تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 19 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هرکس نماز را سبک بشمارد ، بشفاعت ما دست نخواهد یافت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

صنعت نواز

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

سایت نوید

کود مایع

سایت نوید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799745727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شركت پالایش نفت بندرعباس 18 ساله شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: شركت پالایش نفت بندرعباس 18 ساله شد خبرگزاری پانا: این پالایشگاه یکی از 9 شرکـت پالایشی کشور است که در زمینی به وسعت تقریبی 700 هکتار در کرانه شمالی آبهای خلیج فارس و مجاورت شهر بندرعباس احداث شده و در مرداد سال 1376 به بهره برداری رسید.
۱۳۹۴ سه شنبه ۶ مرداد ساعت 10:39

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، مدیرعامل شركت پالایش نفت بندرعباس در مراسم سالروز افتتاح و بهره برداری رسمی از پالایشگاه بندرعباس در جمع مدیران و كاركنان گفت: هدف اصلی این شركت تولید فرآورده های نفتی و انرژی مورد نیاز كشور با تلاش و همدلی كاركنان است و با وجود مشكلاتی همچون تحریم و تامین قطعات توانسته ایم با نهادینه كردن تفكر جهادی و كار با بهره وری بالا در بین كاركنان در مسیر پیشرفت حركت كنیم.
مهندس هاشم نامور افزود: تلاش شده است با برنامه ریزی و اجرای طرح های توسعه و بهبود، فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر تولید شود و فرآورده های با ارزش افزوده كمتر، ضایعات و مصرف انرژی كاهش یابد.
وی با بیان اینكه خودباوری و اعتماد به نفس از ویژگیهای كاركنان پالایشگاه بندرعباس است تاكید كرد: كاركنان پالایشگاه با یك فرهنگ و تفكر بسیجی بصورت شبانه روزی مشغول تولید فرآورده های نفتی و انرژی مورد نیاز كشور، به منظور حركت چرخ های اقتصادی و ایجاد رفاه برای هموطنان هستند.
شركت پالایش نفت بندرعباس كه در سال 1376 بـه منظـور تـأمین بخشـی از فرآورده‌های نفتی مورد نیاز کشور و امکان صدور فرآورده‌های مازاد با ظرفیت پالایش 232 هزار بشکه در روز راه اندازی شد، با تـلاش و کوشش نیروهای متعهد و متخصص داخلی ظرفیت اسمی تولید خود را در مرداد ماه سال 1387 به 320 هزار بشکه در روز افزایش داد و در نهایت در سال 1391 توانست با اجرای موفقیت آمیز طرح مبتکرانه بدون انجام هزینه و سرمایه گذاری با 30 هزار بشکه افزایش در میعانات گازی تزریقی به واحدهای تقطیر و غلظت شکن، ظرفیت خود را به 350 هزار بشکه در روز برساند و با همین ظرفیت تولید مشغول به فعالیت باشد. در طراحی این پالایشگاه كه با پیشرفته‌ترین فن‌آوری‌های روز جهان ساخته شده، رعایت اصول ایمنی، پیشگیری از آلودگی محیط زیست، تقلیل اتلاف انرژی و انعطاف‌پذیری عملیـاتی و تولید، مهمترین اصولی است كه مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
هم اکنـون خـوراک ایـن پـالایشـگاه روزانه شامل 20 هزار بشکه نفت خام سبک جزیره هنگام و 300 هزار بشکه نفت خام سنگین ذخیره شده در مخازن جزیره خارك و 30 هزار بشکه میعانات گازی استحصالی از منابع گازی سرخون و عسلویه است كه در نهایت محصولاتی همچون گاز مـایع، بنزین، سـوخت جت (ATK)، نفت سفید، نفت گاز، نفت كوره و محصولات ویژه ای مانند وكیوم باتوم، گوگرد، لوبكات سنگین، آیزوریسایكل، حلال 402، نفتای سنگین تولید می شود.
مدیر عامل شركت پالایش نفت بندرعباس مهمترین مزیتهای پالایشگاه بندرعباس را استفـاده از آب دریـا در حجـم زیـاد برای خنک کردن و تهیه آب شیرین، استفـاده از اسـکله نفـتی به منظور دریـافت و پالایش نفت خام سنگین و فوق سنگین، توانایی تـولیـد و امـکان صـادرات و واردات فرآورده‌های نفتی، کنترل کامل میزان آلاینده‌های آب، هوا و خاک در حد استانداردهای ملی و بین المللی، بهینه سازی مصرف انرژی، کاهش چشمگیر ضایعات و حداکثر بازیافت حرارتی در راستای کاهش مصرف سوخت، دارا بودن بزرگترین واحد هیدروکراکر كشور از نظر ظرفیت، بزرگترین واحد تولید بنزین با روش احیاء مداوم کاتالیست ، بزرگترین واحد کاهش گرانروی در کشور از نظر ظرفیت و توانایی تبدیل بیشترین درصد خوراک به بنزین موتور عنوان كرد.
براساس نتایج رتبه بندی 100 شركت برتر ایران در سال 1393، شركت پالایش نفت بندرعباس به عنوان "شركت پیشرو" رتبه اول بین 500 شركت بزرگ كشور و رتبه اول در گروه فرآورده های نفتی را بدست آورد.
مهندس نامور در راین رابطه گفت: حضور در این رتبه بندی باعث افزایش شفافیت وضعیت اقتصادی شركت در مقایسه با دیگر شركت ها و افزایش آگاهی سهامداران شركت گردیده و در فرآیند توسعه شركت تاثیرگذار بوده است.
وی تاكید كرد: بررسی نتایج رتبه بندی سال 1393 نشان می دهد كه در مقایسه با سال قبل دو رتبه صعود در جایگاه شركت بوجود آمده است كه مهم ترین دلیل آن افزایش حجم تولیدات و بتبع آن افزایش حجم فروش و سهم بازار و در نتیجه بهبود وضعیت شاخص های مالی است.
در چند سال گذشته الگوی تولید و مصرف محصولات نفتی کشور از محصولات میان تقطیر به بنزین با ارزش افزوده بیشتر تغییر كرده است. در راستای پاسخ به این نیاز روز افزون و نیز ارتقاء کیفیت محصولات تولیدی بر اساس الزامات زیست محیطی و استانداردهای بین المللی طرح های افزایش ظرفیت نیز در پالایشگاه نفت بندرعباس به اجرا در آمد كه مهمترین آن طرح افـزایش ظـرفیت و بهبـود کیفیت فـرآورده‌هـای پالایشگاه بندرعباس است كه با هدف تكمیل واحدهای پـالایشگاه بنـدرعباس و در راستای خـودكفـایی كشـور در تولید بنزین و ارتقاء كیفیت محصولات در زمینی به مساحت 345 هزار متر مربع در حال احداث است.
با بهره برداری از این طرح تولید بنزین سوپر به میزان 3 میلیون لیتر در روز، تصفیه نفت گاز تولید شده به میزان 8 میلیون لیتر در روز ، تولید 250 تن گوگرد دانه‌ای در روز، تولید 33 هزار و 600 لیتر گاز مایع در روز، تولید 151 تن گاز غنی از هیدروژن در روز و بهبود كیفیت فرآورده‌ها مطابق با آخرین استاندارهای اروپا (EURO 5) محقق می شود.
حفظ و استمرار تولید فرآورده های نفتی، دستیابی به بازار های جهانی با توجه به موقعیت ویژه پالایشگاه، بهینه سازی مصرف انرژی و كاهش مصرف سوخت و ضایعات، رعایت قوانین، مقررات و الزامات بهداشت، ایمنی و محیط زیست و رعایت استاندارد های فنی محصولات و تجهیزات و اجرای طرحهای بهبود فرآیند و بهینه سازی ظرفیت و در نتیجه ارتقاء كیفیت محصولات تولیدی، افزایش تولید فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر ،كاهش تولید فرآورده های نفتی با ارزش افزوده كمتر و صیانت از محیط زیست از راهبردهای مهم شركت پالایش نفت بندرعباس است.  













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 59]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن