تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس جز با اطاعت خدا خوشبخت نمى‏شود و جز با معصيت خدا بدبخت نمى‏گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798670343




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت عملکردمناسبی درکنترل رشدنقدینگی داشت |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: دولت عملکردمناسبی درکنترل رشدنقدینگی داشت
کد خبر: ۵۲۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۱ - 29 July 2015


عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: از آنجا که دولت عملکرد مناسبی در کنترل رشد نقدینگی داشته باید به این مهم استمرار بخشد.

به گزارش ایرنا: ابوذر ندیمی مبنی بر دلایل رشد حجم نقدینگی در اقتصاد کشور، افزود: افزایش سطح نقدینگی در جامعه دلایل متعددی دارد که از جمله مهمترین آنها می توان به استقراض دولت از حساب بانک مرکزی، سیاست های پولی انبساطی، کسری بودجه دولت، تزریق درآمدهای نفتی به جامعه، افزایش نقدینگی از سوی بانک مرکزی، اعتبارات و پرداخت های بانک مرکزی و کنترل نکردن نرخ ارز اشاره کرد.

وی گفت: کنترل این شاخص اقتصادی از وظایف بانک مرکزی است که متناسب با سیاست های اقتصادی کشور انجام می شود و عدم کنترل صحیح آن به طرق مختلف می تواند منجر به جاری شدن سیل نقدینگی شود که تبعات و هزینه های زیادی را برای اقتصاد کشور در پی خواهد داشت.
ندیمی افزود: تاثیر این فاکتور در اقتصاد همچون تیغ دو لبه است که اگر به درستی مدیریت شود تبدیل به فرصت شده و در غیر این صورت به تهدید تبدیل می شود.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم شاهد بوده و هستیم که کنترل خوبی بر حجم نقدینگی صورت گرفته و رشد آن کنترل شده و کاهش داشته است و امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

** نقدینگی به سمت تولید و صنعت هدایت شود
ابراهیم نکو دیگر عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه به ایرنا، گفت: افزایش حجم نقدینگی در جامعه علل و عوامل مختلفی دارد، اما علتی که تاکنون از نظرها دور مانده و کمتر به آن پرداخته شده، مذاکرات هسته ای است.

وی بیان داشت: طولانی شدن روند مذاکرات هسته ای ایران با گروه موسوم به 1+5 موجب شد تا اقدام برخی دستگاه ها و مسئولان که در حوزه کاهش نقدینگی عمل می کردند، به سمت و سوی دیگری منعطف شود و شاهد افزایش این شاخص اقتصادی باشیم.

نکو گفت: به رغم زحماتی که دولت یازدهم در جهت معکوس کردن روند تورم متحمل شده، افزایش حجم نقدینگی می تواند به مرور افزایش سطح عمومی کالاها و خدمات را به همراه داشته باشد و مقوله تولید را با چالش های اساسی مواجه کند.

وی هشدار داد: عدم کنترل نقدینگی های سرگردان مردم و هدایت نکردن آن به سمت تولید، در نهایت می تواند به شکل گیری بازار های غیرقانونی، تورم زا و کاذب منجر شود که استمرار در بی نظمی اقتصاد را به دنبال خواهد داشت.

نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید با استفاده از اصول فنی و ابزارهای اقتصادی، این نقدینگی سرگردان را به سمت تولید و صنعت هدایت کند تا اقتصاد را رونق داده و به توسعه و اشتغالزایی کمک کند.

** ضعف مدیریتی در دولت های نهم و دهم/ دیوار بی اعتمادی مردم به دولت باید شکسته شود
وی ادامه داد: متاسفانه دولت قبل به دلایل مختلف از جمله ضعف مدیریت، یک بیماری را در اقتصاد کشور حاکم کرد که با وجود نرخ رشد منفی اقتصادی و تورم بالا، به تعادل رسانیدن آن زمانبر خواهد بود.

نکو با بیان اینکه تورم و وضعیت نابسامان اقتصادی کنونی کشور بیشتر به عملکرد دولت قبل برمی گردد، افزود: البته زحمات دولت تدبیر و امید در این زمینه شایان تقدیر است که شاهد بودیم با در پیش گرفتن سیاست های مختلف، رشد افسارگسیخته نقدینگی متوقف و مهار شده است.
وی بیان کرد: در گذشته شاهد بودیم به دلیل برخی اقدامات و تصمیمات غیرعقلایی و آنی دولت، مردم با ترس و لرز و نااطمینانی به آنها نگاه می کردند که در نهایت به بلوکه شدن پول ها و افزایش نقدینگی در دست مردم انجامید و یا حداکثر آنها را در مشاغل کاذب و غیرمولد به کار بستند.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: متاسفانه این جو بی اعتمادی کماکان در جامعه و در بین مردم وجود دارد و یکی از مهمترین اقدامات دولت تدبیر و امید باید شکستن این دیوار بی اعتمادی باشد.

گفتنی است؛ مطابق آمارها نقدینگی موجود در سطح جامعه به 700هزار و 622 میلیارد تومان رسیده است. میزان نقدینگی از زمان آغاز به کار دولت روحانی 300 هزار میلیارد تومان بیشتر شده است.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن