت کرد، در پيشبرد امور از آنها حمايت کرد و نظارت جدي و مستمر را براي تضمين سلامت کار دستگاه در دستور کار قرار داد.
مدير کل آموزش و پرورش لرستان همچنين به کشف استعدادها و استعداديابي در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت : توجه به هوشمند سازي مدارس بر اساس مدل مفهومي ضرورتي انکار ناپذير است .
کريمي فر گفت : در دوسال اخير توجه به هوشمندسازي با رويکردي منطقي و علمي مورد توجه جدي قرار گرفته و از 8درصد در سال 91 به قريب به 40درصد در سال 94 ارتقا پيدا کرده است.
وي بهترين فن مديريت را در آموزش و پرورش استفاده از فرصت هاي بي نظيري دانست که در گذشته رخ داده و تاکيد کرد : بايد از فرصت ها استفاده کرد تا لايه هاي بيرون جامعه قضاوت قابل قبولي داشته باشند .کريمي فر گفت : اگر درست عمل کنيم محبوب ديگران مي شويم .
وي ادامه داد : آموزش و پرورش بايد نيروهايي با برنامه، بي‎حاشيه، اخلاق‎مدارو وزين داشته باشد تا اعتماد جامعه را جلب کند.
مدير کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه سخنان خود گفت : در آموزش و پرورش تلاش مي کنيم تا يادگيري هاي عميق و مفهومي را جايگزين يادگيري هاي سطحي و حافظه محور کنيم.
وي توجه به جشنواره هاي علمي و المپيادهاي دانش آموزي را بسيار مهم برشمرد و گفت : بايد عمل گرايي جايگزين شعارگرايي شود ، تفکر بيشتر عملياتي شود و نقدپذيري يک فرهنگ شود.
کريمي فر تصريح کرد : بايد خوب فکر کردن و فکر خوب و معنوي را به دانش آموزان ياد داد و آنها را با پژوهش ،تحقيق و مطالعه آشنا ساخت.
کريمي فر ادامه داد: وزير فرهيخته و انديشمند آموزش و پرورش که خود فرزندو محصول ارزشمند تعليم و تربيت است ،با نگاه علمي وبرنامه محور مي تواند آموزش و پرورش را متحول کند.
وي دکتر فاني را انساني با برنامه ،بي حاشيه ،اخلاق مدار ، کم ادعا و پرعمل ناميد و گفت: رشد و بالندگي در آموزش و پرورش نويد بخش آينده روشن اين دستگاه است که با همت و تلاش دانش آموزان ،فرهنگيان و دانش آموزان محقق خواهد شد.
کريمي فر در پايان به اهداف برگزاري اين همايش اشاره کرد و افزود: نکوداشت مديران سابق که احساس کرديم به فراموشي سپرده شده اند، افزايش تعامل در آموزش و پرورش، ايجاد همگرايي به جاي واگرايي، تقويت اخلاق مداري و نوعي هشدار به خود که اين مسئوليت ها امانتي بيش نيستند از جمله اهداف برگزاري همايش مديران کل آموزش و پرورش لرستان است .
گفتني است که در پايان اين همايش از زحمات ارزنده آقايان محمد حسن خشنود ؛جعفر حسين زاده ملکي ،عباسعلي محمدخاني ، محمد علايي بوئيني ، علي اصغر اسفنديار پور ،سيد حسين معصومي ،محمدرضا ملکشاهي راد و علي ماکنعلي که در سالهاي 57 تا 91عهده دار مسئوليت مدير کلي آموزش و پرورش لرستان بودند ، تجليل شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن