تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819513440




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طرح‌های جهادی در راستای تحقق برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان


واضح آرشیو وب فارسی:باشگاه خبرنگاران: باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛
طرح‌های جهادی در راستای تحقق برنامه‌های تربیتی دانش‌آموزان
تعطیلات تابستانی فرصت مناسبی برای بهبود و ارتقای سطح پرورشی دانش‌آموزان است و طرح‌های جهادی و هجرت می‌تواند در این این هدف تاثیر بگذارد.


به گزارش خبرنگار   حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان  توجه به امر تعلیم و تربیت بعد مهم و اساس زندگی هر فردی را شامل می‌شود که از شاخص‌ترین این مسائل توجه به روحیه کاری و فعالیت‌های گروهی است و از آنجایی که انسان به طور طبیعی و فطری نیاز به زندگی گروهی دارد، در نتیجه آموزش‌های لازم در این باره به روابط اجتماعی افراد اثر مثبتی خواهد داشت.


با توجه به این مسائل آموزش و پرورش و مدرسه نهادی است که می‌تواند بیشترین تاثیر را در شکل‌گیری و بهبود روابط اجتماعی افراد داشته باشد و این مهم در صورتی تحقق می‌یابد که آموزش و پرورش برنامه‌های مناسب و تاثیرگذار را در نظر گرفته باشد.


موضوع پرورش و بهبود روابط عمومی بسیار اساسی‌تر از مقوله‌ آموزش است تا جایی که می‌تواند آن را تحت تاثیر قرار دهد.


در همین راستا وزارت آموزش و پرورش اقدام به اجرای طرح‌هایی نظیر اردوهای جهادی و طرح هجرت کرده است، این طرح در عین حال که می‌تواند به پرکردن اوقات فراغت دانش‌آموزان کمک کند، می‌تواند در بهبود روابط انسانی و عملکرد گروهی هم کمک کند.در واقع اجرای این برنامه‌ها در مدارس فعالیت زیربنایی است که تجلی آن در جامعه تحقق می‌یابد.


در همین راستا و در تشریح اهمیت و چگونگی اجرای این طرح‌ها مهدی علی‌اکبرزاده مدیر کل فرهنگی هنری آموزش و پرورش گفت: طرح هجرت و اردوهای جهادی برای دانش‌آموزان به نوعی تمرینی برای روحیه همکاری است.


وی در خصوص جزییات این دو طرح خاطرنشان کرد: این طرح‌ها، مرمت و بازسازی مدارس، احداث کلاس جدید، آماده‌سازی فضای آموزشی را شامل می‌شود تفاوت این طرح‌ها در محل برگزاری آنها است.


علی‌اکبرزاده گفت: اردوهای جهادی در مناطق دور و کم برخوردار برگزار می‌شود و در این طرح بسیج دانشجویی هم همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد.


طرح هجرت در مدارس کل کشور و توسط دانش‌آموزان انجام می‌شود که دانش‌آموزان این فعالیت‌ها را در مدارس خود و یا مدارس نیازمند به کمک انجام می‌دهند.


وی تصریح کرد: در طی برگزاری این طرح‌ها با توجه به فعالیت یک استادکار ماهر قرارداد و دانش‌آموزان به عنوان نیروی کمکی مشارکت خواهد داشت.


گفتنی است، این استادکاران معمولا از هنرستان‌ها معرفی می‌شوند و در اختیار آموزش و پرورش برای اجرای طرح قرار می‌گیرند، مهارتهایی که معمولا وجود دارند سیم‌کشی تاسیسات، مرمت دیوارها، آجرچینی و مواردی از قبیل خواهد بود.


علی‌اکبرنژاد گفت: در این طرح در واقع دانش‌آموزان فضا را بهسازی می‌کنند و هر اقدامی که انجام می‌دهند با نظارت استادکار خواهد بود.


تامین برنامه‌های جهادی و هجرت


وی در خصوص تامین امکانات برای این برنامه‌ها گفت: در چنین کارهای مشارکتی و سازمان بسیج کمک کننده است و برخی امکانات نظیر تامین فضا و پشتیبانی مالی به عهده آموزش و پرورش خواهد بود.


مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش درباره میزان مشارکت افراد در تابستان سال گذشته خاطرنشان کرد: تابستان 92-93، 600 هزار نفر مشارکت داشته‌اند.


سیاست‌های تشویقی به کار گرفته شده


علی‌اکبر نژاد تصریح کرد: از نظر بعد تشویقی این کار برنامه‌هایی مانند اعطای دهان شیرینی و تقدیرنامه انجام خواهد شد.


وی ادامه داد: فراتر از جنبه‌ مادی این برنامه‌ها ابعاد تربیتی و پرورشی آن است چرا که دانش‌آموزان بعد از اتمام کار مشارکتی و تعاونی خود، حاصل دسترنج را درمی‌یابند و در واقع بهترین دستاورد این طرح تغییر رفتار مثبتی است که ایجاد می‌شود.


لازم به ذکر است این طرحها در اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان و به ویژه برای دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه برگزار می‌شود و مسابقه اجرای آن قریب به 16-15 سال می‌رسد.




گزارش از آتوسا دولتیاری




انتهای پیام/



اخبار مرتبط

افزایش تحرک مدارس در سال تحصیلی جدید
تحقق اهداف فرهنگی‌، علمی و ورزشی با برگزاری المپیاد ورزشی دانشجویان
آزادی معلمان بازداشتی در تجمع صنفی تهران
کمبود نیروی انسانی در مقطع ابتدایی و متوسطه
جایگاه ویژه تربیت بدنی در برنامه ششم توسعه




۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: باشگاه خبرنگاران]
[مشاهده در: www.yjc.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن