تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشبخت كسى است كه سراى باقى را كه نعمتش پايدار است بر سراى فانى كه عذابش بى‏پاي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812948817




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دولت سئول پایان رسمی بیماری مرس را اعلام کرد/ دعوت از مردم برای بازگشت به زندگی عادی


واضح آرشیو وب فارسی:ایرنا: دولت سئول پایان رسمی بیماری مرس را اعلام کرد/ دعوت از مردم برای بازگشت به زندگی عادی پکن - ایرنا - پایان بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه (مرس) با 36 قربانی و میلیون ها دلار خسارت اقتصادی در کره جنوبی امروز رسما از سوی دولت این کشور اعلام شد.


«هوانگ کیو آن» نخست وزیر کره جنوبی روز سه شنبه در نشستی با حضور مقامات این کشور، رسما پایان شیوع بیماری ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه در کشورش را اعلام کرد.
پیشتر نیز یکی از مقامات وزارت بهداشت کره جنوبی از تحت کنترل درآمدن کامل بیماری «مرس» خبر داده بود.
بر اساس گزارش های منتشر شده تعداد مبتلایان به این بیماری تنفسی طی 23 روز گذشته در حد 186 مبتلا که عموما وضعیت آنها تحت کنترل اعلام شده، متوقف مانده که این مسئله از شرایط پایدار ایجاد شده در نتیجه اقدامات ایمنی و بهداشتی نهادهای کره ای در این زمینه حکایت دارد.
این مقام عالی رتبه کره ای همچنین تاکید کرد که امروز بعد از عبور از شرایط دشوار و تلاش های شبانه روزی پزشکان، مردم می توانند با خیالی آسودگی از ایمن بودن وضعیت کشور به فعالیت های روزمره و زندگی عادی خود بپردازند.
بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی، در صورت گذشت 28 روز ایمن از آخرین ابتلا به بیماری های واگیردار از جمله مرس، می توان شیوع رسمی این قبیل ویروس ها را پایان یافته تلقی کرد.
به گزارش یونهاپ، «هوانگ کیو آن» همچنین از مردم کشورش به واسطه مشکلات، نگرانی ها و دردسرهایی که برای آنان در طول مدت مقابله کشور با این بیماری ایجاد شده بود، عذرخواهی کرد.
چندی پیش نیز «کئوون دووک چئول» رئیس مرکز عملیات مقابله با بیماری مرس وزارت بهداشت کره جنوبی در نشستی با خبرنگاران اعلام کرده بود که با توجه به شواهد موجود می توانیم با خیالی آسوده اعلام کنیم که این بیماری تحت کنترل در آمده و روند ابتلا به آن نیز کاملا متوقف شده است.
اولین مورد بیماری مرس در کره جنوبی (به عنوان اولین کشور جنوب شرق آسیا) اواخر اردیبهشت ماه سالجاری با ابتلای یک مرد 68 ساله کره ای به این بیماری تشخیص داده شد و بلافاصله موجب شد تا نزدیک به 16 هزار نفر قرنطینه شده و بیماران بدحال نیز در بیمارستان بستری شوند.
دولت کره جنوبی پیشتر از سوی مردم به کوتاهی و ناکارآمدی در پیشگیری از این بیماری متهم شد و با صدور بیانیه های جدگانه مجبور به عذرخواهی از آنان شد.
«مرس» یک بیماری جدید و ناشناخته برای بشر محسوب می شود که تاکنون جان حدود بیش از 550 نفر را در دنیا گرفته و نرخ مرگ و میر آن بالای 35 درصد اعلام شده است.
این بیماری اولین بار در سال 2012 در عربستان شیوع پیدا کرد و تاکنون واکسنی برای آن ساخته نشده است.
«مرس» (MERS) که در انگلیسی، کوته نوشت «ویروس سندروم تنفسی خاورمیانه» است، نوع جدید از ویروس «بتاکوروناویروس» شمرده می شود که به دلیل شیوع اولیه آن در کشورهای عربستان سعودی، امارات، قطر، کویت، مصر و...، نام خاورمیانه را برای خود یدک می کشد.
آساق*231*1597



06/05/1394





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن