تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 6 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):در حقيقت خداوند جهاد را واجب گردانيد و آن را بزرگداشت و مايه پيروزى و ياور خود قرارش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

تسمه تردمیل - روغن تردمیل

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

خرید یخچال خارجی

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802255410




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سومين کشتيراني برتر دنيا براي سرمايه‌گذاري در ايران اعلام آمادگي کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۹ب.ظ)
سومين کشتيراني برتر دنيا براي سرمايه‌گذاري در ايران اعلام آمادگي کرد موج - معاون امور بندري سازمان بنادر از اعلام آمادگي سومين کشتيراني برتر دنيا براي سرمايه‌گذاري در حوزه دريايي و بندري ايران خبر داد و گفت: با توجه به ظرفيت بنادر مشکلي براي پذيرش خطوط کشتيراني بين‌المللي نداريم.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از روابط عمومي سازمان بنادر و دريانوردي، جليل اسلامي، معاون امور بندري سازمان بنادر گفت: در سال‌هاي اخير به‌ طور ميانگين سالانه ۱۵۰ ميليون تن کالا به بنادر شمالي و جنوبي کشور وارد شده است، بيان کرد: البته ظرفيت واقعي بنادر خيلي بيشتر از اين رقم و در حدود ۲۰۰ ميليون تن در سال است.
وي با بيان اين‌که بنادر کشور پاسخگوي ترافيک بالاي کشتي‌ها و کالاها پس از لغو تحريم‌ها بايد باشند، گفت: براي آن‌که بتوانيم هم‌راستا با تغييرات حمل‌ونقل دريايي دنيا پيش برويم، طرح‌هاي توسعه‌اي در اکثر بنادر کشور از جمله بوشهر، امام خميني، شهيد رجايي و ... يا شروع شده يا در حال انجام است.
وي با اشاره به اين‌که يکي از اهداف اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي افزايش ظرفيت پذيرش بنادر کشور است، گفت: هم‌اکنون نرم دنيا در بحث ظرفيت کشتي‌ها براي حمل کانتينر هفت هزار TEU است که به مرور به ۱۰ تا ۱۲ هزار TEU و حتي بيشتر نيز در حال افزايش است.
وي تأکيد کرد: ظرفيت جابجايي کالا در بنادر کشور با توجه به شرايط، قابل ارتقا است.
معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي با بيان اين‌که افزايش مقياس حمل کانتينر و کاهش کرايه حمل در افزايش اندازه کشتي‌ها تأثيرگذار بوده است، افزود: برخي خطوط کشتيراني بزرگ دنيا مانند مرسک به دنبال استفاده از کشتي‌ها با ظرفيت ۱۹ تا ۲۰ هزار TEU هستند، اين خطوط بزرگ کشتيراني معمولا ۲۰ درصد از ترافيک حمل‌ونقل دريايي دنيا را به خود اختصاص مي‌دهند.
اسلامي با تأکيد بر اين‌که بايد در فازهاي توسعه‌اي بنادر بتوانيم به چنين ظرفيتي دست يابيم در پاسخ به اين پرسش که چقدر زمان نياز است تا بنادر کشور به اين سطح از پذيرش کانتينر برسند، بيان کرد: پروژه‌هاي توسعه‌اي بنادر براي ساخت اسکله‌ها و لنگرگاه‌هاي جديد معمولا بين سه تا چهار سال زمان مي‌برد.
وي با بيان اين‌که اجراي پروژه‌هاي توسعه در بنادر در همين محدوده زماني عملياتي مي‌شود، يادآور شد: در گذشته کشتي‌هايي با ظرفيت هشت تا ۹ هزار TEU به بنادر ايران تردد داشته‌اند که اين روند با پهلوگيري کشتي‌هاي بزرگ‌تر در حال تغيير است.
معاون امور بندري و مناطق ويژه سازمان بنادر و دريانوردي با تأکيد بر اين‌که براي تأمين مالي پروژه‌هاي توسعه‌اي بنادر از روش‌هاي مختلف بهره مي‌بريم، گفت: اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي سازمان بنادر و دريانوردي با استفاده از تلفيقي از روش‌هاي مختلف تأمين مالي انجام مي‌شود که در اين زمينه مي‌توان به منابع داخلي اين سازمان، فاينانس، همکارهاي مشترک بخش خصوصي و عمومي (دولتي)، اوراق مشارکت، منابع بانکي و... اشاره کرد.
اسلامي گفت: در اجراي طرح‌هاي توسعه‌اي بنادر اولويت با جذب سرمايه‌هاي خارجي است و به حضور مديران کشتيراني‌هاي بزرگ دنيا در ايران براي ازسرگيري مجدد خطوط کشتيراني اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اخيرا رويکرد خطوط بزرگ کشتيراني دنيا با توجه به اتفاقات اخير و توافق هسته‌اي، به بنادر تغيير کرده به‌طوري که بيشتر آن‌ها در حال برنامه‌ريزي براي راه‌اندازي دوباره خطوط خود به بنادر ايران هستند.
وي افزود: در اين راستا با مديران شرکت کشتيراني CMA CGM که سومين خط کشتيراني کانتنيري بزرگ جهان است مذاکراتي را داشتيم و آن‌ها در حال برنامه‌ريزي براي ورود کشتي‌هاي خود به بنادر کشور هستند.
اسلامي با بيان اين‌که اين شرکت کشتيراني فرانسوي ششم آگوست ۲۰۱۵ ميلادي (۱۵ مرداد) را براي ورود به بنادر ايران اعلام کرده است، خاطرنشان کرد: اولويت اول اين شرکت براي شروع مجدد فعاليت‌ها در ايران راه‌اندازي خطوط لاينر است، پس از اين موضوع نيز آن‌ها براي سرمايه‌گذاري در حوزه دريايي و بندري اعلام آمادگي کرده‌اند که در آينده جزئيات آن اعلام خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن