تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805839762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اميرعبداللهيان: عربستان در حال بازي با موضوع آتش‌بس است


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: اميرعبداللهيان: عربستان در حال بازي با موضوع آتش‌بس است
معاون وزير خارجه ايران با بيان اينكه عربستان سعودي با اعمال خطاي استراتژيك در حمله به يمن با آتش بازي كرد، گفت: اين كشور اكنون در حال بازي با موضوع آتش‌بس است. عربستان سه بار با آتش‌بس در يمن موافقت و بلافاصله آن را نقض كرده است.
با گذشت چهار ماه از جنگ يمن، حملات ظالمانه عربستان سعودي و متحدانش عليه مردم بي‌دفاع يمن ادامه دارد و به رغم ايجاد آتش‌بس انساني در اين كشور، جنگنده‌هاي سعودي باز هم شهرهاي يمن را بمباران مي‌كنند. عربستان كه از آغاز آتش‌بسي يك‌جانبه و پنج روزه از بامداد دوشنبه خبر داده بود، بلافاصله با حمله به شمال و غرب صعده اين آتش‌بس را نقض كرد تا نشان دهد كه به آتش‌بس اعلاني خود نيز پايبند نيست. حسين اميرعبداللهيان، معاون عربي و آفريقايي وزارت خارجه روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاري فارس، شرايط انساني در يمن را فاجعه‌آميز برشمرد و تصريح كرد: «همه بايد به مردم يمن و سازمان ملل در توقف تجاوز و رفع محاصره انساني اين كشور كمك كنند». معاون وزير خارجه با بيان اينكه بحران يمن راهكار سياسي دارد، گفت: «تهران تداوم توسل به زور در يمن را عامل تشديد فزاينده ناامني و گسترش تروريسم در منطقه مي‌داند». اميرعبداللهيان در ادامه گفت كه عربستان پس از بازي با آتش در يمن، اكنون درحال بازي با موضوع آتش‌بس است. اميرعبداللهيان بازگشت به راهكار سياسي در منطقه و يمن را به نفع همه بازيگران داخلي و كشورهاي منطقه دانست و افزود: «جريانات سياسي مؤثر و گروه‌هاي اصيل يمني با برخورداري از درك بالاي سياسي، ضمن مبارزه جدي با تروريسم، از راهكار گفت‌وگوي ملي و توافق يمني- يمني و تلاش‌هاي سازمان ملل حمايت مي‌كنند». ايران همواره از راهكار سياسي براي پايان دادن به بحران يمن حمايت كرده و پيشتر طرحي چهار ماده‌اي را براي توقف درگيري‌ها و ادامه مذاكرات سياسي در يمن پيشنهاد داده بود كه عربستان رد كرد. همچنين در پي نقض مجدد آتش‌بس ادعايي عربستان در يمن از سوي جنگنده‌هاي سعودي، وزارت دفاع يمن اعلام كرد كه ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن نيز پايگاه نظامي «الممعوط» در «جازان» واقع در عربستان را هدف قرار دادند و اين پايگاه را به آتش كشيدند. بر اساس اين گزارش، ارتش و كميته‌هاي مردمي يمن همچنين به پايگاه نظامي «الرديف» در جازان حمله و يك تانك و يك خودروي زرهي را نابود كردند. از سوي ديگر، «اسامه حسن ساري» رئيس تحريريه هفته‌نامه يمني «المسار» در فيس‌بوكش نوشت كه از زمان آغاز پاسخ‌دهي به تجاوزات عربستان سعودي به يمن، بيش از 200 خودروي زرهي عربستان سعودي در نزديكي مرزهاي شمالي يمن نابود و شمار زيادي از نظاميان عربستان در اين واكنش‌ها كشته و زخمي شده‌اند.

   اضافه شدن روزانه 25 هزار نفر به گرسنگان يمن
با ادامه جنايات آل سعود در يمن هر روز بر تعداد گرسنگان و آوارگان يمني افزوده مي‌شود كه اين مسئله واكنش سازمان‌هاي حقوق بشري را در پي داشته است. به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيك، «فيليپ كلرك»، مدير امور يمن در سازمان بين‌المللي امدادرساني «آكسفام» اعلام كرد، نقض آتش‌بسي كه از دوشنبه در يمن آغاز شد با تشديد محاصره و درگيري‌ها موجب مي‌شود رساندن غذا و ديگر اقلام حياتي به مردم اين كشور با محدوديت بيشتري مواجه شده و در هر روز 25 هزار يمني ديگر از گرسنگي رنج ببرند. بر اساس اطلاعات گروه آكسفام، استان صعده در شمال يمن بيشترين تاثير را از درگيري‌ها پذيرفته و حدود 50 درصد از مردم آن در وضعيت حاد گرسنگي قرار دارند. كلرك از امريكا، ‌انگليس و ايران خواست با استفاده از نفوذشان بر طرف‌هاي درگير در يمن پس از اين آتش‌بس‌هاي انساني شكست خورده اقدام به حل و فصل درگيري اين كشور كنند. ديده‌بان حقوق بشر هم حملات اخير ائتلاف سعودي عليه مردم يمن را جنايت آشكار جنگي ناميد و خواستار بررسي نقض قوانين جنگي در يمن شد. همچنين جوهانس فان دير كلاو هماهنگ كننده سازمان ملل در امور بشر دوستانه گفت: «در مدت چهار ماه حمله ائتلاف عربي با هدايت عربستان در يمن بيش از 23 هزار نفر كشته و مجروح شده اند.»

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۸





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن