تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هرگاه نيّت فاسد شود، بلا و گرفتارى پيش مى آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820129338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

در مقابل مشکل جمعيتي کشور ژست روشنفکري نگيريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۶:۵۶ب.ظ)
هاشمي: در مقابل مشکل جمعيتي کشور ژست روشنفکري نگيريم موج- وزير بهداشت با اذعان بر مشکل کاهش جمعيت در کشور، ايجاد راه هاي غير دستوري را براي ترغيب مردم به ازدياد نسل مناسب خواند.
به گزارش موج، سيدحسن قاضي‌زاده هاشمي وزير بهداشت در برنامه قدرداني از مجريان برتر ارتقاي سلامت مادر و نوزاد گفت: از نگاه روشنفکري نبايد به بحث جمعيت نگريست، اگر روشنفکران دانا و عالم باشند و راه را گم نکنند دچار توهمات نمي‌شوند.
وي ادامه داد: مشکل آينده کشور ما، مشکل جمعيت است. البته بايد از راه صحيح و غيردستوري با مردم صحبت کنيم به‌ويژه کسانيکه تکثير نسلشان به توانمندي و اقتدار کشور کمک خواهد کرد.
وزير بهداشت بابيان اين که بايد از رويه شعار و ملامت کردن خارج شويم و درصدد اغنيا جامعه برآييم، افزود: در عين‌حال مجلس و دولت وسايلي را فراهم کنند که به رفاه و دانش آحاد ايرانيان کمک کند؛ چراکه مردم با آينده‌نگري سراغ بچه‌دار شدن مي‌روند.
به گفته وي شيوع سزارين که از سال 70-92 به 56 درصد رسيده ولي طي اين سال‌ها جز نکوهش، تدبيري براي پيشگيري و کاهش شيوع آن انجام‌نشده است.
هاشمي به آمار 90 درصدي زايمان در برخي مراکز خصوصي اشاره کرد و تصريح کرد: کاري که اين دولت تحت عنوان بسته درمان در جهت حمايت از زايمان طبيعي انجام داده است، باعث افزايش 470 هزارنفري زايمان طبيعي شده است.
هاشمي بابيان اينکه بايد ترس مردم از زايمان طبيعي را بگيريم، ادامه داد: مردم بايد باور کنند که زايمان طبيعي هم براي سلامت خودشان و هم براي سلامت نوزاد موثر است. زماني که بسته‌هاي درمان را نگاه مي‌کنيم مي‌بينيم که آن‌ها چيزي جز بهداشت نيستند؛ چراکه با کاهش سزارين از مرگ مادر و نوزاد پيشگيري کرده‌ايم.
وزير بهداشت بابيان اين که انجام زايمان طبيعي بيشتر بايد در زايمان‌هاي اول موردتوجه قرار گيرد، گفت: بنابراين نبايد فشار بي‌جا آوريم مگر در زماني که مطمئن باشيم زايمان طبيعي در زايمان‌هاي دوم و سوم فرد عارضه‌اي براي مادر و کودک ايجاد نمي‌کند؛ بنابراين بايد ابتدا به ميزان سزارين کساني که براي اولين بار زايمان مي‌کنند توجه کرده و آن را کاهش دهيم.
وزير بهداشت با اشاره به موضوع مرگ‌ومير مادر و نوزادان اظهارکرد: در هر شهري که وارد شدم اولين سوالم در مورد مرگ‌ومير مادران بود. کساني که مي‌خواهند روش‌هاي غلط را ادامه دهند مي‌گويند با زايمان طبيعي ميزان مرگ‌ومير نوزاد افزايش مي‌يابد، اما اين اشتباه است؛ بنابراين بايد از آموزش‌هاي اشتباه جلوگيري کنيم و امکان زايمان طبيعي را افزايش دهيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 30]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن