تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداوند مى‏فرمايد: بنده من با هيچ كارى پسنديده‏تر از انجام آن چه كه بر او فرض كردم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799161633




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حمله به دولت با فرش قرمز


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: حمله به دولت با فرش قرمز تهران - ایرنا - محسن فرامرزی در سرمقاله امروز روزنامه مردم سالاری با توجه به سفر وزیر امور خارجه فرانسه به تهران آورده است : این روزها جریان هایی در کشور که در طول بیست و دو ماه گذشته همواره مخالف عادی شدن روابط ایران با نظام جهانی بوده و از هر راهی و وسیله ای برای مخالفت با مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 فروگذار نکردند به بهانه سفر وزیر امور خارجه فرانسه به کشورمان، تریبون های خود را به سمت دولت نشانه گرفته و آتش خود را بر سر دولت می ریزند


این سرمقاله می افزاید : به گونه ای که از تریبون های رسمی نظام گفته شد که «ما می گوییم این وزیرخارجه صهیونیست فرانسه که بیشترین اذیت را به تیم دیپلماسی ما صورت داد حالا می خواهد به ایران بیاید چرا فرش قرمز پیش رویش باز کنیم؟ ما طرفدار شاخ و شانه کشیدن با دنیا نیستیم که عده ای مدام ما را محکوم به این امر می کنند.حرف ما به آقایان مسوول این است که آنهایی که در زمان تحریم بیشترین فشار را به ایران آوردند باید در صف آخر قرار بگیرند نه اینکه برای آنان فرش قرمز پهن کنند».
اما این فرش قرمزی که گفته می شود به چه معناست؟ و آیا فرانسه تنها کشوری است که پس از مذاکرات به ایران می آید؟ فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه به دعوت محمدجواد ظریف به ایران می آید تا درباره چگونگی آغاز مجدد روابط دو کشور ایران و فرانسه با مقامات کشورمان مذاکره کند. اولاند و روحانی نیز در گفت وگوی تلفنی درباره اهمیت آغاز روابط دو کشور سخن گفته اند.
فرانسوا اولاند با تاکید بر ضرورت تلاش همگانی برای اجرای عملی توافق هسته ای، اظهار داشته است که «ایران وفرانسه می توانند در زمینه انرژی، نفت و ناوگان هوایی، تقویت همکاری های دانشگاهی دو کشور، گردشگری و مقابله با تروریسم همکاری داشته باشند. البته احتمال ورود شرکت های خودروساز فرانسوی به ایران نیز زیاد است».
اما پیش از سفر فرانسوی ها، آلمانی ها گوی سبقت را از رقیب سنتی خود در اروپا ربودند و معاون صدر اعظم خود را به ایران فرستادند. زیگمار گابریل در سفر به ایران، صنایع ماشین سازی، خودروسازی، پتروشیمی، انرژی های سنتی، بهینه سازی بهره وری از انرژی، محیط زیست و بازیافت زباله را از زمینه های همکاری با ایران عنوان کرده بود. در این بین قرار است یک هیات پارلمانی از چین هم به ایران سفر کند.
بنابراین فرانسه اولین کشوری نیست که پس از مذاکرات به ایران می آید و تنها کشوری هم نیست که با ایران در حوزه های مختلف قرارداد همکاری امضا خواهد کرد. پس نگرانی های مخالفان فرانسوی ها درداخل کشورچیست؟ با مرور اظهارات مخالفان این روزهای سفر فابیوس درمی یابیم که مخالفت به دلیل کارشکنی فرانسوی ها در دورهای قبلی مذاکرات است که البته این امر بیشتر به بهانه گیری شباهت دارد زیرا فرانسه نیزدر پایان، در کنار پنج قدرت دیگر جهانی در مذاکرات هسته ای حقوق هسته ای کشورمان را پذیرفت و خود را متعهد به اجرای این توافق نامه کرد.
از سویی ادعا شده است که فابیوس نقش عمده ای در مساله ورود خون های آلوده به کشورمان در فاصله سال های 61 تا 63 داشته است. البته شرکت «مریو» اشتباه خود را در این زمینه پذیرفت و به برخی کشورها بابت این مساله غرامت پرداخت کرده است. باید به این نکته توجه کرد که در مقطع فعلی فابیوس به عنوان وزیر امور خارجه کشور فرانسه و نه سهامدار شرکت مریو به ایران سفر می کند وما برای پیگیری منافع ملی کشورمان باید میان این دو جایگاه تفاوت قائل شویم.
در واقع باید دید مثبتی نسبت به حضور وزیر امورخارجه فرانسه به ایران داشت و البته باید پیگیری های حقوقی بابت جبران خسارت خون آلوده را دنبال کرد.

البته باید از عنوان« پهن شدن فرش قرمز» که این روزها توسط مخالفان دولت بیان شده رمز گشایی کرد. در اظهارات این مخالفان این گونه القا می شود که قرار است به فرانسوی ها امتیازات فراوانی داده شود. یکی از رسانه های مخالف دولت ادعا کرده است که« اطلاعاتی موثق وجود دارد که فابیوس به دعوت ظریف می آید تا پاداش بگیرد.
مجموعه ای از پاداش های سیاسی و اقتصادی همراه با تحفه های پارسی از فرش و پسته، در انتظار او است.» درحالیکه هنوز هیچ قراردادی نوشته نشده و قرار است باب مذاکره با فرانسوی ها باز شود. مخالفان دولت که پس از صاف شدن آب های گل آلود، ماهی های خود را از دست رفته می بینند وارد فاز جدیدی شد ه اند و با متهم کردن دولت به باج دهی به فرانسوی ها در تلاشند تا از عادی سازی روابط با فرانسه جلوگیری کنند.
نکته پایانی اینکه افزایش سطح روابط ایران با اروپا برای کشورمان دارای منافع متعددی است ، هرچند عقل دیپلماسی حکم می کند که در همه قراردادهای خارجی ، همه ضوابط و لوازم حفظ منافع ملی رعایت شود .
منبع : روزنامه مردم سالاری
اول ** 1647



07/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 109]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن