تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر بنده‏اى بخواهد چيزى بخواند يا كارى انجام دهد و بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816010327




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آلودگي ميکروبي در سواحل ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۴۲ب.ظ)
آلودگي ميکروبي در سواحل ايران موج - معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست از وجود آلودگي‌هاي ميکروبي ناشي از ورود فاضلاب‌هاي شهري به درياي خزر در طول نوار ساحلي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، پروين فرشچي گفت: آلودگي نفتي در سواحل ايران وجود ندارد اما در سواحل کشور آذربايجان به دليل استفاده از تکنولوژي بسيار قديمي در استخراج نفت شاهد وجود آلودگي‌هاي نفتي فراوان هستيم.
وي تاکيد کرد: عمده‌ترين موضوع زيست محيطي که در سواحل ايران بايد مورد توجه واقع شود، وجود آلودگي‌هاي ميکروبي در طول نوار ساحلي است. به گفته وي، اين آلودگي‌هاي ميکروبي از طريق ورود فاضلاب‌هاي شهري به آب درياي خزر به وجود مي‌آيند. فرشچي اظهار داشت: بررسي‌هاي انجام شده در شناگاه هاي شمال کشور حاکي از وجود آلودگي‌هاي ميکروبي در برخي از اين شناگاه ها است که در مجاورت آلاينده‌هاي خانگي و صنعتي واقع شده‌اند.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست عنوان کرد: آلودگي سموم در درياي خزر موضوع ديگري است که به دليل مصرف بي رويه سموم کشاورزي به يک دغدغه بزرگ براي محيط زيست درياي خزر تبديل شده است.
اميدواريم با مطرح شدن موضوع آلودگي در اجلاس بين المللي محيط زيست درياي خزر شاهد ايجاد راه حل‌هايي براي رفع اين معضلات محيط زيستي در درياي خزر با همکاري مشترک پنج کشور حاشيه درياي خزر باشيم.
فرشچي در ادامه به همکاري کشورهاي حاشيه خزر در خصوص حفاظت محيط زيست بزرگ‌ترين درياچه جهان اشاره کرد و افزود: اين همکاري‌هاي مشترک در نقطه اوج خود منجر به امضاي کنوانسيون محيط زيست درياي خزر در سال 82 در تهران شد.
معاون محيط زيست دريايي سازمان حفاظت محيط زيست تصريح کرد: دفتر اين کنوانسيون به دليل مشارکت سازمان ملل متحد در ژنو داير بود.
وي يادآور شد: هم اکنون به دليل قوت روابط محيط زيستي کشورهاي حاشيه درياي خزر در خصوص حفاظت محيط زيست اين درياچه، درصدد هستيم دفتر اين کنوانسيون را به باکو منتقل کنيم. فرشچي عنوان کرد: هر دو سال يکبار با حضور کشورهاي حاشيه درياي خزر در قالب کنوانسيون تهران گردهمايي بين المللي در خصوص محيط زيست درياي خزر برگزار مي‌شود. وي گفت: از هم اکنون نيز در حال فراهم کردن مقدمات لازم جهت حضور موثردر اين کنوانسيون مهم محيطي زيست با محوريت درياي خزر هستيم.
اين مقام مسوول در سازمان حفاظت محيط زيست ادامه داد: در اين کنوانسيون مهم‌ترين و بزرگ‌ترين سياست گذاري‌ها در خصوص حفاظت محيط زيست خزر صورت مي‌گيرد. وي متذکر شد: اين اجلاس قرار است امسال در باکو به عنوان مکاني که قرار است به زودي دفتر کنوانسيون محيط زيست درياي خزر در آن مستقر شود، برگزار شود.
وي با اشاره به اين که اين اجلاس در مهر سال جاري برگزار خواهد شد، گفت: جلسه هماهنگي به منظور برگزاري اين اجلاس محيط زيست طي ماه جاري با حضور وزراي زيست محيطي کشورهاي حاشيه درياي خزر برگزار مي‌شود.
وي متذکر شد: امسال نيز سازمان حفاظت محيط زيست در اين همايش در راستاي تقويت همکاري‌ها و ثبيت نقش ايران در حفاظت درياي خزر با محوريت آلودگي‌هاي نفتي شرکت خواهد کرد. به گفته فرشچي، پيشنهاد ايران براي موضوع اصلي مورد بحث در اين همايش مقابله با آلودگي‌هاي نفتي است. وي يادآور شد: اظهار نظر سازمان حفاظت محيط زيست در خصوص آلودگي‌هاي نفتي در آب‌هاي خزر در منطقه از اهميت ويژه اي برخوردار است.

گفتني است، کنوانسيون محيط زيست درياي خزر که روز 13 آبان ماه سال 1382 (5 نوامبر 2003 ميلادي) در تهران پس از برگزاري نشست‌‌هاي متعدد کارشناسان محيط زيست کشورهاي ساحلي با هدف همکاري مشترک نسبت به حفاظت و احياي محيط زيست درياي خزر، کنترل آلودگي آن، مديريت سواحل و برداشت‌هاي پايدار از ذخاير خاوياري و... به امضا رسيد، مورد تقدير کوفي‌عنان دبيرکل سازمان ملل متحد قرار گرفت.
پنج کشور ساحلي درياي خزر با آگاهي از تخريب محيط زيست درياي خزر در اثر آلودگي ناشي از منابع مختلف فعاليت‌هاي انساني از جمله تخليه مواد مضر، خطرناک، مواد زائد و ساير آلودگي‌هاي ناشي از منابع دريايي و منابع مستقر در خشکي، با تصميم راسخ در حفظ منابع زنده درياي خزر براي نسل‌هاي حاضر و آينده، با آگاهي به ضرورت تضمين عدم مضر بودن فعاليت‌هاي مستقر در خشکي براي محيط زيست درياي خزر، با توجه به خطرات ناشي از نوسانات سطح آب که محيط زيست درياي خزر و خصوصيات اکولوژيکي و آب نگاري منحصر به فرد آن را تهديد مي‌کند، با تاکيد بر اهميت حفاظت از محيط زيست درياي خزر، با تصديق اهميت همکاري ميان دولت‌هاي ساحلي خزر و با سازمان‌هاي بين‌المللي مربوطه و با هدف حفاظت و نگهداري محيط زيست دريايي خزر کنوانسيون تهران را امضا کردند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن