تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819827224




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست رسمی کارشناسان ایران و زیمبابوه برای بررسی همکاری های دوجانبه برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: نشست رسمی کارشناسان ایران و زیمبابوه برای بررسی همکاری های دوجانبه برگزار شد حراره – ایرنا – نشست رسمی کارشناسان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری زیمبابوه برای بررسی همکاری ها و مناسبات دو جانبه در چارچوب برنامه های هشتمین اجلاس کمیسیون دائمی مشترک دو کشور روز سه شنبه در حراره پایتخت زیمبابوه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، جوی بیما دبیر دائم( قائم مقام) وزیرامور خارجه زیمبابوه که ریاست هیات زیمبابوه را برعهده داشت در سخنانی از جمهوری اسلامی ایران به عنوان شریکی بزرگ و کشوری دوست یاد کرد و خواستار گسترش همکاری های اقتصادی و مبادلات تجاری متناسب با سطح بالای مناسبات و روابط سیاسی دو کشور شد.
قائم مقام وزیر امور خارجه زیمبابوه با تبریک توافق هسته ای بین ایران و شش کشور بزرگ جهان،گفت که ایرانی ها با استقامت و پافشاری بر همه اصول و ارزش های خود توانستند حقوق هسته ای خود را کسب و آن را تثبیت کنند.
وی به طرح ها و پروژه هایی که جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه اجرا کرده و تاثیر آنها بر کشور متبوعش اشاره کرد و خواستار طراحی و اجرای طرح های جدید در زمینه توسعه در مرحله آینده شد.
جوی بیما، هشتمین کمیسیون دائمی مشترک ایران و زیمبابوه را بهترین فرصت برای فراهم شدن زمینه های گسترش و توسعه روابط و همکاری های بین دو کشور در عرصه های علمی، فناوری، صنعتی ، اقتصادی و بازرگانی دانست.
قائم مقام وزیر امور خارجه زیمبابوه بر آمادگی کامل حراره برای تقویت مناسبات و روابط با تهران تاکید کرد.
براساس این گزارش، محمد تقی حسینی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در امور بین الملل نیز که ریاست هیات ایرانی در نشست رسمی کارشناسان را برعهده داشت، در سخنانی با اشاره به اهمیت همکاری های دو کشور ایران و زیمبابوه در دو منطقه جغرافیایی آسیا و آفریقا، روابط تهران و حراره را خوب توصیف کرد.
وی درعین حال تاکید کرد که دو کشور ظرفیت های زیادی برای گسترش روابط و همکاری ها در زمینه های مختلف و همسطح با انتظارهای دو دولت و ملت دارند.
حسینی با بیان اینکه ، نگاه جمهوری اسلامی ایران به همکاری با آفریقا از جمله زیمبابوه یک سیاست اصولی و پایدار است، گفت که سابقه مبارزات دو کشور در مبارزه با استعمار زمینه گسترش روابط و مناسبات را فراهم ساخته است.
قائم مقام وزیر تعاون در امور بین الملل به توافق هسته ای بین جمهوری اسلامی و گروه 1+5 اشاره کرد و گفت که اکنون فرصت برای گسترش همکاری ها و مناسبات کشورهای در حال توسعه فراهم شده است.
وی با تاکید به اینکه برخی کشورها از موفقیت های جمهوری اسلامی ایران در زمینه های علمی و فناوری ناراحت و عصبانی هستند، خاطرنشان کرد که ما حمایت کشورهای در حال توسعه و عدم تعهد از ایران را هرگز فراموش نمی کنیم.
حسینی تاکید کرد که سیاست قطعی ایران، توسعه و گسترش روابط و همکاری با کشورهای دوست از جمله زیمبابوه است.
در این نشست که عصر روز سه شنبه نیز به کار خود ادامه می دهد، محمد امین نژاد سفیر جمهوری اسلامی ایران در زیمبابوه، سید کمال سید زاده مدیرعامل صندون حمایت از صادرات ، اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید و کارشناسان بخش های دولتی و خصوصی ایران و زیمبابوه شرکت و نقطه نظرات و دیدگاه های خود را مطرح کردند.
خاورم ** 1324


















06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 87]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن