تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 9 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حقّ فرزند بر پدر ، آن است كه نام خوب بر او بگذارد و او را خوب تربيت كند و قرآن به...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798670890




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

هيچ مساله‌ جدي سر راه بازگشايي سفارت انگليس وجود ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۲۳ب.ظ)
روانچي: هيچ مساله‌ جدي سر راه بازگشايي سفارت انگليس وجود ندارد موج- تخت روانچي به موضوع بازگشايي سفارت لندن در تهران اشاره کرد و گفت: هيچ مساله‌ جدي سر راه بازگشايي سفارت انگليس وجود ندارد و روابط عادي ميان دو کشور زودتر از آنچه مقامات انگليس پيش بيني‌کرده‌اند مي‌تواند از سر گرفته شود.
به گزارش خبرگزاري موج، مجيد تخت روانچي، معاون وزير امور خارجه ايران در گفت‌وگو با روزنامه ديلي تلگراف گفت: اگر توافق هسته‌اي با موفقيت اجرا شود ايران و آمريکا فرصت‌هايي براي همکاري در زمينه‌ مقابله با تروريسم خواهند داشت.
اين معاون وزير امور خارجه کشورمان در ادامه به بررسي چگونگي نزديکي روابط ايران و آمريکا پس از حصول توافق هسته‌اي پرداخت و تاکيد کرد:‌ هنوز براي ازيابي اين که مقابله با تروريسم مي‌تواند زمينه‌اي براي همکاري ميان تهران و واشنگتن باشد بسيار زود است اما اين امر مي‌تواند حوزه‌اي براي همکاري‌هاي آينده باشد.
وي در ادامه توافق هسته‌اي ايران و گروه 1+5 را که در 14 ژوئيه (23 تير) در وين حاصل شد کودک تازه متولد شده توصيف کرد که مي‌تواند چشم انداز روابط ايران با آمريکا را ترسيم کند.
معاون وزير امور خارجه ايران تصريح کرد:‌ نابهنگام است که بخواهيم درباره‌ احتمال همکاري ايران و آمريکا در مسائل منطقه‌اي پيش بيني انجام دهيم. ابتدا بايد ببينيم که اين کودک (توافق هسته‌اي) چگونه بزرگ مي‌شود.
وي افزود: اگر همه چيز در اجراي توافق خوب پيش رود فکر مي‌کنم فرصت‌هايي وجود داشته باشد، من اکنون نمي‌توانم بگويم که ايران در چه سطحي مي‌تواند با غرب همکاري کند.
روانچي خاطرنشان کرد:‌ اکنون اولويت اين است که اطمينان حاصل کنيم، اين توافق به خوبي مورد حمايت و پشتيباني قرار گرفته و محافظت مي‌شود. اگر اين رويه به درستي اجرا شود و اين اعتماد لازم در طول زمان ايجاد شود، فرصت‌هايي وجود خواهد داشت که پيش از هر چيز مساله مقابله با تروريسم و افراطي گري است.
وي تاکيد کرد:‌ تروريسم مساله‌اي نيست که تنها مختص يک منطقه يا مربوطه به تنها يک کشور باشد. بنابراين فرصت‌هايي وجود دارد که مي‌تواند بين ايران و ديگران در آينده مورد بررسي قرار گيرد و حل شود.
معاون اروپا و آمريکاي وزير امور خارجه کشورمان يادآور شد: چگونگي پيشرفت در توافق هسته‌اي يک عامل اصلي است. از نظر ما چهار تا پنج ماه تا اجراي برنامه جامع اقدام مشترک زمان لازم داريم. بنابراين درباره‌ي زماني حدود شش ماه تا يک سال آينده صحبت مي‌کنيم و از نظر من ارزيابي در اين زمينه کار عاقلانه‌اي نيست.
وي با بيان اين که تهديد داعش از مرزهاي ملي فراتر رفته است تاکيد کرد: اين يک تهديد بين‌المللي است که نيازمند يک پاسخ بين‌المللي است. ما بر اين باوريم که تمام اعضاي جامعه بين‌الملل بايد براي مقابله با اين مشکل با يکديگر همکاري کنند.
روانچي در واکنش به اظهارات اخير باراک اوباما رئيس جهور آمريکا مبني بر اينکه واشنگتن همچنان گزينه نظامي عليه ايران يا بازگشت تحريم‌ها را حفظ کرده است. به تلگراف گفت: ما متوجهيم که اظهارات اوباما مصرف داخلي دارد. صحبت از زور يک تهديد تو خالي است و هيچ مشکلي را حل نمي‌کند اما ما مي‌دانيم که آن‌ها در خانه با مشکلاتي روبرو شده‌اند و بايد به نگراني‌هاي کنگره پاسخ دهند. ايراني‌ها مي‌دانند که اين موضوعات چيزي نيست که بخواهند درباره‌اش نگران باشند.
وي با اشاره به روابط ايران و آمريکا در گذشته تصريح کرد:‌يک تاريخچه تلخ ميان تهران و واشنگتن وجود دارد. همانطور که گفتم اين توافق مي‌تواند اساسي براي تعاملات آينده احتمالي ميان دو طرف باشد.
روانچي همچنين درباره‌ بازگشايي سفارت لندن در تهران و بالعکس که در سال 2011 بسته شده بود گفت: هر دو سفارت به زودي بازگشايي خواهند شد. اگر چه يک سري مسائل وجود دارد که بايد حل شوند که از نظر من مسائل سختي نيستند. ما به طور رسمي مشخص نکرده‌ايم که روز دقيق آن چه زماني بايد باشد اما فکر نمي‌کنم که مساله مهمي باشد.
به نوشته روزنامه تلگراف فيليپ‌هاموند وزير امور خارجه انگليس نيز هفته گذشته گفت که سفارت لندن در تهران احتمالاً در ماه دسامبر بازگشايي مي‌شود.
معاون وزير امور خارجه ايران در پاسخ به اين مساله گفت که بازگشايي سفارت حتي مي‌تواند زودتر از اين انجام شود چون اصلاً مساله‌اي جدي نيست.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن