تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):تو را سفارش مى‏كنم به مداراى با مردم و احترام به علما و گذشت از لغزش برادران (دينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817235227




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

روزی که استقلال «آقای آسیا» شد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
روزی که استقلال «آقای آسیا» شد




یک روزهایی در تاریخ هر باشگاه وجود دارد که برای همیشه ماندگار می‌شوند. ایامی که می‌تواند سرمنشأ تحولات تاریخی و سرفصل اوقاتی فراموش‌نشدنی باشد. اتفاقاً هفتم مردادماه از جمله روزهایی است که همین شرایط را برای استقلال داراست.








 
 
 

خبر ورزشی: یک روزهایی در تاریخ هر باشگاه وجود دارد که برای همیشه ماندگار می‌شوند. ایامی که می‌تواند سرمنشأ تحولات تاریخی و سرفصل اوقاتی فراموش‌نشدنی باشد. اتفاقاً هفتم مردادماه از جمله روزهایی است که همین شرایط را برای استقلال داراست. روزی ماندگار و فراموش‌نشدنی که یادآوری آن علاوه بر اینکه خاطره بسیار خوبی را برای هواداران این تیم زنده می‌کند، ناخودآگاه حسرت هم به بار می‌آورد. حسرت خاطره خوشی که می‌شد تکرار شود اما تاکنون تکرار نشده است. هفتم مردادماه سال 1370 بود که دومین ستاره روی پیراهن استقلال نشست و این تیم برای دومین و تا به امروز آخرین مرتبه فاتح جام باشگاه‌های آسیا شد. در آن روزها کمتر کسی فکر می‌کرد نزدیک به ربع قرن بگذرد و استقلال در حسرت تکرار این افتخار بماند. افتخاری که پس از آن کلاً فقط یک بار دیگر نصیب باشگاه‌های ایران شد (پاس) و بس...


روزی که استقلال «آقای آسیا» شد



پرواز ستاره‌ها

اواخر تيرماه سال 1370 بود كه استقلال به عنوان نماينده ايران راهي مرحله نهايي جام باشگاه‌هاي آسيا شد. اتفاقي كه بعد از بالغ بر 17 سال رخ داده بود. آبي‌پوشان در آن برهه مملو از ستاره بودند و منصور پورحيدري اين شانس را داشت كه در اغلب پست‌ها دو بازيكن آماده داشته باشد. از عابدزاده و برادران بياني گرفته تا حسن‌زاده، مهدي فنوني‌زاده، ورمزيار، مختاري‌فر، نعلچگر، قلعه‌نويي، سرخاب، مرفاوي و... به همه اين نفرات بايد يك مجيد نامجومطلق فوق‌العاده آماده هم اشاره كرد كه آن روزها بهترين هافبك آسيا محسوب مي‌شد. اين ستاره‌ها آن‌قدر درخشان بودند كه حتي جدايي جواد زرينچه هم چندان خللي در روند تاكتيكي استقلال نداشت. در چنين شرايطي تيم در حالي راهي بنگلادش شد كه تمام تداركات قبل از اين مسابقات در يك اردوي تداركاتي در مازندران خلاصه شد و بس! نه خبري از اردوي خارجي بود و نه اثري از اقامت در هتل‌هاي لوكس اما با اين وجود كسي گلايه نكرد و همه با هم يكدل بودند.


روزی که استقلال «آقای آسیا» شد



همه ناكام شدند غير از حجازي

استقلال در مرحله گروهي 25 آوريل كره‌شمالي، بانك تايلند و محمدان بنگلادش همگروه بود. اين تيم آخري حكايت جداگانه‌اي داشت و هدايت آن بر عهده ناصر حجازي بود. اتفاقاً استقلال همه رقبايش را در اين تورنمنت مغلوب كرد به جز شاگردان حجازي را.


روزی که استقلال «آقای آسیا» شد



حسرت 24 ساله

از آن زمان به بعد استقلال چند مرتبه ديگر موقعيت فتح جام سوم آسيا را داشت اما هر بار تيرش خطا رفت. سال‌هاي 1991 و 1999 شاهد به فينال رسيدن استقلال بوديم اما شاگردان پورحيدري و حجازي در گام آخر مقهور الهلال عربستان و جوبيلو ايواتاي ژاپن شدند. در سال 2002 هم استقلال مي‌توانست فاتح آخرين دوره جام باشگاه‌هاي آسيا شود اما باران سيل‌آسا و ناكامي برابر حريف كره‌اي باعث شد اين تيم به عنوان سومي اكتفا كند و حالا حسرت قهرمان شدنش در آسيا 24 ساله شود. طلسمي كه اميدواريم هرچه زودتر شكسته شود و دوباره استقلال (و پرسپوليس) را بر قله فوتبال آسيا ببينيم؛ اتفاقي كه البته متأسفانه حداقل تا دو سال آينده رخ نمي‌دهد!

نماينده كره‌شمالي 2 بر يك باخت، تايلندي‌ها 2 بر صفر مغلوب شدند اما بنگلادشي‌هاي ميزبان توانستند از استقلال تساوي يك - يك بگيرند. جالب اينكه كاظم اوليايي مديرعامل وقت استقلال هنگام ورود اين تيم به داكا، به شدت از تشريفات ضعيف ميزبان انتقاد كرده و گفته بود: «ما به اينجا آمده‌ايم تا در كشور شما قهرمان آسيا بشويم. اين‌طوري از قهرمان استقبال مي‌كنند؟»

پليتاجاياي اندونزي حريف نيمه‌نهايي استقلال بود كه با دو گل مغلوب شد و كار به جدال فينال كشيده شد؛ جايي كه استقلال ايران و ليائونينگ چين به هم رسيدند. وجه تشابه آن بازي در اين بود كه هر دو تيم در آن مقطع 7 ملي‌پوش داشتند. استقلال در آن مسابقه يكي از فكورانه‌ترين بازي‌هايش در دهه هفتاد را برگزار كرد و با حساب 2 بر يك از سد رقيب گذشت تا در ورزشگاه ملي داكا دور افتخار بزند و با كاپ قهرماني عكس يادگاري بگيرد. حالا آسيا زير پاهاي شاگردان پورحيدري بود و استقلال آقاي باشگاه‌هاي قاره كهن.


روزی که استقلال «آقای آسیا» شد



مردان فراموش‌نشدني

استقلال در آن جام قهرمان شد و بدون شك مجيد نامجومطلق نقش مؤثري در آن فتح بزرگ داشت. نامجو آن‌قدر به خوبي خط مياني استقلال را هدايت مي‌كرد كه در پايان مسابقات عنوان فني‌ترين بازيكن جام را مال خود كرد و صمد مرفاوي هم همراه با مهاجم تيم ليائونينگ مشتركاً عنوان بهترين گلزن جام را مال خود كردند.


روزی که استقلال «آقای آسیا» شد



پاداش‌هاي آنچناني و اضافه‌بار!

استقلال آقاي فوتبال آسيا شد؛ اتفاقي كه اگر الان رخ مي‌داد، حداقل به هركدام از بازيكنان 50 ميليون تومان پاداش مي‌دادند اما در تابستان سال 1370 به اين تيم چه دادند؟ كل پاداش استقلالي‌ها يك مقدار ارز دولتي بود كه به عنوان پول توجيبي به بازيكنان در بنگلادش پرداخت شد و پس از بازگشت به تهران نيز براي هركدام يك قواره پارچه در نظر گرفته شد! البته محمد غرضي وزير وقت ارتباطات هم در هنگام بازي فينال به بنگلادش رفته بود و به پاس قهرماني آبي‌ها، به هركدام از آنها يك خط تلفن ثابت هديه داد. همين و بس! اين تمام پاداشي بود كه قهرمان آسيا در 24 سال قبل گرفت، پاداشي كه الان بحث كردن در مورد آن شبيه يك لطيفه است. بد نيست بدانيد استقلالي‌ها از بنگلادش براي خانواده‌هاي‌شان كلي پارچه سوغاتي خريده بودند اما هنگام بازگشت اضافه‌بار داشتند و چون باشگاه پول نداشت، خودشان پول اضافه‌بار را دادند.






تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۴





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن