تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821179026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

سازمان حفظ نباتات براي مقابله با طغيان آفات آماده باش است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۵ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۰ق.ظ)
سازمان حفظ نباتات براي مقابله با طغيان آفات آماده باش است موج - معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: شبکه مراقبت اين سازمان براي مقابله با طغيان جمعيت آفات در 5 استان پرباران در آماده باش هستند.
به گزارش خبرگزاري موج، يحيي ابطالي با اشاره به اين که ميزان بارندگي در روزهاي اخير در برخي مناطق تا 350 ميلي متر هم گزارش شده است، بيان کرد: بارش باران بعد از يک دوره طولاني خشکي گرچه نشاط و شادابي را به همراه آورد، اما؛ اين تغييرات ناگهاني که سبب افزايش ميزان رطوبت و کاهش دما مي‌شود، به طغيان جمعيت آفات منجر خواهد شد.
وي اعلام کرد: سازمان حفظ نباتات به منظور جلوگيري از طغيان آفات؛ کارشناسان و متخصصان گياه پزشکي را در 5 استان اردبيل، گيلان، مازندران، گلستان و قزوين براي کنترل جمعيت آفات در حالت آماده باش قرار داده است.
معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور افزود: سموم مورد نياز براي مقابله با بيماري سفيدک در کلينيک‌هاي گياه پزشکي و مراکز سازمان حفظ نباتات تأمين شده است و کشاورزان در صورت مشاهده کانون‌هاي اوليه آلودگي با مراجعه به کلينيک‌ها و مراکز سازمان حفظ نباتات مي‌توانند سموم مورد نياز و دستورات مبارزه با اين بيماري را دريافت کنند.
وي دومين کانون احتمالي طغيان آفت را باغات زيتون استان‌هاي قزوين و گيلان دانست و افزود: خنک شدن هوا، افزايش رطوبت و رسيدگي ميوه زيتون شرايط مساعدي را براي افزايش جمعيت آفت مگس زيتون ايجاد کرده، بنابراين براي جلوگيري از طغيان اين آفت؛ تجهيزات و امکانات لازم براي مبارزه غير شيميايي با مگس زيتون تدارک ديده شده است.
معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور گفت: تله‌هاي حشرات، کارت‌هاي زرد چسبناک و ديگر تجهيزات مبارزه غير شيميايي در کيلنيک هاي گياه پزشکي و مراکز سازمان حفظ نباتات براي ارائه به باغداران موجود است و باغداران مي‌توانند براي جلوگيري به موقع از طغيان جمعيت آفت مگس زيتون به اين مراکز مراجعه کنند.
ابطالي با بيان اين که توفان و بارندگي سنگين باران در مزارع برنج استان‌هاي گيلان و مازندران سبب پديده «ورس» يا خوابيدگي ساقه برنج شده است، افزود: اين شرايط زمينه مساعدي براي طغيان کرم ساقه خوار برنج ايجاد کرده است، بنا بر اين کشاورزان مي‌توانند دستورالعمل‌هاي فني و تخصصي را براي مقابله بموقع با اين آفت از کارشناسان و گروه‌هاي فني سازمان حفظ نباتات دريافت کنند.
وي درباره شرايط جمعيت مگس ميوه مديترانه اي در استان‌هاي مازندران، گيلان، و گلستان پس از بارش‌هاي اخير گفت: شرايط آب و هواي و غذايي براي طغيان جمعيت اين آفت نيز کاملاً فراهم است و از آنجا که ميوه‌هاي انجير، خرمالو، سيب و نارنگي‌هاي پيش رس در باغات بروز پيدا کرده بنابر اين کانون‌هاي اوليه براي اين آفت فراهم است.
معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور تاکيد کرد: کيلنيک هاي گياه‌پزشکي، مراکز سازمان حفظ نباتات و گروه‌هاي کارشناسي شبکه پايش و مراقبت در 5 استان فعال‌اند و در صورت مشاهده کانون‌هاي اوليه طغيان جمعيت آفات وارد عمل خواهند شد.
ابطالي از کشاورزان و باغداران خواست براي مديريت و کنترل بموقع آفات با کارشناسان شبکه پايش و مراقبت سازمان حفظ نباتات کشور ارتباط مستمر داشته باشند.
وي گفت: براي مقابله با طغيان احتمالي جمعيت آفات در 5 استان گلستان، گيلان، مازندران، قزوين و اردبيل، 15 ميليارد تومان اعتبار اختصاص يافته است.
معاون کنترل و مبارزه با آفات سازمان حفظ نباتات کشور افزود: براي مقابله با بيماري سفيدک سيب زميني و آفات مگس زيتون و مگس مديترانه اي و کرم ساقه خوار برنج نبايد حتي يک ساعت را از دست داد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن