تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همانا نفرت انگیزترین مخلوق خدا بنده ای است که مردم از شرّ زبان او پرهیز می کنند...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806362988




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پس از 23 سال، کرمان به المپیک سلام کرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: پس از 23 سال، کرمان به المپیک سلام کرد کرمان - ایرنا - ورزش کرمان پس از 23 سال و این بار با همت قدم های بلند و محکم دونده ای از این دیار، به المپیک سلام کرد.


به گزارش ایرنا، اهالی ورزش می دانند حضور در المپیک چه افتخار بزرگی است و محمدحسین ابارقی با تلاش چند ساله ای که انجام داد توانست برای کرمان و ایران افتخار کسب کند.
وی در رقابت های کازانف قزاقستان که حکم انتخابی المپیک را نیز داشت، این طلسم را شکست و رکورد 20 ثانیه و 47 صدم ثانیه را در ماده 200متر به ثبت رساند و و علاوه بر کسب سهمیه المپیک، توانست این رکورد را در کشور جا به جا کند.
این رقابت ها چهارم مردادماه جاری برگزار شد و او نخستین دونده تاریخ دو و میدانی ایران در ماده 200 متر است که توانسته سهمیه ورود به المپیک را کسب کند.
حضور پیشین نماینده ای از ورزش کرمان در المپیک، به المپیک 1992 بارسلون بر می گردد که حسین اسلامی در رشته دوچرخه سواری در تیم ملی دوچرخه سواری کشور حضور داشت و حالا ابارقی دومین ورزشکاری است که از دیار کریمان به المپیک راه پیدا کرده است.
البته در پارالمپیک، کرمان ورزشکارانی پر افتخار مانند زهرا نعمتی در تیراندازی با کمان و پیمان نصیری در دو و میدانی داشته اما این حضور دوباره در المپیک بسیار کار بزرگی است و شادی و نشاط را به جامعه ورزش کرمان آورده است.
حالا ابارقی باید خود را آماده کند تا در بازی های المپیک 2016 ریو برزیل یک بار دیگر شایستگی های خود را نشان دهد و همه کرمانی هایی را که از پای گیرنده های خود مسابقه اش را تماشا می کنند، بیش از هر زمان دیگری در ورزش خوشحال کند.

*استقبال باشکوه از ابارقی
اما ابارقی پس از کسب این افتخار بزرگ روز چهارشنبه به کرمان بازگشت و در فرودگاه کرمان مورد استقبال باشکوه و پرشور اهالی ورزش و مسوولان ورزش استان قرار گرفت.
در آیین استقبال از این ورزشکار کرمانی، مدیرکل ورزش و جوانان استان، پور ابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، سید مهدی طبیب زاده نایب رییس اتاق بازرگانی کرمان و جمعی از نمایندگان و مسوولان ورزش استان حضور داشتند.
ابارقی در گفت و گو با ایرنا گفت: در این رقابت ها از نظر روحی با مشکل روبرو بودم به دلیل اینکه مربی نداشتم اما خیلی خوشحال هستم که توانستم سهمیه المپیک کسب کنم.
وی ادامه داد: در دو سال گذشته دوست داشتم که از کرمان در رقابت های لیگ برتر کشور شرکت کنم اما چون حامی مالی نداشتم، سال گذشته از تیم پیکان تهران و دو سال قبل از تیم نفت تهران در این رقابت ها شرکت کردم.
این قهرمان کرمانی اظهار کرد: فدراسیون دو و میدانی و وزارت ورزش و جوانان برای حضور من در این رقابت ها حمایت های لازم را انجام دادند و امیدوارم از این پس، استان نیز این حمایت ها را انجام دهند.
ابارقی تصریح کرد: امیدوارم بتوانم در المپیک نیز بتوانم مدال کسب کنم و همه تلاش خود را انجام خواهم داد.

*برنامه ریزی برای حضور چهار ورزشکار در المپیک 2020 ژاپن
مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان نیز گفت: ابارقی یک کرمانی 20 ساله است که این افتخار را کسب کرده و پنج تا شش سال با جدیت برای این کار زحمت کشید.
محمود محمودی نیا آیین استقبال از ابارقی افزود: امیدواریم این ورزشکار الگوی ورزشکاران کرمانی باشد و مربیان خوب استان مانند محسن اکبرپور که برای ابارقی زحمت کشید، برای پرورش ورزشکاران تلاش کنند.
وی تصریح کرد: در طرح توسعه ورزش 12 رشته از جمله دو و میدانی و دوچرخه سواری به صورت ویژه مورد توجه است و بر اساس چشم انداز تعریف شده باید در المپیک 2020 ژاپن چهار ورزشکار را از کرمان داشته باشیم که ابارقی خیلی زود این ورودی را کسب کرد.
محمودی نیا خاطرنشان کرد: ورزش استان به سمتی پیش می رود که بسیاری از مسوولان، صنایع و بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری در این حوزه هستند و حمایت خواهند کرد.

*ابارقی معجزه کرد
پیشکسوت دوچرخه سواری کرمان و تنها ورزشکار المپیکی کرمان نیز که به استقبال این دونده آمده بود، تصریح کرد: اگر در المپیک 1992 از نظر روحی شارژ می شدم، می توانستیم نتایج بهتری بگیریم.
حسین اسلامی افزود: ابارقی معجزه کرد و خوشحالم که تعداد کثیری از مردم ورزشدوست و مسوولان برای استقبال از وی آمده اند.
وی با بیان اینکه قطعا حرفه این ورزشکار، ورزش است، گفت: مسوولان باید او را از نظر مالی، فکری و روحی تامین کنند تا کار همین جا تمام نشود و او بتواند به موفقیت های خود ادامه دهد.
اسلامی بیان کرد: در حال حاضر رشته دوچرخه سواری در کرمان افت کرده و کار به جایی رسیده که در مسابقات قهرمانی کشور باید از دوچرخه سواران غیربومی استفاده کنیم و باید بررسی شود که دلایل این افت چیست؟
7443/1860



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن