تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 7 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دعا كردن را در هنگام رقّت قلب غنيمت شمريد، كه رقت قلب، رحمت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802404798




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

استاندار: پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اولویت دار بخش کشاورزی سرعت گیرد


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: استاندار: پرداخت تسهیلات بانکی به طرح های اولویت دار بخش کشاورزی سرعت گیرد قزوین - ایرنا - استاندار قزوین بر ضرورت تسریع پرداخت تسهیلات بانکی برای اجرای طرح های اولویت دار و نیمه تمام بخش کشاورزی تاکید کرد.


به گزارش ایرنا، مرتضی روزبه روز سه شنبه در جلسه حوزه کشاورزی که با حضور جمعی از مسوولین و روسای بانک های عامل در سالن باغستان برگزار شد، افزود: باید با برنامه ریزی های مناسب، تسهیلات بانکی را بر حسب نیاز اعطا و با نظارت بر نحوه هزینه کرد، طرح ها را بهره برداری برسانیم.
وی با اشاره به محدود بودن منابع مالی خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت بخش کشاورزی و زیر مجموعه های آن، باید با اتخاذ تصمیمات مناسب و صحیح، شاهد تحولی در این حوزه باشیم، چرا که کشاورزی از جمله بخش های مهم اقتصادی، تولیدی و اشتغال است و مهمتر از همه در بخش امنیت غذایی و سلامت جامعه نقش مهمی دارد.
استاندار قزوین بیان کرد: در سال گذشته 5/18 درصد منابع بانکی در بخش کشاورزی هزینه شده که این رقم به نسبت سال 90 دو برابر شده است که نشان دهنده رشد خوبی در این بخش هستیم ولی باید بدانیم این انتظارات ما برآورده نمی کند.
روزبه تخصیص اعتبار و تسهیلات طبق تبصره 11 به بخش کشاورزی جهت راه اندازی واحدهای نیمه تمام و حفظ و تدوام تولید واحدهای فعال را از انتظارات استان دانست و گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی شود که به طور متوسط حداقل 25 درصد از مجموع تسهیلات پرداختی بانکها، موسسات اعتباری به بخش کشاورزی، منابع طبیعی و صنایع وابسته با نرخ ترجیجی اختصاص یابد.
وی یادآور شد: در حال حاضر پنج هزار و 800 میلیارد تومان درآمد استان قزوین در حوزه اقتصاد کشاورزی است که باید بررسی شود که این سپرده در کدام بانک ثبت و ضبط می شود تا با همکاری های صورت گرفته با سیستم بانکی از این منابع به خوبی استفاده شود.
استاندار قزوین با اشاره به تولید بالای انگور و کشمش استان قزوین و دارا بودن رتبه اول تولید این محصول در کشور گفت: جهاد کشاورزی با همکاری بانک ها باید برای ایجاد صنایع تبدیلی این محصول بیشتر تلاش کرده و اجازه ندهند رتبه اول بودن در تولید این محصول از استان قزوین سلب شود.
روزبه اضافه کرد: مرکزیت تولید انگور کشور در شهرستان تاکستان فرصت طلایی و خوبی است که باید با جذب سرمایه گذار در جهت افزایش و ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط با این بخش قدم برداریم.
وی بر تعامل و همکاری بیشتر با سازمان جهاد کشاورزی استان در پرداخت تسهیلات تاکید کرد و افزود: تخصیص تسهیلات توسط بانک ها به بخش کشاورزی باید به طور حتم با هماهنگی بخش تخصصی کشاورزی باشد و بدون هماهنگی تسهیلاتی پرداخت نشود.
روزبه در ادامه با اشاره به تاثیر معوقات بانکها در سرمایه گذاری در حوزه بخش کشاورزی گفت: باید جلساتی در خصوص بررسی وضعیت معوقات برگزار وعلت آنها شناسایی و گام های اساسی در این زمینه برداشته و همکاری سیتسم بانکی نیز افزایش یابد.
وی به وضعیت یارانه ها در استان قزوین اشاره کرد و افزود: سالانه 650 میلیارد تومان یارانه به شهروندان این استان پرداخت می شود این در حالی است که تنها 14 درصد مردم این استان شرایطی دارند که باید از یارانه برخوردار باشند.
روزبه افزود: اگر تنها 50 درصد این اعتبار به میزان 300 میلیارد تومان در اختیار مدیریت استان قرار گیرد تا حدود 80 درصد مشکلات جاری بخش تولید استان حل می شود و 50 درصد مابقی نیز می تواند در بخش تولید، اقتصاد، اشتغال، آموزش و پرورش، حمل و نقل و درمان مورد استفاده قرار گیرد که این عملکرد برای 14درصد قشری که شرایط اخذ یارانه را دارند نیز موثر خواهد بود.
وی از نخبگان و کارشناسان حوزه اقتصادی در استان قزوین خواست تا در این بخش مشارکت داشته باشند تا به سمت مدیریت عقلانی و با درایت با هدف خدمت رسانی بیشتر برای قشر 14 درصدی برویم.
در این جلسه روسای بانک های عامل در خصوص مشکلات و معوقات بانکی مطالبی را بیان کردند.
7390/ 6128



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن