تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مردم به انجام روزه امر شده اند تا درد گرسنگى و تشنگى را بفهمند و به واسطه آن فقر و بيچا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819869147




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح زوج و فرد با عدالت اجتماعي منافات دارد/طرح زوج و فرد اثر مورد انتظار را در کاهش آلودگي هوا ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۱ب.ظ)
طرح زوج و فرد با عدالت اجتماعي منافات دارد/طرح زوج و فرد اثر مورد انتظار را در کاهش آلودگي هوا ندارد موج - عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران با اعلام اين‌که برخي خودروها با کم‌ترين ميزان توليد آلودگي به دليل اجراي طرح زوج و فرد، امکان تردد در اين محدوده را ندارند که اين موضوع با عدالت اجتماعي منافات دارد، گفت: طرح زوج و فرد اثر مورد انتظار را در بحث کاهش آلودگي هوا ندارد.
به گزارش خبرگزاري موج، ابوالفضل قناعتي، عضو هيأت رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران، افزود: عادلانه نيست که مالکان خودروهاي غير آلاينده، تنها سه روز در هفته اجازه تردد در محدوده زوج و فرد را نداشته باشند، در شرايطي که افراد ديگري که هم‌زمان مالک دو خودروي فرسوده و آلاينده با دو پلاک زوج و فرد هستند، با وجود تأثير مخربي که بر محيط زيست شهر دارند و آسيب جدي که به‌ سلامتي شهروندان مي‌زنند، هر روز امکان تردد در شهر را داشته باشند.
وي با اشاره به اين‌که در حال حاضر در مواردي خودروها در قالب طرح زوج و فرد چندين برابر يک خودروي استاندارد در روز آلودگي توليد مي‌کنند، اظهار کرد: در طرح زوج و فرد شايد بار ترافيک تا حدي کم شود، اما؛ آلودگي هوا با اجراي اين طرح کاهش نمي‌يابد و اميدواريم با اجراي طرح کنترل آلودگي هواي شهر (طرح کاهش) و با انجام معاينه فني تمام خودروها کنترل و نيز ارزيابي مکانيزه محدوده تردد خودروها، اين چرخه معيوب اصلاح شود.
قناعتي با بيان اين‌که واقعيت اين است که هنوز بسياري از خودروها معاينه فني ندارند و فراهم کردن زمينه اجراي کامل اين طرح در تهران دو سال زمان مي‌برد، تصريح کرد: در اين طرح دوربين‌ها در مرحله اول، تخلف مالک خودروي آلاينده را ثبت و وي را جريمه مي‌کنند و در صورت تکرار تخلف، خودروي آلاينده به عنوان خودروي ستاره‌دار مشخص شده و اعمال قانون مي‌شود.
عضو کميسيون عمران شوراي اسلامي شهر تهران در پايان با تأکيد بر اين‌که آمار دقيقي از تعداد خودروهاي فرسوده شخصي در حال تردد در تهران وجود ندارد، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بالغ بر هفت هزار دستگاه تاکسي فرسوده در ناوگان تاکسيراني تهران مشغول به کار هستند که بايد هر چه زودتر نسبت به جايگزيني آن‌ها با خودروهاي نو اقدام شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن